اتحادیه تولیدکنندگان فیلم و برنامههای تصویری ایران در نامه ای سرگشاده به وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن مطرح کردن ۸ سوال پیشنهادی خواستار شفافیت برنامه های وی نسبت به حوزه فرهنگ و هنر شدند.
به گزارش سینماسینما ، متن این نامه به شرح زیر است :
جناب آقای محمدمهدی اسماعیلی
با سلام و احترام
اتحادیه تولیدکنندگان فیلم و برنامههای تصویری ایران بعنوان تنها تشکلی که اعضایش اشخاص حقوقی و دارای کسب و کارهای دائمی در حوزه تولید صنعت تصویر کشور است، نگران برنامه ای است که برای تصدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مجلس شورای اسلامی ارائه کردید. این نگرانی زمانی بیشتر می شود که خودتان اذعان می کنید در تدوین این برنامه نقشی نداشته اید و هیچ اشرافی به آن ندارید.
لذا از آن جا که برای ماموریت خطیری معرفی شده اید و انتظار می رود که با دغدغه های اهالی فرهنگ و هنر آشنا باشید تقاضا داریم با موضعی شفاف و جهان شمول تر نسبت به آنچه در فرهنگ و هنر کشور و بویژه صنعت سینما می گذرد به ارائه برنامه و راهکار اقدام نمایید.
پیشنهاد می کنیم چنانچه برای پرسشهای ذیل پاسخی درخور ندارید یا مشاورانی آگاه و دلسوز برگزینید یا از قبول مسوولیتی که بر آن اشراف ندارید، خودداری کنید.
۱- برنامه شما برای رفع موانع تولید در حوزه سینما و نمایش خانگی چیست؟
۲- چه برنامهای برای رشد صادرات غیرنفتی در حوزه صنعت تصویر کشور دارید؟
۳-هر ساله چه میزان اشتغال در سینما، نمایش خانگی و حرفههای وابسته ایجاد میکنید؟
۴-برنامه مشخص شما برای جلوگیری روزافزون تعطیلی مراکز تولید فیلم و برنامههای تصویری چیست؟
۵- چه برنامهای برای استقرار نظام صنفی بخش هنرهای تصویری کشور دارید؟
۶-برای عمل به تکالیف قانونی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مقررات زدایی و تسهیل تولید محصولات تصویری چه برنامهای دارید؟
۷-برای نظام پیچیده اکران و واگذاری آن به صنوف چه پیشنهادی دارید؟
۸-آیا برنامهای برای حمایت از مصرفکنندگان محصولات تصویری دارید؟
پاسخ به این سوالات نشاندهنده دغدغه واقعی جنابعالی نسبت به حوزه فعالیت ما ست که در تنگنای تحریم و بیماری کرونا چراغ صنعت تصویر کشور را روشن نگه داشته ایم و حق خود می دانیم از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بخواهیم سیاست کاری خود را به روشنی تبیین کند.
امیدواریم با روشنگری هر چه بهتر نسبت به حوزه فرهنگ و هنر به دغدغه جامعه هنری و بویژه سینماگران پاسخی شفاف و روشن دهید
با تشکر و سپاس
اتحادیه تولیدکنندگان فیلم و برنامههای تصویری ایران
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- وزیر ارشاد: نظارت بر شبکه نمایش خانگی باید برعهده ارشاد باشد/ اجازه اکران فیلم قبل از مجوز را نمی دهم
- وزیر ارشاد: سامانه سازوکار جدیدی برای نظارت بر فیلمهای سینمایی در حال تدوین است
- وزیر ارشاد: معین میتواند به ایران بازگردد
- ترکیب جدید هیات امنای بنیاد سینمایی فارابی مشخص شد
- ششمین جایزه پژوهش سال سینمای ایران برگزیدگانش را شناخت/ خزاعی: تاسیس اندیشکده سینما ضرورت است
- امیرحسین سمیعی مدیرکل دفتر موسیقی شد
- سند جامع دیپلماسی هنری کشور در شورای هنر تدوین میشود
- ادعای عجیب وزیر ارشاد؛ ارشاد باید مجوز ۹۰ درصد از فعالیتهای نمایش خانگی را بدهد
- ادعای وزیر ارشاد؛ هیچ فیلمی در دولت سیزدهم توقیف نشده است
- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: جشنواره فیلم فجر مردمیترین جشنواره جهان است
- ادعای تازه وزیر ارشاد؛ جشنوارههای فجر را با قدرت برگزار میکنیم
- آخرین وضعیت سه جشنواره فجر با حضور وزیر ارشاد بررسی شد
- سینماحقیقت برگزیدگان خود را شناخت/ واکنش رسمی خزاعی به حاشیههای جدید سینما
- وزیر ارشاد خبر داد؛ وزرای خارجه و آموزش و پرورش عضو شورای عالی سینما شدند
- وزیر ارشاد در حاشیه جلسه هیئت دولت مطرح کرد؛ درباره «برادران لیلا» باید قانون رعایت شود/ مجازات عوامل داخلی «عنکبوت مقدس»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود





