«کاپیتان مارول» به عنوان اولین فیلم ابرقهرمانی استودیو مارول با نقش اصلی زن، در نخستین هفته اکران در آمریکا و سایر کشورها به مجموع فروش ۴۵۵ میلیون دلار دست یافت.
به گزارش سینماسینما به نقل از هالیوود ریپورتر، «کاپیتان مارول»، بیست و یکمین فیلم از دنیای سینمایی است که بر اساس کتابهای مصور کمپانی مارول ساخته شده است که «آنا بودن» و «رایان فلک» کارگردانی آن را بر عهده داشتهاند.
این فیلم ابرقهرمانی با بازی «بری لارسون»، «ساموئل ال. جکسون»، «جود لا» و «جما چان»، همزمان با آمریکا در گیشه بینالملل نیز به روی پرده رفت و ۱۵۳ میلیون دلار در آمریکا و ۳۰۲ میلیون دلار در سایر کشورهای جهان فروخت و رکوردار فروش آغازین تاریخ سینما برای فیلمهایی با نقش اصلی زن شد.
عملکرد بسیار موفق «کاپیتان مارول» در گیشه سینما را میتوان به تلاش جهانی برای تحقق برابری جنسیتی در سینما نیز مربوط دانست. بسیاری در تلاش هستند نشان دهند یک فیلم با ستاره زن نیز میتواند در سطح جهان به موفقیت دست یابد و با فیلمهایی که قهرمان مرد دارند، رقابت کند.
این فیلم که با هزینه ۱۵۰ میلیون دلاری تولید شده، هماکنون پنجمین رکورددار فروش آغازین گیشه بینالملل در تمام ادوار سینما پس از فیلمهای «سرنوشت خشمگین» (۴۴۳.۲ میلیون دلار)، «انتقام جویان: جنگ ابدیت» (۳۲۸.۸ میلیون دلار)، «دنیای ژوراسیک» (۳۱۶.۷ میلیون دلار) و آخرین قسمت «هری پاتر» (۳۱۴ میلیون دلار) است.
«کاپیتان مارول» در سینماهای کشورهای چین، بریتانیا، استرالیا، کره جنوبی، برزیل، اندونزی، روسیه، فرانسه، آلمان، ایتالیا، اسپانیا، تایوان، مالزی، تایلند، فیلیپین، هنگ کنگ، هند، ویتنام و سنگاپور، صدرنشین گیشه فروش سینما شد و در این میان سینماهای چین با فروش ۸۹.۳ میلیون دلاری بهترین عملکرد را به نام خود ثبت کردند.
«کاپیتان مارول» از تاریخ ۱۵ مارس در سینماهای ژاپن نیز اکران خود را آغاز خواهد کرد.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت





