سینماسینما، پاریس؛
کشور آلمان ممکن است «دانه انجیر معابد» فیلم محمد رسولاف را کاندیدای معرفی اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان(فیلم بینالمللی) کند.
به گزارش سینماسینما، میشل روسر، مسئول معرفی فیلمی از آلمان به آکادمی اسکار اعلام کرد فیلم رسولاف فعلا یکی از ۱۳ فیلم آلمانی فهرست مقدماتی خواهد بود که دربارهاش بحث خواهد شد.
این فیلم از زمان جشنواره کن، بهعنوان محصول مشترک آلمان هم به حساب آمده است.
این در حالی است که فیلم، از ابتدا در ایران، با سرمایه خود رسولاف و مخفیانه با بازیگران ایرانی طی ماهها فیلمبرداری شد.
نشریه اسکرین اینترنشنال خبر داده که «دانه انجیر معابد» یکی از احتمالات سینمای آلمان برای معرفی به نود و هفتمین درور جوایز اسکار خواهد بود.
سایت سینمایی ددلاین نیز نوشته است کاندیداهای نهایی آلمان روزهای ۲۱ و ۲۲ اوت (چند روز دیگر) در شهر مونیخ اعلام خواهد شد.
«دانه انجیر معابد» ابتدا در ماه مه در جشنواره کن در بخش مسابقه پذیرفته شد و جایزه ویژه داوران را بهدست آورد و پس از آن در جشنوارههای دیگر از جمله اخیرا در جشنواره لوکارنو، بهنمایش در آمد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- درباره فیلم «دانه انجیر معابد»/ هبوط
- شانس بالای «امیلیا پرز» / چهار فیلم در فهرست نهایی گزینش نماینده فرانسه در اسکار
- از «قیام» نتفلیکس تا آثار ایرانی در جشنواره بوسان
- سینماگران ایرانی در اسکار ۲۰۲۵ چقدر شانس دارند؟
- فیلم محمد رسولاف در راه اسکار؛ «دانه انجیر معابد» نماینده آلمان در اسکار شد
- در بخش «جریانهای نو»؛ رسولاف رئیس هیئت داوران جشنواره فیلم بوسان شد
- میزبانی جشنواره تورنتو از آثار ۶ سینماگر ایرانی
- برای بهترین بازیگر مرد؛ رقابت خواکین فینیکس و دنزل واشینگتن/ پیشبینیهای اولیه اسکار ۲۰۲۵
- سینماسینما/ آمار تماشاگران فیلمهای ایرانی در فرانسه/ درخشش یک فیلم هنر و تجربه
- یادداشت محمد حقیقت در مجله «پزیتیف»/ ایران، بهسوی سینمای اورژانسی
- نخل طلا، خون تازه به سینمای تازه نفس آمریکا داد/ یادداشت محمد حقیقت از کن
- دو جایزه «دانه انجیر معابد» بخش جنبی کن؛ جایزه فیپرشی کن به فیلم رسولاف رسید
- سینماسینما/ یادداشت محمد حقیقت از کن درباره فیلم رسولاف/ درگیریهای یک قاضی
- رسولاف از ایران رفت
- نظر وزیر ارشاد درباره ساخت فیلم بدون مجوز رسولاف
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- مدیر جشنواره برلین راهی جشنواره ایتالیایی شد
- بررسی مشکلات فیلمنامهنویسی درگفتوگوی کیوان کثیریان با شادمهر راستین و مهران کاشانی/ سانسور مشکل اساسی سینمای ایران
- نگاهی به «صورت زخمی»(۱۹۸۳) به مناسبت ۸۴ سالگی برایان دی پالما/ دنیا از آنِ توست!
- برندگان اسکار دانشجویی اعلام شدند
- «آخرین حرکتِ» شهاب حسینی، بهترین فیلم شمال آمریکا شد
- «ویلای موروثی» از فردا در پلتفرمهای پخش آنلاین/ روایتی از زندگی یک باغبان
- انتشار نسخه ویژه نابینایان «ئی.تی.» با صدای محمدرضا غفاری
- اختتامیه هفته پاسداشت فرهنگی روز ملی سینما / گزارش تصویری
- ۶ فیلمنامه پروانه ساخت سینمایی گرفتند
- کیارستمی در آثار خود بیشتر به دنبال راه حل بود/ فرم برای کیارستمی همیشه اهمیت داشت
- اختتامیه پاسداشت فرهنگی روز ملی سینما؛ یادبود کیومرث پوراحمد و داریوش مهرجویی برگزار شد
- بدرقه پیکر صدرالدین حجازی به خانه ابدی
- برای رقابت در شاخه بهترین فیلم بینالمللی؛ ایسلند، کنیا، نپال و فنلاند نمایندگانشان به اسکار را معرفی کردند
- رونمایی از دو کتاب فیلمهای محبوب زندگی من و مخمصه۲ / گزارش تصویری
- افتتاحیه سریال بازنده / گزارش تصویری
- پس از ۳ سال؛ «برف آخرِ» امین حیایی به سینماها میآید
- حضور همراه اول در سومین نمایشگاه رصتا
- اکران فیلم کلینت ایستوود و احتمال وداع با دنیای فیلمسازی
- فراخوان سیزدهمین جشن مستقل سینمای مستند منتشر شد
- تحولات سیاسی و جریان موسوم به موج نو در سینمای ملی/ بهمناسبت روز ملی سینما
- «جهان غیرموازی» در لندن و بوداپست اکران شد
- «گُم، میان منزویترین زاویه» از امروز روی صحنه میرود
- سینمای مستقل و آینده سینمای ایران بررسی شد؛ سینمای مستقل آزادی، سلطه ناپذیری، عشق و ارزش زن را بازتاب میدهد
- برندگان جوایز امی ۲۰۲۴ اعلام شد/ رکوردشکنی سریال «شوگان» با کسب ۱۸ جایزه در امی
- کتاب «داریوش خنجی» رونمایی شد؛ فرهنگ در برنامه هفتم توسعه بسیار ضعیف است/ سینمای ایران گوهر نایاب هستند
- دیپلم افتخار جشنواره اسپانیایی برای «پتتیک»
- نشست بررسی آسیبهای سینمای ایران / گزارش تصویری
- نشست بررسی سیمای مستقل ایران / گزارش تصویری
- معرفی بستههای ویژه همراه اول بهمناسب هفته وحدت
- کهنترین شرح جامع مثنوی معنوی مولانا منتشر شد