مهدی مظلومی در گفت و گو با خبرنگار سینماسینما درباره حواشی اخیر شبکه جم می گوید که حرفه ای هاقرار نیست به ایران برگردند و تنها حقوق مفتخورها قطع شد.
سینماسینما، نژلا پیکانیان: تب و تاب پیوستن بازیگران ایرانی به شبکه جم در حال فروکش کردن بود که با انتشار نامه ای از سوی مدیریت این شبکه جم حرف و حدیث های تازه ای به وجود آمد. ماجرا از انتشار یک نامه با امضای مدیر شبکه «جم تی وی» خطاب به بازیگران و عوامل طرف قرارداد با این شبکه شروع شد. متن این نامه خبر از عدم برخورداری این شبکه از ظرفیت مالی و تولیدی لازم برای استمرار خدمت گرفتن آنها و تاکید بر تسویه حساب در پایان قراردادشان با این شبکه، به منزله بسته شدن درها برای گروهی از بازیگران و عوامل تولید داشت. خبری که خیلی ها پیش از این پیش بینی اش کرده بودند و برخی نیز آن را موجی جدید از سوی این شبکه پنداشتند. در گفت و گوی کوتاهی که با مهدی مظلومی داشتیم چند و چون این ماجرا و حرف و حدیث های اخیر را جویا شدیم.
چکامه چمن ماه، صدف طاهریان، رابعه اسکویی، بهارک صالح نیا، پردیس افکاری، مانی کسراییان، رامسین کبریتی، بهناز سلیمانی از جمله بازیگرانی بودند که در این مدت به جم پیوستند و در چند اثر ساخته شده در این شبکه نیز جلوی دوربین رفتند. در میان آنها مهدی مظلومینیز به عنوان کارگردان چند پروژه برای این شبکه ساخته و به گفته خودش تا دو سال نیز برای همکاری با این شبکه قرارداد دارد. کارگردان سریال «سیگنال موجود است» که بعد از مهاجرت کارگردانش در شبکه نمایش خانگی هم توزیع نشد اما این روزها زمزمه هایی مبنی بر پخش اثرش از تلویزیون شنیده میشود درباره نامه مدیر شبکه جم گفت: در ایران این خبر بد تفسیر شده است. قبلا هر کسی در جم بود حقوق ثابت میگرفت اما بعضیها کار نمیکردند و مدیریت اعلام کرد که دیگر به کسانی که کار نمیکنند و مفت میخورند و مفت راه میروند دیگر حقوق نمیدهد. مظلومی اینطور ادامه داد: دلیل این تصمیم هم به اصطلاح تکان دادن افراد تنبل جهت کار و ایجاد حس رقابت، انگیزه و خلاقیت آنها بود. اما واقعیت این است که ما تا سه سال آینده برنامه ریزی کردیم و مشغول کار هستیم.
مظلومی در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است کسانی که از طرف مدیر جم حقوق ان قطع شده به فکر بازگشت به ایران باشند نیز اظهار داشت: این افراد عموما خیلی اینکاره نبودند و تقریبا همهشان پناهنده بودند و از روی محبت مدیر شبکه استخدام شده بودند تا امکان کار و پیشرفت بهشان داده شود که متاسفانه نتوانستند بعد از یکسال برای خودشان اتفاقی را رقم بزنند و به همین علت هم پای این نامه به میان آمد. ولی از عوامل حرفه ای هیچکس قصد برگشت ندارد چون جم روز به روز در حال بزرگ تر شدن است.
او با تاکید بر ادامه فعالیتهای خودش در این شبکه نیز افزود: انشالله به زودی مخاطبان با کارهای جدید مواجه خواهند شد چون ما در حال برنامه ریزی و ساخت مجموعههای جدید تر هستیم. خود من شخصا پروژههایم تا دو سال آینده برنامه ریزی شده است.
این کارگردان در ادامه درباره به سرانجام رسیدن صد پروژه ای که پیشتر گفته شده بود شبکه جم باید در یک سال بسازد نیز گفت: این پروژه ها نیز همچنان در حال تولید هستند، همانطور که برخی از آنها به نتیجه رسیدند و تولید ما بقی نیز ادامه دارد.
مظلومی در پایان درباره این خبر که بعضی از این افراد با دیدن شرایط با نوشتن نامه به مسئولان ایران خواستار بازگشت شدند نیز مدعی شد: به هیچ عنوان این موضوع صحت ندارد و تا به حال هیچ کدام از بچهها نامهای ننوشتند.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بازیگری که از حضور در شبکه «جم» پیشمان شد
- سخنان محمود گبرلو درباره برنامههای تلویزیون/ صداوسیما مانند شبکه «جم» شده است
- ادامه حواشی حضور کارمند شبکه جم در «پایتخت»/ حذف نام بازیگر از تیتراژ + عکس
- بازی همکارِ زنِ شبکه جِم در «پایتخت ۵»
- عزتالله ضرغامی: رابعه اسکویی دچار سوءتفاهم شده بود
- انتقاد روزنامه جوان از نقش شبکه جم در شهرت بازیگران ترکیهای در ایران
- مهدی مظلومی از جم جدا شد/ به ایران برمیگردم، حتی اگر اجازه کار نداشته باشم
- شیوه جدید شبکه «جم» برای تبلیغ فیلمهای ایرانی/«جم» با تاکتیک جدید آمد
- واکنش عوامل فیلم مهران مدیری به پخش تیزرهای این فیلم از شبکه GEM
- اختصاصی سینماسینما/ GEM که سرابی بود و بس!/ هنرمندانی که بازگشت به ایران را ترجیح دادند
- سخنگوی وزارت خارجه: از دولت ترکیه پیگیر موضوع کشتهشدن رییس شبکه جم هستیم
- نوشته بهنوش بختیاری درباره مدیر شبکه «جم»/ پشت رفته از دنیا حرف نزنید
- پخش سریال «سیگنال موجود است» از تلویزیون
- تازهترین جزئیات از قتل مدیر شبکه جم + عکس
- افخمی: قبلا سریال های آبرومندی مثل «برگ ریزان» از جم پخش می شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵





