روزنامه ایران نوشت : داستان رکوردهای عجیب و غریبی که عوامل فیلم «ساعت پنج عصر» ساخته مهران مدیری، اصرار دارند شکسته اند در نوع خود بی نظیر است؛ عنوان بعضی از این رکوردها چنان خلاقانه است انگار از آیتم های «ساعت خوش» کش رفته اند: «رکورد بیشترین تعداد سانس در یک سینما، رکورد بیشترین فروش اینترنتی روز اول اکران یا خنده دارتر از همه رکورد بیشترین حضور هنرمندان شاخص در اکران افتتاحیه یک فیلم که معلوم نیست تا پیش از این دست کدام فیلم بوده که ساعت پنج عصر آن راشکسته است، یا اینکه در افتتاحیه قبلی چند سلبریتی بوده اند که حالا فیلم اول مهران مدیری آن را شکسته است؟!
این رکوردسازی های بی فایده که پیداست فقط برای فروش بیشتر فیلم پرورانده می شود از سوی مهران مدیری عجیب به نظر می رسد. او با سابقه روشنش در تلویزیون نیازی به خلق حماسه های دروغین ندارد، همگان می دانند کار او با اقبال مردمی مواجه خواهد بود و نیازی نیست چنین آسمان ریسمان هایی برای جلب توجه افکار عمومی ساخته شود.
تجربه فروش در ایران ثابت کرده مردم ما همچنان از طریق تبلیغ کهن چهره به چهره، جذب یک فیلم یا تئاتر می شوند و ده ها بیلبورد و آنونس تلویزیونی یا همین آمارهای سرخوشانه فروش که از سوی دفاتر پخش تنظیم می شوند نقش چندانی در جذب مشتری ندارد. از همین رو حیف است مهران مدیری که یک سالی هست روی آنتن تلویزیون استندآپ کمدی اجرا می کند و در مذمت دروغ و مجموعه اخلاق های ناپسند پیش روی مردم ژست عاقل اندر سفیه می گیرد برای چهار بلیت بیشتر تن به چنین فرافکنی های نخ نما شده دست زند.
البته این روزها اینفوگرافی جالبی از سوی تیم کاری مهران مدیری در فضای مجازی منتشر شده که با همین نگاه رکوردسازی زندگی نامه هنری او را ورق زده است؛ شاید این اینفوگرافی تلنگری ست که واقعاً مهران خان مدیری دوست دارد از این طریق برای خود تاریخ بیافریند، گویا عنوان ستاره کمدی تلویزیون پس از انقلاب، او را اقناع نمی کند و می خواهد رکوردهای جهانی داشته باشد!
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- هفت کار طنز مهران مدیری در فهرست؛ بهترین سریالهای ایرانی در imdb کدامند
- در پی اعلام خبرهایی از ساخت سریال تازه مدیری؛ ژوله و قاسمخانی همکاریشان را با تلویزیون تکذیب کردند
- تفاوت ساعت «۶ صبح» و «۵ عصر»
- متوهمی به نام «اون»!
- مهران مدیری و الناز شاکردوست در فیلم جدید هاتف علیمردانی
- درباره «قهوه پدری»؛ قهوه بیمزه پدری
- مدیر شبکه نسیم توضیح داد؛ مهران مدیری، جنابخان، فرزاد حسنی و چند برنامه دیگر
- «قهوه پدری» مهران مدیری از در شبکه نمایش خانگی
- از ۶ صبح تا ۵ عصر خبری نبود!
- مهران مدیری با «گل یا پوچ» در شبکه نمایش خانگی
- تدارک مهران مدیری برای اکران فیلم جدیدش از چهارشنبه
- فیلمهای سعید سهیلی و مهران مدیری در راه سینماها/ تعویق یک هفتهای اکران «یادگار جنوب»
- بازگشت مهران مدیری با یک سریال و شروعِ پیشتولید «پایتخت»
- بازگشت ایرج طهماسب و فرزاد حسنی/ موضع صداوسیما درباره مهران مدیری
نظرات شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت






بنظر من همین افکار کوته فکرانه دوستان نویسنده در روزنانه ایران هست که سینمای ایران همیشه خلوته . و کسی که فیلمش بیشتر میفروشه ذوق زده میشه . شما که تبلیغات ندارید چرا در مورد تبلیغات دیگران نظر میدید!!!