به گزارش سینماسینما، امیر برادران فیلمنامهنویس با بیان اینکه فشارها در نهایت روی نویسنده و متن وارد میشود، گفت: گاهی فیلمنامه و اجرا خوب است اما در پخش یکسری چیزها حذف میشود. گاهی نویسنده را ترسو میکنند. در طرحی که الان دارم شخصیت اول داستان متفاوت بود به ما گفتند که این شخصیت باید تغییر کند. اینگونه میشود که حساب کتابهای ما بهم میریزد. وقتی فشار و هجمه از همه طرف به سازمان صداوسیما وارد میشود، آنها هم مجبورند محتاط شوند و در انتها فشارش به متن و نویسنده میرسد.
برادران «پایتخت» را سریال محبوبش عنوان کرد و درباره حواشی این سریال و نیز سریال «نون خ۲» گفت: من حواشی که برای «پایتخت» ایجاد شد را درک نکردم و همانها روی «نون خ۲» هم اثر گذاشت؛ به طوری که قسمتهایی از سریال حذف شده بود و صحنههایی بود که بازیگر لب میزد و رویش صدا گذاشته بودند.

او با بیان اینکه از میان سریالهای تلویزیونی که اخیرا پخش شدهاند بیشتر سریالهای طنز را دیده است درباره سریال «پایتخت» به ایسنا گفت: بهترین سریالهای دنیا هم افت و خیز دارند. «پایتخت» سریال محبوب من است. من درباره «پایتخت» پستی را به اشتراک گذاشتم و با نظراتی که گرفتم فهمیدم خیلیها دوستش داشتند و حتی برخی از فصل قبل هم بیشتر دوستش داشتند. من خودم که به داستان نگاه میکنم جای خالی خشایار الوند را حس میکنم اما با موقعیتهای طنز سعی کردند جبرانش کنند. نویسندهای که اضافه شده باید به فضا عادت کند. در فصل بعدی قطعا میتوانند بهتر باشند.
برادران افزود: امسال قضیه کرونا هم خیلی روی کارها اثر گذاشت و یک سوم پایانی سریالها که خیلی مهم است متوقف شد و بعد با عجله ساخته شد.
این فیلمنامهنویس درباره سریالهای ماه رمضان هم گفت: از سریالهای ماه رمضان «زیرخاکی» را دیدم و دوست داشتم. فضای مفرح و نوستالژیکی دارد. حضور پژمان جمشیدی و ژاله صامتی هم در دیده شدن کار خیلی موثر است.
نویسنده سریالهای «درحاشیه» و «مسافران» در پایان درباره کارهایی که در حال تکمیلشان است، گفت: در حال نوشتن یک سریال طنز هستم و یک فیلم سینمایی هم نوشتم که بعد از بحران کرونا ساخته خواهد شد.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- هفت کار طنز مهران مدیری در فهرست؛ بهترین سریالهای ایرانی در imdb کدامند
- در پی اعلام خبرهایی از ساخت سریال تازه مدیری؛ ژوله و قاسمخانی همکاریشان را با تلویزیون تکذیب کردند
- متوهمی به نام «اون»!
- مهران مدیری و الناز شاکردوست در فیلم جدید هاتف علیمردانی
- درباره «قهوه پدری»؛ قهوه بیمزه پدری
- مدیر شبکه نسیم توضیح داد؛ مهران مدیری، جنابخان، فرزاد حسنی و چند برنامه دیگر
- «قهوه پدری» مهران مدیری از در شبکه نمایش خانگی
- از ۶ صبح تا ۵ عصر خبری نبود!
- مهران مدیری با «گل یا پوچ» در شبکه نمایش خانگی
- تدارک مهران مدیری برای اکران فیلم جدیدش از چهارشنبه
- فیلمهای سعید سهیلی و مهران مدیری در راه سینماها/ تعویق یک هفتهای اکران «یادگار جنوب»
- بازگشت مهران مدیری با یک سریال و شروعِ پیشتولید «پایتخت»
- بازگشت ایرج طهماسب و فرزاد حسنی/ موضع صداوسیما درباره مهران مدیری
- ادعای عجیب مدیر شبکه۴؛ مدیری، علیخانی، جوان و صحت جرأت نمیکنند به تلویزیون بروند
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





