اقدسی گفت: بسیار از گرفتن این جایزه خوشحال شدم چرا که فکر نمی کردم در ابتدای راه سخت کارگردانی بتوانم نظر هیئت داوران را جلب کنم.
به گزارش سینماسینما، ارشا اقدسی بدلکار مطرح ایرانی هفته گذشته برای فیلم سینمایی «جمشید آریا» که اولین تجربه کارگردانی او محسوب میشود در جشنواره فیلم هندوستان شرکت کرد.
این فیلم پس از نمایش نظر هیئت داوران جشنواره هند(jaipur) را جلب کرده و برنده دیپلم افتخار فیلم این جشنواره بین المللی شد.
اقدسی گفت: بسیار از گرفتن این جایزه خوشحال شدم چرا که فکر نمی کردم در ابتدای راه سخت کارگردانی بتوانم نظر هیئت داوران را جلب کنم.
او خاطرنشان کرد: بیشتر برای این خوشحالم که توانستم در این جشنواره بین المللی نام هنرمند برجسته ای چون «جمشید هاشم پور» را به دنیا معرفی کنم.
فیلم کوتاه «جمشید آریا» که تابستان امسال برای مراسم تجلیل از یک عمر فعالیت هنری جمشید هاشم پور، در جشنواره حافظ ساخته شد، به عنوان فیلم منتخب در جشنواره معتبر جیپور هندوستان به نمایش در آمد.
این فیلم کوتاه که نخستین اثر مستقل ارشا اقدسی بدلکار سینمای ایران در سمت کارگردانی است، در مدت زمان تنها یک روز ساخته شده و داستانش فیلم به گونه ای رقم می خورد که سه قهرمان ملی احسان روزبهانی(قهرمان بوکس)، یوسف کرمی(قهرمان تکواندو) و حامد پورطالب (قهرمان جودو) در کنار ارشا اقدسی به ایفای نقش پرداخته اند.
منبع: میزان
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- دو سال پس از رونمایی در جشنواره فجر؛ «شین» از چهارشنبه روی پرده میرود
- اولین سالگرد درگذشت ارشا اقدسی برگزار شد/ مازیار میری: ما هنرمندان بیمعرفتیم
- یادگاریها و جوایز ارشا اقدسی به موزه سینما اهدا شد
- قهرمانها را چه شد؟
- مراسم خاکسپاری ارشا اقدسی / گزارش تصویری
- مراسم تشییع پیکر ارشا اقدسی برگزار شد
- جزئیات جدید از حادثه مرگبار/ مهسا احمدی، بدلکار هالیوودی از ارشا اقدسی میگوید
- وقتی ارشا اقدسی آرزوی کودکان را برآورده کرد
- ارشا اقدسی درگذشت
- ارشا اقدسی به دستور پزشکش به خواب مصنوعی رفته
- حال عمومی جمشید هاشم پور خوب است
- عکسی نوستالژیک از جمشید هاشمپور
- حقایقی درباره جمشید هاشم پور به بهانه سالروز تولد او
- «گیجگاه» در مرحله ضبط موسیقی
- صداگذاری «گیجگاه» به پایان رسید
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم





