عناوین سه نکوداشت دیگر هنرمندان فقید در «نقش ماندگار» [بخش فرهنگی چهلمین جشنواره فیلم فجر] اعلام شد.
به گزارش سینماسینما به نقل از مرکز اطلاعرسانی روابط عمومی جشنواره فیلم فجر، نشستهای نکوداشت سینماگران فقید با نام «نقش ماندگار» [بخش فرهنگی چهلمین جشنواره فیلم فجر] به میزبانی امیرحسن ندایی (فیلمساز و عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس) در روزهای برپایی جشنواره برگزار خواهد شد و علاوه بر نشست نکوداشت «خسرو سینایی» با سخنرانی شاهین فرهت و نشست نکوداشت «اکبر عالمی» با سخنرانی شهابالدین عادل و سیفاله صمدیان، برپایی سه نشست دیگر نیز در این بخش پیشبینی شده است.
در یکی از این نشستها، نکوداشت «کامبوزیا پرتوی» (فیلمنامهنویس و کارگردان) با سخنرانی «جابر قاسمعلی» با موضوع «فیلمنامه و سبک بیانی نویسنده» برگزار خواهد شد.
نشست نکوداشت «رحیم رحیمیپور» (نویسنده و کارگردان) نیز در روزهای جشنواره با سخنرانی هوشنگ توکلی (بازیگر و کارگردان سینما و تئاتر) با موضوع «دغدغه یک فیلمساز عدالتخواه» برگزار خواهد شد.
پنجمین نشست نکوداشت بخش فرهنگی جشنواره چهلم به «فرشته طائرپور» (تهیهکننده سینما) اختصاص خواهد داشت و منوچهر شاهسواری (تهیهکننده و مدیرعامل خانه سینما) در این نشست با محوریت «تولید در سینمای کودک و نوجوان» سخنرانی خواهد کرد.
این نشستها، در جریان چهلمین جشنواره فیلم فجر در سالن همایشهای برج میلاد برگزار خواهد شد.
همچنین بلیت فروشی سینماهای مردمی فیلمهای چهلمین جشنواره فیلم فجر به صورت آنلاین از ساعت ۱۰ صبح فردا چهارشنبه ۶ بهمن آغاز میشود. علاقمندان میتوانند با مراجعه به یکی از سامانههای بلیتفروشی «ایرانتیک»، «سینماتیکت» و «گیشه هفت» برای تهیه بلیت فیلمهای جشنواره اقدام کنند.
بلیت فروشی چهلمین جشنواره فیلم فجر برای مخاطبان مردمی در سراسر کشور تا ۲۲ بهمنماه در سامانههای آنلاین فروش بلیت مشروط به تکمیل نبودن ظرفیت سالنهای سینما ادامه خواهد داشت.
گفتنی است هر فرد با یک شماره تلفن همراه میتواند از هر ۲۲ فیلم بخش مسابقه سینمای ایران، تا سقف ۲ بلیت تهیه نماید.
چهلمین جشنواره فیلم فجر در دو بخش فرهنگی و رقابتی از ۱۲ تا ۲۲ بهمن به دبیری مسعود نقاشزاده برگزار خواهد شد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- فراخوان جشنواره فیلم فجر ۴۴ منتشر شد
- با صدور احکامی از سوی رائد فریدزاده؛ دبیران جشنوارههای ملی و جهانی فیلم فجر معرفی شدند
- مهدی مسعودشاهی درگذشت
- انتقاد سازندگی از گفتوگوی کمال تبریزی با ایسنا/ داوران بر اساس مصلحت رای دادند نه کیفیت
- جشنواره علیه جشنواره
- انتقاد صریح کمال تبریزی و علیرضا رییسیان از بهرام رادان
- به بهانه نامساعد بودن شرایط جوی جنوب کشور؛ اختتامیه تجلی اراده ملی فیلم فجر ۴۳ در پردیس ملت برگزار میشود
- پاسخهای آشتیانیپور به شبهات رأیگیری مردمی جشنواره فیلم فجر
- درباره متن و حاشیه داوری جشنواره فیلم فجر؛ کمال تبریزی: حس کردم جلسات داوری شنود میشود/ فشار از بیرون مانع پخش «قاتل و وحشی»
- یک یادداشت در هفت پرده
- فرهیختگان ادعا کرد: شعبدهبازی در آرای مردمی؟/ ابهام در انتخاب فیلم برگزیده تماشاگران جشنواره فجر
- پیام حسن پورشیرازی به مصطفی زمانی؛ از تو آیین و رسم جوانمردی آموختم
- واکنش شهاب حسینی به جوایز جشنواره فجر؛ میلی بودن جشنواره به یقین همگان رسیده است
- «خدای جنگ» سیمرغ ویژه جشنواره فجر را نپذیرفت
- برگزیدگان جشنواره فیلم فجر معرفی شدند؛ سعید خانی: «قاتل و وحشی» را اکران کنید/ مصطفی زمانی سیمرغش را با حسن پورشیرازی تقسیم کرد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





