فیلم سینمایی «امتحان» به کارگردانی شوکت امین کورکی جایزه هیات داوران فدراسیون بینالمللی منتقدان فیلم (فیپرشی) بخش رقابتی جشنواره کارلووی واری چک را دریافت کرد.
به گزارش سینماسینما، فیلم سینمایی «امتحان» محصول مشترک اقلیم کردستان عراق و کشورهای آلمان و قطر؛ در نخستین حضور بینالمللی خود با حضور تعدادی از عوامل اصلی از جمله «شوکت امین کورکی» کارگردان، «ممد اکتاش» تهیهکننده، «ئافان جمال» و «فانیا سالار» بازیگران اصلی آن، در چهار سانس مختلف در بخش رقابتی اصلی پنجاه و پنجمین دوره جشنواره بینالمللی فیلم کارلووی واری به روی پرده رفت و در نهایت توانست جایزه بهترین فیلم جشنواره از نگاه فدراسیون بینالمللی منتقدان فیلم (فیپرشی) را از آن خود کند.
اعضای هیات داوران فدراسیون بینالمللی منتقدان فیلم در توصیف فیلم سینمایی «امتحان» آن را اثری معرفی کردند که هنر سینما را به بهترین نحو، ارتقا میدهد و سینمای جدید و جوان را تشویق میکند.
اعضای هیأت داوران فدراسیون بینالمللی منتقدان فیلم «فیپرشی» در این دوره از جشنواره« کارلووی واری» شامل «بیرگیت بیومرز» از کشور انگلستان، «ایریک بول» از نروژ و همچنین «آدلا مازووا» از کشور میزبان جمهوری چک بودند.
در فیلم سینمایی «امتحان» محصول کمپانی «میتوس فیلم» برلین و کمپانی «مستی فیلم» سلیمانیه، که توسط کمپانی آلمانی «آرت هود» پخش بینالمللی میشود، ترکیبی از بازیگران سرشناس و باتجربه اقلیم کردستان به همراه تعدادی از بازیگران جوان، از جمله ئافان جمال، فانیا سالار، حسین حسن، شوان عطوف، هوشیار زیرو نیروهیی، نیگار عثمان، کاوه قادر، عادل عبدالرحمان و … به ایفای نقش پرداختهاند.
در مراسم اختتامییه پنجاه و پنجمین جشنواره بینالمللی فیلم «کارلووی واری» فیلم سینمایی «تا جایی که میتوانم راه بروم» به کارگردانی «استفان آرسنیویچ» از کشور صربستان، توانست سه جایزه اصلی این رویداد معتبر سینمایی از جمله گوی بلورین بهترین فیلم، جایزه بهترین بازیگر مرد برای «ابراهیم کوما» و همچنین جایزه بهترین مدیرفیلمبرداری برای «یلنا استانکوویچ» را از آن خود کند.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- تازهترینها از جشنواره اروپایی/ فیلم سهیل بیرقی به بخش مسابقه کارلووی واری راه یافت
- چهار فیلم ایرانی در چهار بخش جشنواره کارلووی واری
- «امتحان» بهترین فیلم بینالمللی جشنواره آمریکایی «سانتا باربارا» شد
- «امتحان» جایزه UNFPA در جشنواره بینالمللی فیلم «قاهره» را گرفت
- «امتحان» در جشنواره بینالمللی فیلم بوسان روی پرده میرود
- «امتحان» در بخش رقابتی اصلی جشنواره کارلووی واری
- جشنواره فیلم «کارلووی واری» به تعویق افتاد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت





