منتقدان سینماسینما انتخاب های خود را پیرامون فیلم های جشنواره منتشر کردند.
به گزارش سینماسینما، در بخش پنجم از سری انتخاب های منتقدان سینماسینما درباره بهترین های شاخه های مختلف در جشنواره سی و هفتم؛ انتخاب های یاسمن خلیلی فرد، شهرام اشرف ابیانه و علی اصغر کشانی را می توانید در ادامه مشاهده کنید:
یاسمن خلیلی فرد:
بهترین فیلم:
۱-شبى که ماه کامل شد
۲-سرخپوست
۳-غلامرضا تختى
۴-قصر شیرین
۵-مترى شیش و نیم
بهترین کارگردان:
۱-نرگس آبیار
۲- بهرام توکلى
۳-نیما جاویدى
۴-سعید روستایى
۵-محمدحسین مهدویان
بهترین فیلمنامه:
۱-شبى که ماه کامل شد
۲-سرخپوست
۳-مترى شیش و نیم
۴-بنفشه آفریقایى
۵- قصر شیرین
بازیگر مرد:
۱-هوتن شکیبا (شبى که ماه کامل شد)
۲-پیمان معادى (مترى شیش و نیم)
۳-حامد بهداد (قصر شیرین)
۴-نوید محمدزاده (سرخپوست)
۵- امین حیایى (درخونگاه)
بازیگر زن:
۱-فاطمه معتمدآریا (بنفشه آفریقایى)
۲- مهناز افشار (قسم)
۳- ژاله صامتى (درخونگاه)
۴- بهنوش طباطبایى (رد خون)
۵- الناز شاکردوست (شبى که ماه کامل شد)
بازیگر مکمل مرد:
۱- على نصیریان (مسخره باز)
۲- آرمین رحیمیان (شبی که ماه کامل شد)
۳- جواد عزتى (رد خون)
۴- رضا بابک (بنفشه افریقایی)
۵- نوید محمدزاده (مترى شیش و نیم)
بازیگر مکمل زن:
۱- فرشته صدرعرفایى (شبى که ماه کامل شد)
۲- ستاره پسیانى (سرخپوست)
۳- شبنم مقدمى (شبى که ماه کامل شد)
۴- زهره عباسى (ناگهان درخت)
۵- پانته آ پناهى ها (درخونگاه و جمشیدیه)
طراحى چهره پردازى:
۱- غلامرضا تختى
۲- شبى که ماه کامل شد
۳- مسخره باز
شهرام اشرف ابیانه:
بهترین فیلم
۱. متری شش و نیم
۲. ۲۳ نفر
۳.
۴.
۵.
بهترین کارگردانی
۱.سعید روستایی
۲. مهدی جعفری
۳.
۴.
۵.
بهترین فیلمنامه
۱.متری شش و نیم
۲. ۲۳ نفر
۳.
۴.
۵.
بهترین بازیگری اول زن
۱.
۲.
۳.
۴.
۵.
بهترین بازیگر مرد
۱ پیمان معادی. متری شش و نیم
۲. نوید محمد زاده متری شش و نیم
علی اصغر کشانی:
انتخاب بهترین ها
بهترین فیلم
۱. پالتو شتری
۲. حمال طلا
۳. سرخپوست
۴. طلا
بهترین کارگردانی
۱. مهدی علی میرزایی(پالتو شتری)
۲. نیما جاویدی(سرخپوست)
۳. فرامرز اصلانی (حمال طلا)
۴. پرویز شهبازی(طلا)
۵. آزیتا موگویی(ایده اصلی)
بهترین فیلمنامه
۱. مهدی علی میرزایی(پالتو شتری)
۲. نیما جاویدی (سوخپوست)
۳. تورج اصلانی(حمال طلا)
۴. پرویز شهبازی(طلا)
بهترین بازیگری اول زن
۱. بهاره کیان افشار(پالتو شتری)
۲. شبنم مقدمی(زهرمار)
۳. لیلا حاتمی(مردی بدون سایه)
۴. مهناز افشار( آشفتگی و ناگهان درخت)
۵. طناز طباطبایی(طلا)
بهترین بازیگری نقش اول مرد
۱. نوید محمد زاده(سرخپوست)
۲. سام درخشانی(پالتو شتری)
۳. امین حیایی(درخونگاه)
بهترین بازیگری مکمل زن
۱. پانته آ پناهی ها(درخونگاه)
۲. پریوش نظریه(پالتو شتری)
بهترین بازیگری مکمل مرد
۱. بانیپال شومون(پالتو شتری و تختی)
۲. سعید آقاخانی(حمال طلا)
بهترین موسیقی متن
۱. مسعود سخاوت دوست(پالتو شتری)
۲. کریستف رضاعی(ناگهان درخت و سونامی)
۳. بهزاد عبدی(معکوس)
بهترین تدوین
۱. محمد رضا مویینی(درخونگاه)
۲. مصطفا خرقه پوش(معکوس)
۳. بهرام دهقانی(ایده اصلی)
بهترین فیلمبرداری
۱. تورج اصلانی(درخونگاه)
۲. مسعود امینی تیرانی(پالتو شتری)
۳. هومن بهمنش(سرخپوست)
طراح صحنه و لباس
ایرج رامین فر(ناگهان درخت)
انتخاب ویژه:
۱. بازیگران کودک قصر شیرین
۲. پایان بندی قصر شیرین
۳. مهراب قاسم خانی و شقایق دهقان در ناگهان درخت
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- انتشار جزییات هزینههای جشنوارهی ملی فجر + جدول
- چه کسی ضربه فنی شد؟/ نگاهی به فیلم «غلامرضا تختی»
- صحبتهای حسین انتظامی رئیس سازمان سینمایی در مراسم تجلی اراده ملی / وقتی میتوان از ظرفیت سینما برای پیشرفت کشور استفاده کرد
- «تجلی اراده ملی»، سی و هفتمین دفتر جشنواره فیلم فجر را بست
- نگاهی به دو فیلم «ماجرای نیمروز» و «قسم»
- نگاهی به فیلم «متری شش و نیم» ساخته سعید روستایی/ دل خوش سیری چند؟
- نگاهی اجمالی به سی و هفتمین جشنواره ملی فیلم فجر / سینمای بی ادعا و مدعیان بی شمار
- نگاهی به لیست کسانی که در جشنواره درخشیدند ولی داوران آنها را ندیدند/ جا ماندههای جشنوارهی سی و هفتم
- محمد متوسلانی: نگاه حاکمیتی به سینما، سیمرغهای فیلم نرگس آبیار را افزایش داد
- توضیحی درباره آرای مردمی «متری شیش و نیم»
- مرور فیلمهای جشنوارهی سی و هفتم روی دور تند / بخش سوم و پایانی
- نگاهی به سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر / این نیز بگذرد
- تهیهکننده «متری شیش و نیم»: فکر نمیکنم پلیس علیه ما بیانیه بدهد
- مردم به سانسور اختتامیه فیلم فجر در تلویزیون عادت دارند!
- اکران فیلم های جشنواره فجر در قزوین؛ نیمه تاریک جشنواره فیلم فجر در قزوین/ فیلمهای خوب اکران نشد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





