تاریخ انتشار:۱۳۹۷/۱۲/۰۷ - ۱۲:۴۴ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 107393

حسین انتظامی – رئیس سازمان سینمایی – در آیین پایانی بخش تجلی اراده ملی، جلوه‌ی وجود حساسیت در دستگاه‌ها نسبت به سینما را حضور در چنین مراسمی دانست و اظهار کرد: نقطه کانونی این جلسه هر چند با پیشینه همراه بوده است و به صورت مقطعی قطع شده بود، باردیگر به جریان افتاده است.

 

به گزارش سینماسینما، انتظامی در سخنانی که شب گذشته و در میان سینماگران و در بخش تجلی اراده ملی سی و هفتمین جشنواره ملی فیلم فجر مطرح کرد با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در دیدار با سینماگران که گفته بودند «کلید حل مشکلات کشور در دست شما سینماگران است»، ادامه داد: این حرف تعارف نبوده است، بلکه یک نگاه راهبردی را نمایندگی می‌کند و دستگاه‌هایی که به ظرفیت فرهنگ و هنر و به‌ویژه سینما توجه می‌کنند، علاوه بر اینکه از زاویه‌ی مسئولیت اجتماعی وارد می‌شوند به این ظرفیت هم توجه دارند.

وی با بیان اینکه ما به عنوان وزارت فرهنگ از این دستگاه‌ها قدردانی می‌کنیم که علاوه بر اینکه به بُعد مسئولیت اجتماعی توجه دارند و جانب آن را نگه‌ می‌دارند، حتی از ظرفیت آن نیز بی‌اطلاع نیستند، گفت: در چنین رویکردی این دستگاه‌ها باید پاسخگو باشند که چه قدر می‌توانند از این ظرفیت استفاده کنند.

او با تاکید بر اینکه در این رویکرد جایی برای نقد سینما نیست و آن باید در جای خود انجام شود که از این کار سینماگران نیز استقبال می‌کنند، افزود: با این وجود اکنون زمان پاسخگویی دستگاه‌هاست که ما چقدر توانسته‌ایم از این ظرفیت استفاده کنیم.

انتظامی ادامه داد: شاید جمله نامناسبی که به اهالی فرهنگ گفته می‌شود این است که «ما در خدمتیم». با این جمله به نظر می‌رسد درخواستی از آنها کرده باشند و آنها نیز باید کاری برای اهالی سینما انجام دهند. این در حالی است که باید نگاه‌ها معکوس باشد، یعنی دستگاه‌ها باید متوجه این باشند که چگونه می‌توانند از ظرفیت سینما استفاده کنند و اعلام وابستگی خود به این جریان را نشان دهند.

او با بیان این‌که همه دنیا مشکلات دارد اما ما باید از ظرفیت سینما برای برطرف کردن آنها استفاده کنیم، تاکید کرد: امیدواریم دستگاه‌هایی که در سال‌های بعد از این ظرفیت استفاده می‌کنند و مشکلات کشور را از طریق سینما حل می‌کنند، بیشتر شوند.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها