نخستین جشنواره نمای باران در سه بخش، نقالی و قصهگویی، استندآپ کمدی و نمایشنامهنویسی در موضوع پیشگیری از اعتیاد و آسیبهای اجتماعی برگزار میشود.
به گزارش سینماسینما، این جشنواره با هدف تشویق هنرمندان به تبارشناسی ادبیات سلامت اجتماعی در عرصههای گوناگون فرهنگ ایران، پیشگیری از فرو افتادن جوانان در ورطهی اعتیاد، کشف استعدادهای تازه و حمایت از آثار تولیدشده در حوزهی سلامت اجتماعی، تلاش میکند تا به سهم خود نقشی در بهبود فضای فرهنگی کشور ایفا کند.
علاوه بر زبان فارسی، هنرمندان با استفاده از همهی لهجهها و گویشها و زبانهای کشور میتوانند دست به تولید اثر بزنند. تقدیر از برگزیدگان هر بخش نیز با تندیس جشنواره، پلاکهای منقوش زرگون، سیمگون و برنزگون، دیپلم افتخار و هدایای نقدی ارزنده صورت میگیرد. همچنین جایزه بزرگ «مدافعان جان» در این جشنواره به بهترین اثر تولید شده در ۵سال گذشته اهدا خواهد شد.
هنرمندان و علاقهمندان به شرکت در این جشنواره، ضمن مطالعه متن فراخوان (که به پیوست خبر آمده است) و مطلع شدن از چگونگی شرایط این رویداد، آثار خود را تا ۲۴ بهمن ۱۴۰۳، از طریق شبکههای اجتماعی (واتساپ و ایتا) به شماره (۰۹۳۳۰۹۰۶۳۹۲) ارسال کنند.
شبکه مردمی شمیم، موسسهای مردمنهاد و فعال در عرصهی آسیبهای اجتماعی و پیشگیری از اعتیاد است و تاکنون توانسته در سه سطح ملی، استانی و محلی بیش از ۱۰ هزار نفر را در کشور آموزش دهد و دهها جلد کتاب و درسنامه، چند عنوان بازی رومیزی و همایشهای آموزشی متناسب با بوم و فرهنگ مناطق مختلف ایرانزمین برگزار کند.
داوران و دیگر عوامل نخستین جشنواره نمای باران در اخبار بعدی معرفی میشوند.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- فراخوان منتشر شد؛ برگزاری جشنواره جهانی فیلم فجر ۴۳ در چهار بخش رقابتی
- تمدید مهلت ارسال اثر به هجدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- فراخوان چهلوسومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر منتشر شد
- انتشار فراخوان بخش ملی چهل و سومین جشنواره بینالمللی فیلم فجر
- فراخوان پنجمین جشنواره ملی تئاتر کوتاه کیش منتشر شد
- انتشار فراخوان سی و ششمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان
- دبیرخانه جشنواره ملی رسانههای ایران آغاز به کار کرد؛ فردا خبریست!
- فراخوان چهل و دومین جشنواره بینالمللی فیلم فجر منتشر شد
- فراخوان نخستین جشنواره ملی «فیلم اقوام ایرانی» منتشر شد
- فراخوان هفدهمین جشنواره «سینماحقیقت» منتشر شد
- انتشار فراخوان بیست و دومین مسابقه مطبوعاتی سالیانه انجمن منتقدان، نویسندگان و پژوهشگران تئاتر
- تمدید مهلت ارسال آثار به جشنواره فیلم و عکس «مادر»
- برگزاری جشن مستقل سینمای مستند در نیمهی دوم مرداد ماه
- انتشار فراخوان جشنوارهی فیلم کودک و نوجوان
- فراخوان دومین جشنواره ملی پویانمایی و برنامههای عروسکی تلویزیونی ایران
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





