رییس سازمان سینمایی با اشاره به انتظار جامعه سینمایی نسبت به تغییر گروه سینماها تاکید کرد: به مسئولان امر تضمین میدهم که اگر با تغییر گروه سینماها به گروه ۲ و در بازرسی های خودشان موردی از بی توجهی دیدند خودمان سینماها را تعطیل کنیم.
به گزارش سینماسینما، حسین انتظامی با بیان اینکه در طی ۱۳ ماه گذشته که سینماها نیمه فعال بوده اند حتی یک مورد گزارش ابتلا به کرونا نداشتهایم گفت: حتی در جشنواره فیلم فجر که بیش از ۱۳۸ هزار نفر در تهران و استانها به سینماهای جشنواره رفتند یک مورد گزارش نداشتیم. دلیل این امر اولا خودمراقبتی مخاطبان سینماست که از قشر فرهیخته جامعهاند و ثانیاً توجه ویژه ستاد کرونا در سازمان سینمایی و توجه شورای صنفی نمایش و همت سینماداران و کارکنان سینماها بوده است.
وی ادامه داد: به اذعان مسئولان ذیربط بهداشتی، رعایت دستورالعملها در سینماها، در زمره بهترین صنوف بوده است که شامل تب سنجی در ورود، فاصلهگذاری صندلیها در هنگام خرید بلیت، فاصلهگذاری زمانی بین سانسها، تهویه مناسب سالنها، تعطیلی بوفههای باز و اجبار استفاده از ماسک و تمهیدات مشابه بوده است.
رییس سازمان سینمایی با اشاره به رایزنی با ستاد کرونا برای تغییر گروه سینما از ۳ به ۲ گفت: در دی ماه سال گذشته از کمیته اجتماعی ستاد ملی مقابله با کرونا خواهش کردیم سینماها را از گروه ۳ به گروه ۲ تغییر دهند. در جلسات کارشناسی هم نظر مساعد وجود داشت؛ بویژه مشاهدات میدانی که از جشنواره فیلم فجر داشتند. بهطور جدی انتظار داریم این موضوع، به نتیجه برسد.وقتی رستوران ها و کافه ها و بعضی مشاغل دیگر، اخیراً به گروه ۲ رفته اند انتظار جامعه سینمایی این است که سینماها هم در این گروه تعریف شوند.
انتظامی افزود: خوشبختانه همه و از جمله مسئولان ذیربط در ستاد مقابله با کرونا می توانند از طریق سامانه سمفا به صورت برخط، ضریب اِشغال هر سالن و هر سانس را مرتبا پایش کنند. در ۱۳ ماه گذشته فرکانس اشغال یعنی معدل ضریبهای اِشغال، حدود ۵ درصد بوده است یعنی در هر سانس، ۵ درصد صندلیها پر شده و این رقم اندک، از نظر دستورالعملهایی کرونایی واقعا چه جای نگرانی دارد؟
رییس سازمان سینمایی با اشاره به نقش روانی سینما در جامعه گفت: یکی دیگر از دلایلی که ما اصرار داریم سینماها در وضعیت نارنجی هم باز باشند نقشی است که سینما میتواند بهعنوان یک نهاد اجتماعی در جنبه روانی جامعه بازی کند. میدانیم محدودیتهای کرونایی، مردم را خسته میکند و روحیه ملی را در کوتاه مدت و درازمدت تضعیف میکند و نوعی سرخوردگی ایجاد میشود. از قضا سینما و رفتار مسئولانه این نهاد در قبال مردم خودش از این زاویه یعنی بازیابی نشاط اجتماعی هم اهمیت پیدا میکند.
وی تاکید کرد: درست است که سازمان سینمایی برای فیلمهای اکران نوروزی حتی اگر سینماها تعطیل باشد گارانتی مشخصی به مالکان آثار و سینماها میدهد اما این رقم، چشمگیر نیست و تداوم تعطیلی، با توجه به هزاران شاغل در بخشهای تولید و پخش و نمایش، ضربات جبران ناپذیری بر پیکره سینما وارد میکند.
منبع: ایرنا

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- لزوم شفافسازی در مکاتبات اداری وزارت ارشاد؛ انتشار نامههای عمومی ظرف ۴۸ ساعت
- حسین انتظامی معاون توسعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شد
- افزایش مرگ چهرههای مشهور؛ در چین چه خبر است؟
- لغو یک جشنواره سینمایی به دلیل شیوع دوباره کرونا/ جشنواره شانگهای در سال ۲۰۲۳ برگزار میشود
- کاهش پروتکلهای بهداشتی؛ جشنواره کن بدون ماسک و تست کرونا برگزار میشود
- سالنهای سینما و تئاتر با ۸۵.۷۱ درصد بیشترین رعایت پروتکل ها را داشته اند
- خبرنگارانی که سال ۱۴۰۰ آخرین برگ دفتر زندگانیشان شد
- دبیر شورای صنفی نمایش: منتظر نظر سازمان سینمایی برای اکران در نوروز هستیم
- کرونا، سینما و جشنوارهای با حاشیههای بی پایان
- تست کرونای گروههای «تئاتر فجر» قبل از اجرا/ حذفی که جایگزین ندارد
- رییس کمیته مسابقات سازمان لیگ : مدیریت ورزشگاه در حضور تماشاگران سختتر از مدیریت سینما است!
- گفتوگو با داوود موثقی/ اگر سیاستگذاران ما دغدغه فرهنگ داشتند شدت رکود در سینما در این حد نبود
- فعالیت سینماها به حالت عادی بازمیگردد
- حلول روح دنکیشوت در بهروز افخمی
- جزئیاتی از چهلمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر
نظر شما
پربازدیدترین ها
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نگاهی به انیمیشن کوتاه «در سایه سرو»/ پیرمرد و دریا
- دربارهی فاجعه گزارش جواد خیابانی در دربی پایتخت
- توقیف را چه کسی در دامان فرهنگ ما گذاشت؟/ بیانیه اعتراضی کانون کارگردانان سینما در پی پخش نشدن قسمت جدید «تاسیان»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
آخرین ها
- آخرین وضعیت انتشار سریال «تاسیان»
- نمایش «پیوتر اوهه»؛ سیلی نهایی بر صورت مخاطب
- کانون پرورش فکری جزییاتی از تولید انیمیشن برنده اسکار اعلام کرد
- کارگردان «ماریا» اثر جدیدش را جلوی دوربین میبرد
- ثبت یک رکورد جدید؛ Ne Zha۲ اولین انیمیشن دو میلیارد دلاری تاریخ شد
- درآمد ۲۲ هزار میلیاردی اپراتورهای اینترنتی از محل پلتفرمها
- ساخت فیلم، با دست خالی و ذهنی پر از تصویر/ یادداشت امید نجوان به بهانهی آغاز اکران آنلاین «ساموئل خاچیکیان؛ یک گفتوگو»
- نتفلیکس «صد سال تنهایی» را وفادارانه و شیوا اقتباس کرده است
- رونمایی از نشان، هویت بصری و برنامههای جدید «شبکه کتاب»
- بازگشت پیمان خازنی با «مرگ شیرین»
- نمایش فیلم کوتاه «voice» در جشنواره فیلم تصویر
- پیامهایی برای موفقیت انیمیشن ایرانی در اسکار
- آتش زنده کامکارها در شب زمستانی تهران
- معرفی برگزیدگان سیزدهمین جشن مستقل سینمای مستند ایران/ شبی برای تجلیل از سعید پورصمیمی و مهدی جعفری
- کنسرت ارکسترال کامکارها / گزارش تصویری
- فرش قرمز اسکار نود و هفتم / گزارش تصویری
- به بهانه گزارش دربی توسط جواد خیابانی/ بودن یا نبودن، مسئله این است
- مراسم نود و هفتمین دوره جوایز سینمایی اسکار / گزارش تصویری
- لحظه اعلام نام انیمیشن ایرانی در اسکار ۲۰۲۵
- نگاهی به فیلم «ذرهای آرامش»/ جهان در انتظار خشکسالی
- برندگان اسکار ۲۰۲۵ اعلام شد/ انیمیشن ایرانی جایزه اسکار گرفت
- حقایقی درباره فیلم درباره الی
- نامزدهای اسکار و تصاویرشان/ در آستانه جایزه اسکار نود و هفتم
- نمایش «مرسی آقای لانگلوا» در شب فرهنگی ایران و فرانسه
- مفاخر کاریکاتوری
- فوت کارتونیست و طراح ایرانی؛ داود احمدی مونس (آروین) درگذشت
- بستههای ویژه همراه اول بهمناسبت ماه مبارک رمضان
- دربارهی فاجعه گزارش جواد خیابانی در دربی پایتخت
- دومین کتاب گلاره عباسی رونمایی شد/ رمانی که نامش را مصطفی مستور انتخاب کرد
- معرفی برگزیدگان اسکار سینمای فرانسه/ پیشتازی «امیلیا پرز» در جوایز سزار ۲۰۲۵