مافیای پخش فیلم در سینمای ایران که درحال حاضر سالهاست صدای شماری از معتبرترین فعالان سینمای ایران را درآورده، سالبهسال بر نفوذش بر سینمای ایران میافزاید.
به گزارش سینماسینما٬بهخصوص اتفاقات سالهای اخیر که به باقیماندن تنها چهار دفتر پخش فیلم فعال انجامیده، بر دامنه گستردگی و فراگیری اعتراضات افزوده است. یکی از جدیدترین معترضان این قضیه مسعود جعفریجوزانی است که البته خود نیز مدیرعامل یکی از دفاتر پخش فیلمهای سینمایی است.
او دراینباره میگوید: برخی از افراد با زدوبند ۲۸ دفتر سینمایی را تعطیل کردند و امروز فقط چهار دفتر سینمایی وجود دارد که همه چیز در حوزه سینما را در دست گرفتهاند. اینها که با لابی خود در سینماها هم شریک شده و همه چیز را در دست گرفتهاند، پا را حتی فراتر هم نهاده و تولیدکنندگان را تهدید میکنند تا آنچه آنها میگویند را تولید کنند؛ وگرنه با سیستم پخشی که در دست دارند، جلوی اکران موفق فیلم را میگیرند.
جوزانی که در کارنامهاش فیلمهایی چون «شیرسنگی»، «بلوغ» و «ایران برگر» را دارد، درباره آثار جدی که در این مدت همواره به حاشیه رانده شدهاند، میگوید که مردم اینگونه آثار را دوست دارند، اما این آثار متاسفانه در سالهای اخیر قربانی برخی سودجویان شدهاند: آنچه امروز در سینما میبینیم، سلیقه این افراد است که با دیدگاههای خود سفارش میدهند و با هر نوع دیگری از سینما مقابله میکنند.
جوزانی اعتقاد دارد که با ادامه این روند وضع سینما روزبهروز بدتر خواهد شد.
منبع: روزنامه شهروند
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- یک یادداشت کوتاه برای مردی بزرگ/ آقای متوسلانی نازنین ۹۰ سالگیتان خجسته
- «بهشت تبهکاران» به جشنواره فجر میرسد؟
- ساترا به مسعود جعفریجوزانی و سید جواد هاشمی مجوز داد
- نمایش ۱۰ فیلم مرمت شده از گنجینه سینمای ایران در چهلمین جشنواره فیلم فجر
- دکور «بهشت تبهکاران» به کارگردانی مسعود جعفریجوزانی ساخته شد
- بازنشستگی را باید پذیرفت!
- برگزاری کارگاههای آموزشی اصغر فرهای در تورنتو
- ناراحتی محمدحسین مهدویان از شنیده نشدن صدای رنج مردم سردشت پس از ۳۲ سال
- خاطره علی ملاقلیپور از دعوا سر صحنه یک فیلم، ۱۶ سال پیش
- غلامرضا جنتخواهدوست، کارگردان پیشکسوت دفاع مقدس درگذشت
- بازگشت داریوش مهرجویی پس از شش سال به سینما/ «لامینور» ادامهای بر «سنتوری»؟
- پروژه مشترک جدید ایران و اروپا به زودی آغاز میشود
- نمایش مستند «نسیان» در بازار فیلم کن
- «تگزاس ۲» در صدر/ گزارش فروش هفتگی سینمای ایران
- تذکر کتبی برای گالری آریانا، برگزارکننده نمایشگاه «آن دیگری»
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- آیین پایانی یازدهمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی / گزارش تصویری
- شیرین یزدانبخش درگذشت
- افسانهای در حبس؛ سرنوشت «چریکه تارا»
- اقتباس بهمثابه ابزار فهم جامعه/ از روایت تراژیک تا روایت عاشقانه
- «دیدار بلوط»؛ بازگشتی به شکوه یک خاطره
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما





