جواد محرمی در جوان نوشت :
برای آنها که تماشاچی حرفهای تلویزیون هستند و معمولاً کنترل به دست نشستهاند و شبکههای داخلی را جابهجا میکنند، شب سوم شعبان تماشای تلویزیون اعجابآور بود. مدیران رسانه ملی این روزها آنقدر سرشان شلوغ است که یادشان رفته نگاهی هم به تقویم بیندازند.
پرداختن به روز پاسدار پیشکش، لااقل مثل سالهای پیش در شب سوم شعبان یک گلی چیزی نشان میدادند. یک آهنگ ریتمیکی پخش میکردند که مردم خدایی نکرده به اینکه دارند رسانه ملی تماشا میکنند یا اشتباهی زدهاند کانالی دیگر شک نکنند.
پرداختن به روز پاسدار پیشکش، لااقل مثل سالهای پیش در شب سوم شعبان یک گلی چیزی نشان میدادند. یک آهنگ ریتمیکی پخش میکردند که مردم خدایی نکرده به اینکه دارند رسانه ملی تماشا میکنند یا اشتباهی زدهاند کانالی دیگر شک نکنند.
البته اینکه الان موسم انتخابات است و سیاست حرف اول را میزند و فرهنگ مثل همیشه اولویت ندارد مورد خیلی عجیبی نیست. از صداوسیما هم دیگر خیلی انتظار نمیرود، ولی نه در این حد که امام حسین(ع) را هم قلم بگیرند.
به طور طبیعی انتظار میرفت تلویزیون حداقل از آرشیو سالهای گذشته چیزی بیرون بکشد و روی آنتن ببرد. حتی آنهایی که قدری ضعف قوه بینایی داشتند چشمها را به عینک مصلح کردند و مردمک چشمها را گردتر نمودند و دورتادور کادر تلویزیون را وارسی کردند تا ببینند گلی، نوشتهای چیزی پیدا میکنند، ولی خب انرژی بیخود صرف میکردند، چون ظاهراً مسئولان رسانه ملی سرشان جای دیگری مشغول بوده است. بالاخره پوشش برنامهها و مراسمهای دولت حواس برای آدم نمیگذارد، به خصوص اینکه تحرک دولت این روزها خیلی زیاد شده و رئیسجمهور مدام سفر استانی میرود تا در این روزهای پایانی هر طور شده مشکلات مردم را حل کند و خدایی نکرده مدیون آنهایی که نسیم خدمت کمتر به صورتشان وزیده، نشود.
از این جهت باید قدری هم به مسئولان رسانه ملی حق داد که گلی چیزی به گوشه کادر الصاق نکردهاند. بله فرهنگ مهم است، رهبری معظم انقلاب هم بسیار بر آن تأکید کردهاند و مدیران سیما هم در ولایتمداری از همه جلوتر ایستادهاند.
فقط مشکل این است که ایستادهاند، اگر هم از آنها بخواهید درباره اهمیت فرهنگ حرف بزنند معمولاً خوب سخنرانی میکنند، الان هم بالاخره انتخابات است و نباید خیلی انتظار داشت، اصولاً هیچ وقت نباید از رسانه ملی زیاد توقع داشت. واقعاً چه معنی دارد که آدم زیاد از کسی یا جایی توقع داشته باشد. الان خودشان میگویند بودجه ندارند. تازه دولت هم مدام تهدید میکند که اگر رپرتاژ نروند و از آنها دعوت نکنند همان را هم که میدهند دیگر نمیدهند تا حسابی حالشان جا بیاید.
مخلص کلام اینکه توی این هیری ویری شاید خیلی درست نباشد مردم عزیز انتظار داشته باشند مدیران و کارکنان زحمتکش رسانه ملی یادشان نرود نگاهی هم به تقویم بیندازند و برای روز پاسدار و میلاد امام حسین(ع) برنامهای، میان برنامهای چیزی روی آنتن ببرند. اصلاً مگر با پول تبلیغات قابلمه، شامپو و برنج خارجی میشود برنامه تولید کرد؟ آن هم برای امام حسین(ع). مردم یادشان نمیرود که همین سال گذشته فیلم رستاخیز را با آن هزینه میلیاردی به اسم امام حسین(ع) تولید کردند و تازه کلی هم کمک مردمی جذب شد و آخرش هم علی آقای جنتی کذایی به خاطر لطمه نخوردن به جشن هستهای! آن را از پرده پایین کشید. این نشان میدهد که تولید اصولاً کار پردردسری است. چه توقعی از تلویزیون میرود که برای روز سوم شعبان دست به کار تولید شود یا ویژهبرنامه تدارک ببیند. قدیمترها بعضی شبکهها برای این مناسبتها چند کارشناس دعوت میکردند، ولی حالا همین هم زیاد صرف نمیکند چون وسط اینجور برنامهها نمیشود زیاد تبلیغ شامپو و خمیردندان کرد.
با اینحال شب که گذشت و صبح شد و یواشیواش که به ظهر روز سوم شعبان رسید رسانه ملی مثل کسی که از خواب بیدارش میکنند رجوعی به آرشیوش کرد و چندتا آهنگ شاد پیدا کرد و فرستاد روی آنتن، چند مجری و اخبارگو هم عید را تبریک گفتند و چندبار مولودیخوانی حاج محمود کریمی هم پخش شد تا اینگونه رسانه ملی دین خود را به امام سوم مسلمین ادا کرده باشد.
برچسبها: امام حسین (ع), رستاخیز
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- موزه سینما برگزار میکند؛ برپایی نمایشگاه عکس «سینما و محرم» به همراه اکران ده فیلم
- سینماسینما/ معرفی ۲۰ فیلم برتر جشنوارهی ساندنس از نگاه منتقدان هالیوود ریپورتر/ پیشنهاد تماشای فیلم در ایام نوروز
- تفاوت میان دنیای مجازی و دنیای حقیقی در سینما!
- مصائب «رستاخیز»/ به بهانه اکران برخط فیلمی که باز هم پرده سینما را نخواهد دید
- تصویر کمتر دیده شده از حرم امام حسین (ع) در قرن ۱۹ میلادی
- تهیهکننده رستاخیز قصد دارد این فیلم را در نتفلیکس عرضه کند
- تابناک: انتشار نسخه با زیرنویس فارسی «رستاخیز» در فضای مجازی/ ۱۷٫۳ میلیارد دود شد!
- احمدرضا درویش: منتظر نسخه قانونی «رستاخیز» باشید/جهانیشدن سینمای ایران توهم است
- کواکبیان در تذکر شفاهی در صحن علنی : وزیر ارشاد به موضوع انتشار فیلم رستاخیز ورود کند
- ابراز تأسف کانون کارگردانان از قاچاق «رستاخیز»
- یادداشت اختصاصی دانش اقباشاوی درباره فیلم رستاخیز/ بیعت با نور
- گفت وگوی سید رضا میرکریمی وهادی خانیکی درباره قصر شیرین
- گپی با پوریا پورسرخ/ این بازیگر، از بزرگترین حسرت زندگیاش میگوید
- اکران «رستاخیر» برای خانواده فرماندههان شهید
- «رستاخیز»؛ پروندهای که هنوز باز است
نظر شما
پربازدیدترین ها
- با موافقت شورای پروانه فیلمسازی؛ ۶ فیلمنامه پروانه ساخت سینمایی گرفتند
- درباره یک خبر بی نهایت وحشتناک و غم انگیز
- پس از جنجال حرفهای مدیر جشنواره کمرایمیج؛ استیو مک کوئین رفت/ کیت بلانشت ماند
- فشار سیاسی و خروج یک فیلم از داوری آکادمی؛ موافقت اردن با درخواست آذربایجان برای خروج «سرزمین شیرین من» از اسکار
- یادداشتی بر فلسفه دوستی بر پایه «چشمانت را ببند»/ در جستوجوی دوست
آخرین ها
- یادداشتی بر فلسفه دوستی بر پایه «چشمانت را ببند»/ در جستوجوی دوست
- دنزل واشینگتن از دنیای بازیگری خداحافظی میکند
- تاد هینز رئیس هیئت داوران جشنواره فیلم برلین شد
- پس از جنجال حرفهای مدیر جشنواره کمرایمیج؛ استیو مک کوئین رفت/ کیت بلانشت ماند
- ابوالفضل جلیلی مطرح کرد؛ حضور در کلاس بازیگری عامل موفقیت نیست
- نمایش بلندترین سکانس پلان سینمای مستند ایران در آمریکا
- کدام سینما واقعی تر است ؟
- پیدا شدن جسد یک بازیگر در خانهاش
- دیدار اصغر فرهادی با علاقهمندان فیلمهایش در استانبول
- فیلمی که اطلاعاتش مخفی نگه داشته شده؛ لوپیتا نیونگو به فیلم کریستوفر نولان پیوست
- «کتابخانه نیمهشب» روی صحنه میرود
- سه نمایش برای مستند «۹۹-۱۹» در یک هفته
- با موافقت شورای پروانه فیلمسازی؛ ۶ فیلمنامه پروانه ساخت سینمایی گرفتند
- درباره فیلم جدید رابرت زمکیس/ «اینجا»؛ یک قرن را طی می کند، اما بدون حرکت دوربین
- سوینا منتشر میکند؛ نسخه ویژه نابینایان «مورد عجیب بنجامین باتن» با صدای مهدی پاکدل
- «پینگو» بعد از ۱۸ سال بازمیگردد
- جوایز اصلی فستیوال فیلم هانوی به «بی سر و صدا» رسید
- درباره یک خبر بی نهایت وحشتناک و غم انگیز
- نمایش وقتی الاغا عاشق میشوند / گزارش تصویری
- تریلر قسمت هشتم منتشر شد؛ «مامویت غیرممکن» با تام کروز پایان مییابد؟
- ستاره اسکندری: ساخت «خورشید آن ماه» مسئولیت اجتماعی من بود
- «سودابه»؛ فیلمی برخلاف ذائقهسازی مرسوم سینمای ایران
- سیزدهمین جشن مستقل سینمای مستند به شیوه «آکادمی» داوری میشود
- یادداشتی کوتاه در مورد تئاترِ ناصدا..
- درباره ساخته جدید علی عباسی/ امتحان نهایی «شاگرد»
- زندگینامه بیتا فرهی منتشر میشود
- هانس زیمر: خلق موسیقی برای فیلم «بلیتز» و چالشهای نوای جنگ جهانی دوم
- شکستِ دنباله «جوکر»؟ «جوکر: جنون مشترک» به نقطه صفر رسید
- فشار سیاسی و خروج یک فیلم از داوری آکادمی؛ موافقت اردن با درخواست آذربایجان برای خروج «سرزمین شیرین من» از اسکار
- رالف فاینز و ژولیت بینوش بار دیگر همبازی می شوند