حال و هوای بسیار شیرین حضور میلیونی ملت بزرگوار ایران در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در ساعات پایانی جمعه با دیدن برنامه هفت، برایمان چقدر تلخ گذشت.
بهروز افخمی به مناسبت اکران فیلم «فی المدت المعلوم» با یک کارشناس در رابطه با به تصویر کشیدن مسائل جنسی در سینما به گفتگو نشست که از وی به عنوان فروید ایران یاد می کرد.
باورنکردنی بود که افخمی با استدلال غیرمنطقی و بیان عدم حیا در گفتار مسائل جنسی برای یادگیری احکام شرعی، خواهان به رخ کشیدن چنین بی پروایی در حوزه روابط جنسی روی پرده نقره ای سینما گردد و کارشناس هم با طرح ایده شرم احمقانه و شرم عقلی، لباس های سکسی برخی از جوانان را نشانه روی آوردن جامعه به شرم احمقانه در بیان روابط جنسی حداقل برای فرزندان از سوی والدین، آموزش و پرورش و در نهایت سینما تلقی نماید.
وقتی بهروز افخمی به عنوان فردی که مکتب فکری آقاسیدمرتضی را از نزدیک لمس کرده، با دیدن یک فیلم مثلاکمدی، مبتذل و بدون ارزش خاص هنری، صرفا به خاطر بیان چهار تا دیالوگ جنسی اینچنین مشعوف و شگفت زده می شود، دیگر چه جای تعجب از آن عده روشنفکر هایی که از بیخ و بن تفکرات انسان ساز سید شهیدان اهل قلم را املیسم می نامند.
همیشه خطاب به جامعه سینمایی فریاد کشیده ایم که سعادت آباد، شهرک غرب، نیاوران و… چند محله کوچک در میان انبوه محله های استان تهران هستند. شما حق ندارید رفتارهای ساختارشکنانه برخی از جوانانشان را به پای ملت ایران گذاشته و با تحلیل های آب دوغ خیاری، نسل جوان ایران را دچار بحران هویتی، آن هم از نوع زننده سکسی قلمداد نمایید. حتما با همین استدلال های مزخرف کارشناس برنامه هفت و تصدیق های پیاپی افخمی، سینمای ایران برای بهتر شناساندن مشکلات جنسی و عبور از شرم احمقانه باید به سمت ساخت فیلم های پورنو برود!
واقعا تاسف بار است که در هالیوود اثری خارق العاده به نام اسپارتاکوس ساخته می شود که شخصیت اصلی فیلم با بازی بی نظیر کرک داگلاس وقتی در سلول انفرادی رومی ها قرار دارد، حاضر به برقراری رابطه جنسی با زنی بدکاره نمی شود. در حالی که زندانبانان در حال نظاره اش می باشند، با دیالوگی فراموش نشدنی فریاد می زند که من حیوان نیستم و امروز در سینمای انقلابی ما کارگردان فیلم عروس حیای زیبا و ناب شرقی ایرانیان را که برگرفته از هویت اصیل اسلامی و ملی مان است، شرم احمقانه به حساب می آورد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- بخش زیادی از انتقاداتی که در برنامه هفت مطرح می شود به خود افخمی بر می گردد
- حرفهای تازه رییس اسبق سازمان سینمایی؛ ایوبی: پشتم را خالی کردند/ دولت باید پایش را عقب بکشد
- بازخوانی سرنوشت «علت مرگ: نامعلوم» / فیلمی که چون پروانه نمایش نداشت، از جشنواره فجر حذف شد
- شبنشینی غیرایرانی در هفتِ یلدایی
- صدور پروانه ساخت سینمایی جدید برای افخمی، روستایی و ۴ کارگردان دیگر
- زن ۸۰ ساله یهودی سوژه فیلم جدید بهروز افخمی شد
- افخمی: «بی بدن» را به جای «صبح اعدام» وارد مسابقه کنید
- اهمیت جزئیات کلیدی/ نگاهی به سریال «هفت»
- شوکرانِ خنده در عزا/ درباره بهروز افخمی
- لبخندزنان در میان اتاقهای خونآلود/ درباره بهروز افخمی و حضورش در خانه مهرجویی
- با حضور بهروز افخمی؛ سرهنگ ثریای واقعی مهمان اولین برنامه «از سرگذشت» میشود
- راهنمای علمی تخیلی دیدن فیلم ترسناک
- افخمی ماجرای اعدام طیب حاج رضایی را میسازد
- له له زدن برای تیتر شدن/ درباره اظهارات ابوالقاسم طالبی
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶


حمیدرضا مهدیزاده در روزنامه رسالت نوشت :


