فریده سپاهمنصور بازیگر سریال نوروزی «ن خ» درباره حضور زنان همسن و سال خود در آثار نمایشی بیان کرد که معمولا نقش پیرزنها همچون یک مجسمه است.
به گزارش سینماسینما، فریده سپاه منصور با اشاره به حضورش در سریال نوروزی «ن خ» که این روزها به کارگردانی سعید آقاخانی تصویربرداری می شود، بیان کرد: من مدتی در سینما و تلویزیون کار نمی کردم و حالا با سریال سعید آقاخانی و با نقشی که در سریال «ن خ» دارم به تلویزیون آمده ام.
وی فیلمنامه سریال «ن خ» را براساس مقتضیات زمان حاضر دانست و به خبرنگار مهر گفت: در سن و سالی که من دارم دیگر برایم بین سینما و تلویزیون فرقی ندارد و مهم این است که پیام کار چه باشد تا وقتی خود را جای تماشاگر می گذارم به سریال ناسزا نگویم.
بازیگر فیلم «مهمان مامان» ادامه داد: گاهی در تلویزیون سریال هایی می بینم که می گویم کاش رفته بودم کتاب می خواندم یا حتی به جای دیدن این اثر کمی پیاده روی کرده بودم، البته در این یک دو سال سریال هایی هم دیده ام که آنها را دوست داشته ام مثل «سارق روح» که دانیال حکیمی در آن بازی می کرد.
این بازیگر که حدود ۷۱ سال سن دارد درباره سریال هایی که برای مخاطب همسن و سال او ساخته می شود، گفت: قشری که همسن من باشد در جامعه بسیار است اما در فیلم و سریال ها به موضوعات مورد نظر آنها پرداخته نمی شود. شخصیت های پیرزن در آثار نمایشی جزییات ندارند و به طور مثال از یک پیرزن به عنوان مجسمه در مجلس خواستگاری و عروسی استفاده می کنند و یا باید قربان صدقه نوه اش برود و چای بریزد.
وی با اشاره به نقش هایی که برای سن وی در آثار نمایشی پیشنهاد می شود، اظهار کرد: بیشتر شخصیت های پیرزن هویت ندارند اما نقشی را که در سریال «ن خ» دارم دوست دارم چون از هویت برخوردار است. من انرژی پرداخت به نقش ها را دارم اما این نقش ها باید واقعا ویژگی ها و جزییات نقش را داشته باشند.
بازیگر سریال «معصومیت از دست رفته» در پایان درباره آثار تلویزیونی عنوان کرد: درد ما این است که نویسنده های برنامه های تلویزیونی در فضا زندگی می کنند و مسایلی که مطرح می کنند کمتر با مخاطب ارتباط برقرار می کند. البته شاید مشکل، آنها هم نباشند و مشکل از سیاستگذاران و مدیران در تلویزیون باشد که همه هم و غم شان این است که میز خود را از دست ندهند.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- واکنش روابط عمومی صدا و سیما به بازگشت برخی چهرهها
- تئاتر شهری که مصرفش کردیم
- سه وزیر حاضر، رئیسجمهور غایب/ چه کسانی برای سینما تصمیم میگیرند؟
- انتقاد نصرالله مدقالچی از دوبلههای زیرزمینی؛ ویراستاران واحد دوبلاژ تخصص کافی ندارند/ نمیتوانیم مردم را فریب دهیم
- وزیر فرهنگ و ارشاد در حاشیه جلسه هیات دولت: نگاه تهدیدمحور به شبکه نمایش خانگی را نمیپسندیم
- طی نامهای به رییس سازمان صدا و سیما؛ یک نماینده مجلس درباره تعطیلی پلتفرمهای داخلی هشدار داد
- نامه عجیب رییس ساترا به رییس صداوسیما/ آیا دستورالعمل جدیدی در حوزه نظارت بر پلتفرمها اعلام خواهد شد؟
- معاون سیاسی صداوسیما مطرح کرد؛ «شهر فرنگ» فضای خبری نداشت/ «چاپ اول» چالشی نبود
- حبیب اسماعیلی: شبکه جم فیلمها را رایگان تبلیغ میکرد/ تلویزیون چه خصومتی با سینما دارد؟
- سرپرست شبکه نمایش سیما منصوب شد
- اعتراض عضو کمیته علمی کرونا و پاسخ «خندوانه»؛ با مجوز کدام نهاد ماسکها را برداشتید؟/ مجوز شورای سلامت صداوسیما را داشتیم
- چهار هزار امضا برای پس گرفتن شبکه نمایش خانگی از ساترا
- تاکید خزاعی بر ضرورت افزایش ظرفیتهای اشتغال و تولید در سینما/ مطالبه خانواده سینما در زمینه نمایش خانگی پیگیری میشود
- جبلی در جمع دانشجویان مطرح کرد؛ شبکه خبر را برای «متروپل» به خط کردیم، گفتند بس است!/ تحت فشاریم
- فصل جدید همکاری سینما و تلویزیون با تشکیل کارگروه مشترک
نظر شما
پربازدیدترین ها
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- گفتوگو با محمد مقدم درباره سینمای مستند/ فیلم مستند، جهانی است ساختگی؟
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- نکوداشت مقام فرهنگی و هنری علی اکبر صادقی؛ هنرمندی که هنر و اندیشه اش رنگ کهنگی نمی گیرد
- چهاردهمین حضور بینالمللی «آخرین حرکت»؛ فیلم شهاب حسینی در بخش اصلی فستیوال بزرگ سالرنو ایتالیا
- انتخاب هیات رییسه جدید انجمن تهیهکنندگان مستقل سینما
- رقابت ۲۸۵ فیلم در ۳ بخش انیمیشن، مستند و بینالمللی اسکار نود و هفتم
- حضورهای بین المللی فیلم کوتاه تامینا
- گلدن گلوب اعلام کرد؛ وایولا دیویس جایزه سیسیل بی دمیل ۲۰۲۵ را میگیرد
- درباره «قهوه پدری»؛ قهوه بیمزه پدری
- «کارون – اهواز» در راه مصر
- اختتامیه جشنواره «دیدار» ۱۷ دی برگزار خواهد شد
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «مجمع کاردینالها»؛ موفقیت غیرمنتظره در گیشه و جذب مخاطبان مسنتر
- مدیر شبکه نسیم توضیح داد؛ مهران مدیری، جنابخان، فرزاد حسنی و چند برنامه دیگر
- تاکید بر سمزدایی از سینما و جشنواره فجر/ علیرضا شجاع نوری: ادغام جشنوارهی ملی و جهانی فجر سیاسیکاری بود
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ جادوی «شرور»؛ داستانی از دوستی، تفاوتها و مبارزه با تبعیض
- برای پخش در سال ۲۰۲۵؛ پسر شاهرخ خان برای نتفلیکس سریال میسازد
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «گلادیاتور ۲»؛ بازگشتی باشکوه به کُلُسیوم و سنت حماسههای سینمایی
- اعلام نامزدهای چهلمین دوره جوایز انجمن بینالمللی مستند/ محصول مشترک ایران و انگلیس در شاخه بهترین مستند کوتاه
- اصغر افضلی و انیمیشن «رابینهود» در تازهترین قسمت «صداهای ابریشمی»
- جایزه جشنواره آمریکایی به پگاه آهنگرانی رسید
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ از فرصت ثبت نام فیلمها تا داوری عوامل بخش نگاه نو
- نمایش بچه / گزارش تصویری
- اهمیت «باغ کیانوش» در سینمای کمدی زدهی این روزها
- برای بازی در فیلم «ماریا»؛ نخل صحرای پالم اسپرینگز به آنجلینا جولی اهدا میشود
- اکران فیلم علی زرنگار از اواخر آذر؛ «علت مرگ: نامعلوم» رفع توقیف شد
- مانور آمادگی همراه اول برای رویارویی با بحران؛ تمرینی برای پایداری ارتباطات
- بررسی هزینه و درآمد تولیدات ۳ سال اخیر؛ حساب کتاب فارابی جور است؟
- در اولین روزهای اکران بینالمللی؛ «گلادیاتور۲»، ۸۷ میلیون دلار فروخت
- اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم فجر معرفی شدند
- نامزدی ۲ جایزه آمریکایی برای «دوربین فرانسوی»
- «شهر خاموش» بهترین فیلم جشنواره نوستالژیا شد