معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی با انتشار یادداشتی کوتاه در کانال تلگرامی خود به توضیحات «ساترا» درباره مجوز برنامه اینترنتی عادل فردوسیپور واکنش نشان داد.
به گزارش سینماسینما ،سعید رجبی فروتن معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی بهدنبال انتشار توضیحات روابط عمومی «ساترا» درباره دلایل عدم صدور مجوز تولید برای برنامه اینترنتی «۹۹» به تهیهکنندگی عادل فردوسیپور یادداشتی را در فضای مجازی منتشر کرد.
متن این یادداشت که در کانال «روزانههای سینمایی» بهعنوان پایگاه رسمی انعکاس دیدگاههای سعید رجبی فروتن منتشر شده است را در زیر میخوانید؛
«قدر داشتههایمان را بدانیم تا غم رفتگان را تاب آوریم! با کمال تعجب بهرغم موافقت سازمان سینمایی یک سازمان وابسته به صداوسیما با تولید برنامه جدید عادل فردوسیپور بر بستر پلتفرمهای اینترنتی موافقت نکرد! ساترا یعنی مرجع موردنظر گفته: «شرط طرح برنامهها در شورای موافقت کلی انتشار، عدم وجود موانع حقوقی، قضایی و امنیتی است که در مورد برنامه ۹۹ که به درخواست فیلیمو و کافه بازار مطرح شده بود، به دلیل عدم دریافت مکتوب استعلام مراجع مسئول، عملاً موضوع قابل طرح و بررسی توسط شورای مذکور نبود.»
حالا که توپ در زمین مراجع قضایی و امنیتی انداخته شده است، باید گفت: اولاً اگر موانعی وجود داشت عادل از سازمان سینمایی هم نمیتوانست مجوز بگیرد مگر اینکه او در دو سه ماه گذشته خطایی کرده باشد و حکم محرومیت گرفته باشد! ثانیاً اگر ندادن مجوز به فردوسی پور فقط به آن خاطر است که هنوز نظر مراجع امنیتی دریافت نشده است، کافی بود گفته شود به محض دریافت پاسخ استعلام به عمل آمده تقاضای ایشان هم بررسی خواهد شد.
تجربه حکمرانی و رعایت مصالح جامعه حکم میکند که برای افکار عمومی احترام قائل شویم به گونهای سخن بگوییم که سرمایه و اعتماد اجتماعی را بیش از این کاهش ندهیم.
دوستان رسانه ملی! یادتان باشد عادل همکار شما و یک تهیهکننده خوشنام تلویزیونی است درباره یک غریبه صحبت نمیکنیم که اگر هم بود از نتیجه استعلام نه خلقالله بلکه فقط متقاضی باید باخبر شود.»
مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «سامی» ادای دین به فرهنگ و سینمای خوزستان
- رجبی فروتن: «کاناپه» و «قاتل و وحشی» با چالشهای جدی و آشکار فقهی روبهرو هستند/ شاید یک قرائت جدید از فقه مشکل را حل کند
- معاون نظارت و ارزشیابی خبر داد: به زودی اعضای شوراهای پروانه ساخت و نمایش معرفی میشوند
- طرح حمایت از اکران فیلمهای جدید تصویب شد
- حق آزادی بیان و نهاد «ساترا»
- انتصابهای جدید در سازمان سینمایی/ دبیر جشنواره فجر معرفی شد
- انتقاد سعید رجبی فروتن از برخورد تلویزیون با برنامه رامبد جوان در فضای مجازی
- در میزگرد چالشهای اکران آنلاین در سینمای ایران مطرح شد/ چالش اصلی، قانون کپیرایت
- کپیهای برنامه۹۰ درفصل جدید فوتبال؛ میثاقی در تهران، مزدک در لندن!
- تیراژ سریالها در شبکه نمایش خانگی به ۵۰ هزار هم نمیرسد
- فردوسیپور رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاعرسانی وزارت ورزش میشود؟
- شجاعت عادل فردوسیپور برای یک اعتراف بزرگ
- هشدار غیر منتظره گبرلو به حذف فردوسی پور:این تازه آغاز یک تنفر و عصبانیت است
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم





