معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی با انتشار یادداشتی کوتاه در کانال تلگرامی خود به توضیحات «ساترا» درباره مجوز برنامه اینترنتی عادل فردوسیپور واکنش نشان داد.
به گزارش سینماسینما ،سعید رجبی فروتن معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی بهدنبال انتشار توضیحات روابط عمومی «ساترا» درباره دلایل عدم صدور مجوز تولید برای برنامه اینترنتی «۹۹» به تهیهکنندگی عادل فردوسیپور یادداشتی را در فضای مجازی منتشر کرد.
متن این یادداشت که در کانال «روزانههای سینمایی» بهعنوان پایگاه رسمی انعکاس دیدگاههای سعید رجبی فروتن منتشر شده است را در زیر میخوانید؛
«قدر داشتههایمان را بدانیم تا غم رفتگان را تاب آوریم! با کمال تعجب بهرغم موافقت سازمان سینمایی یک سازمان وابسته به صداوسیما با تولید برنامه جدید عادل فردوسیپور بر بستر پلتفرمهای اینترنتی موافقت نکرد! ساترا یعنی مرجع موردنظر گفته: «شرط طرح برنامهها در شورای موافقت کلی انتشار، عدم وجود موانع حقوقی، قضایی و امنیتی است که در مورد برنامه ۹۹ که به درخواست فیلیمو و کافه بازار مطرح شده بود، به دلیل عدم دریافت مکتوب استعلام مراجع مسئول، عملاً موضوع قابل طرح و بررسی توسط شورای مذکور نبود.»
حالا که توپ در زمین مراجع قضایی و امنیتی انداخته شده است، باید گفت: اولاً اگر موانعی وجود داشت عادل از سازمان سینمایی هم نمیتوانست مجوز بگیرد مگر اینکه او در دو سه ماه گذشته خطایی کرده باشد و حکم محرومیت گرفته باشد! ثانیاً اگر ندادن مجوز به فردوسی پور فقط به آن خاطر است که هنوز نظر مراجع امنیتی دریافت نشده است، کافی بود گفته شود به محض دریافت پاسخ استعلام به عمل آمده تقاضای ایشان هم بررسی خواهد شد.
تجربه حکمرانی و رعایت مصالح جامعه حکم میکند که برای افکار عمومی احترام قائل شویم به گونهای سخن بگوییم که سرمایه و اعتماد اجتماعی را بیش از این کاهش ندهیم.
دوستان رسانه ملی! یادتان باشد عادل همکار شما و یک تهیهکننده خوشنام تلویزیونی است درباره یک غریبه صحبت نمیکنیم که اگر هم بود از نتیجه استعلام نه خلقالله بلکه فقط متقاضی باید باخبر شود.»
مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «سامی» ادای دین به فرهنگ و سینمای خوزستان
- رجبی فروتن: «کاناپه» و «قاتل و وحشی» با چالشهای جدی و آشکار فقهی روبهرو هستند/ شاید یک قرائت جدید از فقه مشکل را حل کند
- معاون نظارت و ارزشیابی خبر داد: به زودی اعضای شوراهای پروانه ساخت و نمایش معرفی میشوند
- طرح حمایت از اکران فیلمهای جدید تصویب شد
- حق آزادی بیان و نهاد «ساترا»
- انتصابهای جدید در سازمان سینمایی/ دبیر جشنواره فجر معرفی شد
- انتقاد سعید رجبی فروتن از برخورد تلویزیون با برنامه رامبد جوان در فضای مجازی
- در میزگرد چالشهای اکران آنلاین در سینمای ایران مطرح شد/ چالش اصلی، قانون کپیرایت
- کپیهای برنامه۹۰ درفصل جدید فوتبال؛ میثاقی در تهران، مزدک در لندن!
- تیراژ سریالها در شبکه نمایش خانگی به ۵۰ هزار هم نمیرسد
- فردوسیپور رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاعرسانی وزارت ورزش میشود؟
- شجاعت عادل فردوسیپور برای یک اعتراف بزرگ
- هشدار غیر منتظره گبرلو به حذف فردوسی پور:این تازه آغاز یک تنفر و عصبانیت است
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





