راجر دیکینز فیلمبردار فیلم «۱۹۱۷» از سوی انجمن فیلمبرداران آمریکا به عنوان بهترین فیلمبردار سال انتخاب شد.
به گزارش سینماسینما به نقل از هالیوود ریپورتر، فیلمبردار «۱۹۱۷» برای پنجمین بار از سوی انجمن فیلمبرداران آمریکا به عنوان بهترین فیلمبردار در جوایز ۲۰۲۰ انتخاب شد.
راجر دیکینز این افتخار را برای فیلمبرداری «۱۹۱۷» سم مندس در یک شات کسب کرده و بهترین فیلمبردار سی و چهارمین دوره جوایز جامعه فیلمبرداران آمریکا (ASC) شده است.
در مراسم اهدای جوایز این انجمن که ساعتی پیش انجام شد، با کسب پنجمین جایزه از سوی این فیلمبردار رکوردی برای وی ثبت شد. این رکورد را او و امانوئل «چیوو» لوبزکی با هم در اختیار دارند.
دیکینز پیشتر برای «رهایی از شاوشنک»، «مردی که اینجا نبود»، «اسکایفال» و «بلید رانر ۲۰۴۹» این جایزه را دریافت کرده بود.
در این مراسم همچنین جایزه اسپاتلایت که از سال ۲۰۱۴ اهدا میشود و برای تجلیل از فیلمهای بلندی که در جشنوارهها به صورت بینالمللی یا با اکران محدود دیده شدهاند به یارین بلاشکه برای فیلمبرداری فیلم سیاه و سفید «فانوس دریایی» ساخته رابرت ایگرز اهدا شد.
دیکینز، بلاشکه و سه نامزد دیگر انجمن فیلمبرداران یعنی رودریگو پریِتو برای فیلم «ایرلندی»، رابرت ریچاردسون برای «روزی روزگاری در هالیوود» و لارنس شِر برای تریلر روانشناختی «جوکر»، از نامزدهای اسکار در این بخش هم هستند.
در ۵ سال از ۱۰ سال اخیر، برندگان انجمن فیلمبرداران با برندگان اسکار در همان رشته یکی بودهاند. سال ۲۰۱۷ دیکینز برای «بلید رانر ۲۰۴۹» برنده هر دو جایزه شد.
در این مراسم همچنین فیلمبردار «هانیلند» یا «سرزمین عسل» یعنی فِیمی دائوت و سمیر لیوما در بخش مستند به عنوان برنده انتخاب شدند.
در بخش تلویزیون نیز فیلمبردارهای «سرگذشت ندیمه»، «پروژه کتاب آبی» و «ترور: رسوایی» جایزه گرفتند.
فیلبمردار کهنهکار فردریک المس نیز که برای «مخمل آبی» ساخته دیوید لینچ شهرت جهانی دارد، با دریافت جایزه یک عمر دستاورد جامعه فیلمبرداران آمریکا تجلیل شد. در بخش تلویزیون جایزه یک عمر دستاورد به دونالد مورگان رسید و ورنر هرتسوگ با دریافت جایزه هیات رئیسه، برونو دلبونل با دریافت جایزه بینالمللی و دان مککیواگ با جایزه رئیس این انجمن تجلیل شدند.
منبع: خبرگزاری مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- با موافقت شورای پروانه فیلمسازی؛ ۶ فیلمنامه پروانه ساخت سینمایی گرفتند
- درباره یک خبر بی نهایت وحشتناک و غم انگیز
- یادداشتی بر فلسفه دوستی بر پایه «چشمانت را ببند»/ در جستوجوی دوست
- گفتوگو با محمد مقدم درباره سینمای مستند/ فیلم مستند، جهانی است ساختگی؟
- پس از جنجال حرفهای مدیر جشنواره کمرایمیج؛ استیو مک کوئین رفت/ کیت بلانشت ماند
آخرین ها
- «تگزاس ۳»؛ کمدی از نفس افتاده یا موفقیت تکراری؟
- روایتی از سه نمایشنامه از محمد مساوات روی صحنه میرود
- «کارون – اهواز» در مراکش
- رونمایی از پوستر انیمیشن «شنگول و منگول» در آستانه اکران
- درباره «اتاق بغلی» اثر پدرو آلمودووار/ مرز باریک دوستی و مرگ زیر جهانی از زندگی و رنگ
- استادان و کارگاههای «سینماحقیقت۱۸» را بشناسید
- بر مبنای آمار سمفا؛ روند صعودی فروش سینماها در هفته گذشته نزولی شد
- محمد شکیبانیا رئیس سیزدهمین جشن مستقل سینمای مستند شد
- گفتوگو با محمد مقدم درباره سینمای مستند/ فیلم مستند، جهانی است ساختگی؟
- با احکامی جداگانه از سوی رائد فریدزاده؛ حسینی و شفیعی معاون شدند/ ایلبیگی به موسسه سینماشهر رفت
- کارگردان «سه جلد»: اقتصاد سینمای ایران را چند سکانس رقص میگرداند
- نمایش دو مستند از ناصر تقوایی در موزه سینما
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ کونان اوبراین، میزبان اسکار ۹۷ام خواهد بود
- «کارمند جماعت» رونمایی میشود
- یادداشتی بر فلسفه دوستی بر پایه «چشمانت را ببند»/ در جستوجوی دوست
- دنزل واشینگتن از دنیای بازیگری خداحافظی میکند
- تاد هینز رئیس هیئت داوران جشنواره فیلم برلین شد
- پس از جنجال حرفهای مدیر جشنواره کمرایمیج؛ استیو مک کوئین رفت/ کیت بلانشت ماند
- ابوالفضل جلیلی مطرح کرد؛ حضور در کلاس بازیگری عامل موفقیت نیست
- نمایش بلندترین سکانس پلان سینمای مستند ایران در آمریکا
- کدام سینما واقعی تر است ؟
- پیدا شدن جسد یک بازیگر در خانهاش
- دیدار اصغر فرهادی با علاقهمندان فیلمهایش در استانبول
- فیلمی که اطلاعاتش مخفی نگه داشته شده؛ لوپیتا نیونگو به فیلم کریستوفر نولان پیوست
- «کتابخانه نیمهشب» روی صحنه میرود
- سه نمایش برای مستند «۹۹-۱۹» در یک هفته
- با موافقت شورای پروانه فیلمسازی؛ ۶ فیلمنامه پروانه ساخت سینمایی گرفتند
- درباره فیلم جدید رابرت زمکیس/ «اینجا»؛ یک قرن را طی می کند، اما بدون حرکت دوربین
- سوینا منتشر میکند؛ نسخه ویژه نابینایان «مورد عجیب بنجامین باتن» با صدای مهدی پاکدل
- «پینگو» بعد از ۱۸ سال بازمیگردد