اکبر عبدی معتقد است اگر بازیگر نقش کمدی را جدی بازی نکند، بیننده خندهاش نمیگیرد.
به گزارش سینماسینما، اکبر عبدی ژانر کمدی را جدیترین ژانر دانست و در این زمینه گفت: شما اگر در کمدی زندگی نکنید و نقش خودتان را به خوبی و با جدیت بازی نکنید، کسی آن نقش را باور نمیکند و اگر کسی نقش کمدی را جدی بازی نکند، شما خندهتان نمیگیرد. در واقع آنقدر بازیگر طنز نقش خود را به خوبی بازی میکند که بیننده میتواند به آن نقش بخندد.
اکبر عبدی در گفتوگو با شبکه آیفیلم با اشاره به اینکه وقتی بازیگر جدی باشد، کمدی، کمدی میشود، گفت: متأسفانه در سینمای ایران، کمدی را جدی نمیگیریم و فکر میکنیم فیلمی که جدی باشد و مردم را بگریاند، هنری است؛ حال آن که کار کمدی سختتر است و همیشه در هر فرهنگی و در هر جای دنیا هنرپیشههای کمدی به اندازه انگشتان دست و کمتر از سایر هنرپیشهها هستند.
وی درباره پذیرفتن نقش زن در کارنامه کاریاش توضیح داد: وقتی در نقشهایی که به من پیشنهاد میشود به یک منطق نرسم، آن را قبول نمیکنم. بعد از فیلم سینمایی «آدم برفی» بود که پیشنهادات زیادی به من شد که نقش زن را بازی کنم؛ اما تا امروز ۴ بار این کار را انجام دادم.
عبدی با بیان اینکه نقش زن برای خودم هم هیجانانگیز است و این موقعیت برای هر کس پیش نمیآید، افزود: وقتی فیلم سینمایی «آدم برفی» به من پیشنهاد شد، آقای عبدالله اسکندری گفتند که از ابتدا این نقش را برای تو در نظرگرفتم و وقتی دیدم قصه، قصه جذابی است، من آن را پذیرفتم.
بازیگر فیلم سینمایی «خوابزدهها» از شرطش برای پذیرفتن نقش زن در این فیلم گفت: با رضا عطاران شرط گذاشتم. گفتم میآیم گریم میشوم. وقتی مردم و خودم و شما پذیرفتیم که واقعاً مادرت شدم، قبول میکنم که این نقش را بازی کنم؛ اما اگر مابین مامان و بابا بودم، این نقش را بازی نمیکنم.
وی ادامه داد: رفتیم گریم شدیم و آمدم بیرون تاکسی گرفتم و در طول مسیر کسی من را نشناخت و با همان گریم که چهار ساعت طول میکشید رفتم به منزل و باز هم در آن ساختمان کسی من را نشناخت و من بازی کردم.
عبدی درباره بازی ماندگارش در فیلم «مادر» با اشاره به اینکه مرحوم علی حاتمی در سر صحنه فیلم سینمایی «مادر» به من گفت که سیمرغ را میگیری، توضیح داد: دوبلور من در این فیلم و در فیلم سینمایی «دزد عروسکها» منوچهر اسماعیلی است که دستشان را میبوسم. او در کار دوبله آنقدر استاد است که دقیق مثل خودم حرف زده است و من وقتی این فیلمها را نگاه میکنم فکر می کنم خودم صحبت کردهام. این فیلم یک دیالوگ خیلی ماندگار دارد که غلامرضا میگوید: «مادر مرد… از بس که جان ندارد…».
این بازیگر نقشهای ماندگار سینما و تلویزیون که این روزها خود را برای تهیهکنندگی و کارگردانی و بازیگری همزمان در یکی دو اثر در آینده نزدیک آماده میکند، در پایان اظهار کرد: میشود گفت هیچ هنرپیشهای، هیچ وقت تا آخر عمرش هم نخواهد توانست اوج و انتهای بازیگری را ارائه کند و بازیگری و هر هنری دیگری هیچ وقت نقطه پایان ندارد. با این حال بازیگر و هنرمند هیچ وقت از کار خود خسته نمیشود.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- واکنش پژمان بازغی به گلایه اکبر عبدی از حقوق بازنشستگی
- ناگریز از زندگی زیر تنها سقف امن/ نگاهی به فیلم «اجارهنشینها»
- اعتراض انجمن صنفی بازیگران سینما به حکم صادر شده برای آزاده صمدی
- فریماه فرجامی درگذشت
- تسلیت انجمن بازیگران سینمای ایران به مناسبت درگذشت شهرام عبدلی
- همزمان با روز ملی سینما؛ پوستر فیلمهای خاطرهانگیز در موزه سینما نمایش داده میشود
- پیام تسلیت انجمن بازیگران سینمای ایران به مناسبت درگذشت مسعود اسداللهی
- کارگردان فیلم سینمایی «نقره داغ»: دیگر کسی دغدغه سینما رفتن ندارد/ زنپوشی اکبر عبدی هم جواب نداد
- علی حاتمی اعتقاد داشت جلال مقدم،اکبر عبدی و فرامرز صدیقی صداهای قابل توجهی ندارند
- شوخِ شیرین کار/یادداشتی از شاهین شجری کهن به مناسبت تولد اکبر عبدی
- چرا شکیبایی و عبدی بیجایگزین هستند
- فصل سوم «نون.خ» به ایستگاه پایانی رسید
- فاطمه معتمدآریا از حضورش در سینما گفت/ نقش دختر لر برایم هدیه الهی بود/ بازی نکردن در «مادر» تنها افسوسی است که دارم
- امیر نوری خبر داد: بستری شدن اکبر عبدی به خاطر کرونا در بیمارستان/عبدی فردا مرخص می شود
- فیلمبرداری سریال «نون.خ» پایان یافت
نظر شما
پربازدیدترین ها
- با موافقت شورای پروانه فیلمسازی؛ ۶ فیلمنامه پروانه ساخت سینمایی گرفتند
- درباره یک خبر بی نهایت وحشتناک و غم انگیز
- یادداشتی بر فلسفه دوستی بر پایه «چشمانت را ببند»/ در جستوجوی دوست
- پس از جنجال حرفهای مدیر جشنواره کمرایمیج؛ استیو مک کوئین رفت/ کیت بلانشت ماند
- با احکامی جداگانه از سوی رائد فریدزاده؛ حسینی و شفیعی معاون شدند/ ایلبیگی به موسسه سینماشهر رفت
آخرین ها
- «کارون – اهواز» در مراکش
- رونمایی از پوستر انیمیشن «شنگول و منگول» در آستانه اکران
- درباره «اتاق بغلی» اثر پدرو آلمودووار/ مرز باریک دوستی و مرگ زیر جهانی از زندگی و رنگ
- استادان و کارگاههای «سینماحقیقت۱۸» را بشناسید
- بر مبنای آمار سمفا؛ روند صعودی فروش سینماها در هفته گذشته نزولی شد
- محمد شکیبانیا رئیس سیزدهمین جشن مستقل سینمای مستند شد
- گفتوگو با محمد مقدم درباره سینمای مستند/ فیلم مستند، جهانی است ساختگی؟
- با احکامی جداگانه از سوی رائد فریدزاده؛ حسینی و شفیعی معاون شدند/ ایلبیگی به موسسه سینماشهر رفت
- کارگردان «سه جلد»: اقتصاد سینمای ایران را چند سکانس رقص میگرداند
- نمایش دو مستند از ناصر تقوایی در موزه سینما
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ کونان اوبراین، میزبان اسکار ۹۷ام خواهد بود
- «کارمند جماعت» رونمایی میشود
- یادداشتی بر فلسفه دوستی بر پایه «چشمانت را ببند»/ در جستوجوی دوست
- دنزل واشینگتن از دنیای بازیگری خداحافظی میکند
- تاد هینز رئیس هیئت داوران جشنواره فیلم برلین شد
- پس از جنجال حرفهای مدیر جشنواره کمرایمیج؛ استیو مک کوئین رفت/ کیت بلانشت ماند
- ابوالفضل جلیلی مطرح کرد؛ حضور در کلاس بازیگری عامل موفقیت نیست
- نمایش بلندترین سکانس پلان سینمای مستند ایران در آمریکا
- کدام سینما واقعی تر است ؟
- پیدا شدن جسد یک بازیگر در خانهاش
- دیدار اصغر فرهادی با علاقهمندان فیلمهایش در استانبول
- فیلمی که اطلاعاتش مخفی نگه داشته شده؛ لوپیتا نیونگو به فیلم کریستوفر نولان پیوست
- «کتابخانه نیمهشب» روی صحنه میرود
- سه نمایش برای مستند «۹۹-۱۹» در یک هفته
- با موافقت شورای پروانه فیلمسازی؛ ۶ فیلمنامه پروانه ساخت سینمایی گرفتند
- درباره فیلم جدید رابرت زمکیس/ «اینجا»؛ یک قرن را طی می کند، اما بدون حرکت دوربین
- سوینا منتشر میکند؛ نسخه ویژه نابینایان «مورد عجیب بنجامین باتن» با صدای مهدی پاکدل
- «پینگو» بعد از ۱۸ سال بازمیگردد
- جوایز اصلی فستیوال فیلم هانوی به «بی سر و صدا» رسید
- درباره یک خبر بی نهایت وحشتناک و غم انگیز