برنامه جامع امور بینالملل سازمان سینمایی از سوی شورای عالی بینالملل سینمای ایران اعلام شد.
به گزارش سینماسینما، شورای عالی بینالملل سینمای ایران سرفصل فعالیتهای خود در بخشهای مختلف امور سینمایی را به منظور افزایش سهم ایران در بازار جهانی مبادلات محصولات سمعی و بصری به سطح درخور در ۲۲ بند اعلام کرد.
سرفصل این برنامهها به شرح زیر است:
*برگزاری جشنواره جهانی فیلم فجر و سایر جشنوارههای لازم فیلمهای بلند و کوتاه به سبک و سیاق ۲ جشنواره سی و چهارم و سی و پنجم و با تشکیل دبیرخانه دایمی در سطح استانداردهای جهانی.
*تدوین شیوههای حمایت از تولیدات مشترک و تشکیل کمیتههای بررسی لازم همراه با تخصیص بودجه از پرورش ایده تا ساخت فیلم با افق ترویج نهضت تولید محتوا.
*حمایت از حضور هدفمند در جشنوارههای معتبر، اعم از جشنوارههای شاخص جهانی و جشنوارههای منطقهای به منظور معرفی سینمای ایران و یافتن بازارهای جدید و متنوع برای محصولات سینمایی و سمعی و بصری.
*توسعه روابط بین جشنوارهای در جشنوارههای داخلی و خارجی.
*تبدیل ایران به هاب منطقهای برای تسهیل خرید و فروش فیلمهای ایرانی و غیر ایرانی برای خریداران غیر ایرانی.
*حمایت از بخش خصوصی برای ایجاد شبکه اکران جهانی نمایش جهت ایجاد ذائقه تماشاچیان غیرایرانی به دیدن فیلمهای ایرانی با ایجاد سانسهای ثابت نمایش در شهرهای مختلف جهان.
*شناسایی و ساماندهی ایرانیان مقیم خارج از کشور برای همکاری در مبادلات جشنوارهای و تجاری سینما.
*حمایت از آمادهسازی و بازاریابی فیلمهای ایرانی برای نمایش در شبکههای تلویزیونی جهانی و صیانت از حقوق پدیدآورندگان آثار.
*حمایت از آمادهسازی و بازاریابی فیلمهای ایرانی برای نمایش در خطوط هوایی، کشتیرانی و نظایر آن و صیانت از حقوق پدیدآورندگان آثار.
*برنامههای آموزشی بینالمللی آکادمیک میان مدت و کوتاه مدت برای تربیت کادرهای جدید.
*حمایت از حضور توزیعکنندگان فیلمهای ایرانی در بازارهای جهانی.
*حمایت از راهاندازی شرکتهای جدید ایرانی برای فعالیت درحوزه بینالملل و تربیت کادرهای جوان برای فعالیتهای بینالمللی سینما در حوزه نمایش و فروش فیلم در بخش خصوصی.
*حمایت از موسسات ایرانی که به معرفی و بازاریابی پتانسیلهای خدمات تولیدی و سایر امکانات فیلمسازی کشور مانند معرفی لوکیشنهای طبیعی برای جذب تولیدات خارجی و مشترک به ایران اقدام میکنند.
*ارتباط با آرشیوها و کتابخانههای جهان برای قراردادن فیلمهای ایرانی در سبد فیلمهای موجود.
*حمایت حقوقی و ارایه خدمات حقوق بینالملل توسط کارشناسان به ایرانیان فعال در حوزه بینالملل و غیر ایرانیان علاقمند به فعالیت در ایران.
*راهاندازی و یا حمایت از راهاندازی پایگاههای اینترنتی خدمات پشتیبانی از سینمای ملی، مانند خبرگزاری سینمایی، بانک اطلاعات سینمای کشور با هدف گذاری خارج از کشور.
*راهاندازی و یا حمایت از راهاندازی پایگاههای اینترنتی خدمات بازاریابی سینمای ملی و منطقهای با راهاندازی پایگاههای اطلاعاتی.
*راهاندازی مرکز ملی آپلود و دانلود فیلم در داخل کشور برای استفاده شاغلان رسمی این حرفه.
*کمک به افزایش همکاریهای جهانی صنفی بین سینماگران ایرانی و اتحادیهها و اصناف غیرایرانی.
*اکران عمومی هدفمند فیلمهای خارجی در داخل به منظور ارتقای سطح سلیقه سینمایی مردم برای تقویت سایر سیاستهای سازمان.
*برنامهریزی برای استفاده از ظرفیت ایجاد باشگاه به عنوان مخاطبان خاص فیلمهای خارجی به منظور توسعه مخاطبان و ایجاد ذائقه جدید برای فیلمهای فرهنگی و تجاری داخلی و خارجی.
*تعریف گردشگری فرهنگی با تکیه بر گردشگری سینمایی برای گردشگران داخلی و خارجی.
محمدمهدی حیدریان رییس سازمان سینمایی، چندی پیش طی احکامی امیر اسفندیاری، ایرج تقیپور، نادر طالبزاده و سیدرضا میرکریمی را به عنوان اعضای حقیقی و علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی، مهدی یزدانی مدیرعامل موسسه رسانههای تصویری، سیدمحمدمهدی طباطبایینژاد مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، سیدصادق موسوی مدیرعامل انجمن سینمای جوان و رائد فریدزاده معاون امور بینالملل بنیاد سینمایی فارابی را به عنوان اعضای حقوقی شورای عالی بینالملل سینمای ایران منصوب کرده بود.
همچنین در احکام دیگری نیز علیرضا تابش به عنوان نایب رییس و رائد فریدزاده به عنوان دبیر شورای عالی بین الملل سینمای ایران منصوب شدهاند.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- نقدی بر فیلمهای کوتاه باکس شیراز در جشنواره جهانی فیلم فجر
- معرفی داوران چهار بخش جشنواره جهانی فیلم فجر
- چهل و سومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آثار بخشهای چشمانداز و زیتون شکسته معرفی شدند
- برنامه نشستهای چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر منتشر شد
- جشنواره جهانیِ فیلم فجر در شیراز؛ جشنواره ثبات میخواهد
- اعلام آثار راهیافته به ۲ بخش جشنواره جهانی فیلم فجر
- اولین نمایش «مرد خاموش» در ایران؛ تیزر رونمایی شد
- داوران ایرانی معرفی شدند؛ افتتاح جشنواره جهانی فیلم فجر با فیلمی از عباس کیارستمی
- معرفی فیلمهای ایرانی حاضر در جشنواره جهانی فیلم فجر
- دبیر جشنواره جهانی فیلم فجر مطرح کرد: نوری بیلگه جیلان در تیم داوری/ حضور ۸ فیلم ایرانی در بخش رقابتی
- شیراز در آستانه یک آزمون تاریخی؛ ۱۰ مطالبه برای برگزاری یک «جشنواره واقعی»
- آغاز شمارش معکوس برای میزبانی فارس از جشنواره جهانی فیلم فجر
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت





