در میان بخش زیادی از خبرهای دنیای مجازی که نمیتوان به سادگی درست یا غلط بودنشان را فهمید، هدف قراردادن یک هنرمند تنها با استناد به یک ویدیوی مونتاژ شده، غیراخلاقی و ناجوانمردانه است.
به گزارش سینماسیما، امیر جعفری را همه میشناسیم؛ صراحتش در بیان مشکلات جامعه و مردم و همینطور انعکاس مسئولانه کاستیها را دیدهایم. برخلاف بسیاری دیگر از بازیگران که با نزدیک شدن به منابع قدرت و ثروت، بیاعتنا به نارساییهای اقتصادی و اجتماعی مردم، فقط به دریافت دستمزدهای نجومی فکر میکنند، امیر جعفری اما از هر موقعیتی استفاده میکرد تا ضمن همدردی با هموطنانش، انتقادات صریحش را به گوش مقامات و مسئولان برساند.
در ویدیوی منقطع و تکه تکه شده که بنا به دلایل نامعلوم در رسانههای مختلف منتشر شد، به شکلی کامل لحن شوخی و استهزاآمیز امیر جعفری مشخص است؛ دوستانش میدانند که او همیشه حرفهای خود را با لحن طنزآمیزش میگوید! او اصلاً با همین روحیه شوخطبعش، بیشتر دیدگاههای جدیاش را هم مطرح میسازد و سخنان خود را در لفافهای از شوخی و طنز بیان میکند.
امیر جعفری با همین روحیه مقابل دوربینی مینشیند و به طنز و شوخی موضوعی را میگوید که مدتهاست جامعه نسبت به آن حساس است؛ بهرهمندی نزدیکان مقامات و عدهای خاص از امکانات رفاهی و لاکچری…
هنرمندی که بارها و بارها با طعنه و حتی تمسخر از وجود چنین امکانی نزد عدهای خاص از نزدیکان و بستگان مقامات اجرایی انتقادات صریحی کرده، چرا باید با حضور در یک ویدیو نسبت به مقبولیت رانتخواری و ویژهخواری سخن بگوید؟!
انتشار این ویدیو هدفی جز به چالش کشاندن جایگاه هنرمند مسئولیتپذیری مانند امیر جعفری را نداشته و حرفهای او در ویدیوی دیگر میتواند تناسب جایگاه یک هنرمند با مردم جامعه را به درستی نشان دهد.
امیر جعفری نقطه مقابل بازیگران به شهرت رسیدهایست که یکشبه ره صدساله پیمودهاند؛ او حیات هنریاش را با برداشتن گامهای شمرده و درست آغاز کرده و ادامه داده است.
او با توجه به استعداد ذاتیاش در ترسیم شخصیتهای طنزآمیز، میتوانست موقعیتهای خاص و ویژه -و صد البته پولساز- را برای خود فراهم کند، اما او برخلاف جریان اقتصادی حاکم بر فضای سینما و تلویزیون، انتخاب نقشهایش در دایرهای از فیلمهای اجتماعی و جدی بوده است!
امیر جعفری برخلاف خیلی ها که به ورطه دام اختلاسگران افتادند، با شفافیت از دایره بحثانگیز حضور بابک زنجانی در سینما عبور کرد؛ این در حالی بود که به اذعان افرادی که در دفتر این اختلاسگر اقتصادی مشغول بودند، روزی نبود که جمع زیادی از فعالان سینما و تلویزیون، فیلمنامه در دست پشت اتاق زنجانی، به امید دیدن و جلب مشارکت او در پروژههای سینمایی، به صف میایستادند!
رسانههای مجازی بهتر است تلاش کنند تا با ارتقای درک مسئولیتشان، حرمت هنرمندان را نگاه دارند و به آسانی اعتبار حرفهای و جایگاه اجتماعیشان را خدشهدار نکنند…
منبع: بانی فیلم
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «آنها مرا دوست داشتند» از ۱۸ مهر اکران میشود
- «برهوت» آماده نمایش شد/ رونمایی از نخستین تصویر فیلم
- امین حیایی و امیر جعفری با یک کمدی به سینماها میآیند
- رکوردزنی در شبکه نمایش خانگی
- «رقصنده» با حیایى و جعفرى غافلگیرى جدید گیشه
- «مرداب» به شبکه نمایش خانگی میآید/ سریالی معمایی از برزو نیکنژاد
- «مرداب» سریال جدید شبکه نمایش خانگی
- «قهوه ترک» از سوم خرداد به فیلمنت میآید/ معرفی بازیگران سریال
- ادای دین «هوک» به سیستان و بلوچستان/ اولین تصویر از فیلم حسین ریگی منتشر شد
- اکران «آینده» از ۲۳ بهمن قطعی شد
- رونمایی از تصویر امیر جعفری در نقش صدراعظم ناصرالدین شاه در «جیران»
- کارِ سخت یک کارگردان خوش فکر
- سراسر شبی روشن/ نگاهی به فیلم «سراسر شب»
- پایان فیلمبرداری «گشت ارشاد ۳» + عکس
- کاسبی با سوراخ مبل/ درباره فیلم «زیرنظر»
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- آنونس رسمی عاشقانه «عزیز» رونمایی شد
- با نظرسنجی از ۱۷۷ منتقد فیلم؛ نشریه ایندی وایر برترینهای سال ۲۰۲۴ سینما را معرفی کرد
- احمد رسولزاده و «بنهور» در بیست و هفتمین قسمت «صداهای ابریشمی»
- درباره «بی همه چیز»؛ درامی پیچیده با شخصیتهایی چندلایه
- نگاهی به فیلم «هفتاد سی»/ در بستر واقعیت
- موقعیت فیلمهای ایران و سینماگران فراملی در فرانسه
- قهوه دمنکشیده/چرا سریال مهران مدیری نتوانست انتظارات را برآورده سازد؟
- سرقتهای سریالی ۳زن به سبک «تسویه حساب»
- با اعلام آکادمی داوری؛ نامزدهای اولیه اسکار معرفی شدند/ یک انیمیشن ایرانی در میان آثار
- انیمیشنی درباره لیونل مسی؛ پخش «مسی و غولها» از تلویزیون دیزنی
- کدام شبکههای تلویزیونی ادغام یا منحل میشوند؟
- جشنوارۀ ملی تئاتر اقتباس افتتاح شد/ امید به حضور در خانوادۀ جهانی تئاتر با شناسنامه خاص خود
- فوت بازیگر سرشناس اسپانیایی؛ ماریسا پاردس درگذشت
- معرفی هیأت انتخاب بخش سینمای ایران در جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
- معرفی داوران بخش مسابقه تبلیغات سینمای ایران در فجر۴۳
- «کیک محبوب من»، رابطهای رویایی اما تراژیک
- لغو نمایش فیلم “آخرین تانگو در پاریس”
- اسطوره موسیقی هند و یکی از برجستهترین نوازندگان طبلا در جهان درگذشت
- بررسی «ازازیل» و «انجمن اشباح» در شورای صدور مجوز ساترا
- «عزیز» از چهارشنبه اکران میشود/ رونمایی از پوستر فیلم
- مرور آثار سینمایی، تئاتری و مستند «اینگمار برگمان» در سینماتک خانه هنرمندان ایران
- از ۵ دی ماه؛ «علت مرگ: نامعلوم» روی پرده سینما میرود
- بازگشت ژان کلود ون دام با کمدی اکشن/ «باغبان»، ژانویه، انحصاری در فرانسه اکران میشود
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ نیکول کیدمن: در سال ۲۰۰۸ بازیگری را رها کردم/ فکر میکردم کارم تقریباً تمام شده است
- انتقاد روزنامه جام جم از تمسخر نام مریم و مسیحیت در فیلم صبحانه با زرافه ها
- بر اساس اعلام سامانه نمایش آنلاین نتفلیکس؛ کمک ۵۲ میلیون دلاری «صد سال تنهایی» به کلمبیا
- معرفی برگزیدگان جشنواره سینماحقیقت هجدهم/ وزیر ارشاد: ما مسئولان خودنظامپنداری را کنار بگذاریم
- نگاهی به جذابیت های ماندگار «ریوبراوو» وسترن با طعم شکلات
- به هر داستانی نباید اطمینان کرد
- وزیر ارشاد : بعضی مسئولان خودنظام پنداری را کنار بگذارند