در میان بخش زیادی از خبرهای دنیای مجازی که نمیتوان به سادگی درست یا غلط بودنشان را فهمید، هدف قراردادن یک هنرمند تنها با استناد به یک ویدیوی مونتاژ شده، غیراخلاقی و ناجوانمردانه است.
به گزارش سینماسیما، امیر جعفری را همه میشناسیم؛ صراحتش در بیان مشکلات جامعه و مردم و همینطور انعکاس مسئولانه کاستیها را دیدهایم. برخلاف بسیاری دیگر از بازیگران که با نزدیک شدن به منابع قدرت و ثروت، بیاعتنا به نارساییهای اقتصادی و اجتماعی مردم، فقط به دریافت دستمزدهای نجومی فکر میکنند، امیر جعفری اما از هر موقعیتی استفاده میکرد تا ضمن همدردی با هموطنانش، انتقادات صریحش را به گوش مقامات و مسئولان برساند.
در ویدیوی منقطع و تکه تکه شده که بنا به دلایل نامعلوم در رسانههای مختلف منتشر شد، به شکلی کامل لحن شوخی و استهزاآمیز امیر جعفری مشخص است؛ دوستانش میدانند که او همیشه حرفهای خود را با لحن طنزآمیزش میگوید! او اصلاً با همین روحیه شوخطبعش، بیشتر دیدگاههای جدیاش را هم مطرح میسازد و سخنان خود را در لفافهای از شوخی و طنز بیان میکند.
امیر جعفری با همین روحیه مقابل دوربینی مینشیند و به طنز و شوخی موضوعی را میگوید که مدتهاست جامعه نسبت به آن حساس است؛ بهرهمندی نزدیکان مقامات و عدهای خاص از امکانات رفاهی و لاکچری…
هنرمندی که بارها و بارها با طعنه و حتی تمسخر از وجود چنین امکانی نزد عدهای خاص از نزدیکان و بستگان مقامات اجرایی انتقادات صریحی کرده، چرا باید با حضور در یک ویدیو نسبت به مقبولیت رانتخواری و ویژهخواری سخن بگوید؟!
انتشار این ویدیو هدفی جز به چالش کشاندن جایگاه هنرمند مسئولیتپذیری مانند امیر جعفری را نداشته و حرفهای او در ویدیوی دیگر میتواند تناسب جایگاه یک هنرمند با مردم جامعه را به درستی نشان دهد.
امیر جعفری نقطه مقابل بازیگران به شهرت رسیدهایست که یکشبه ره صدساله پیمودهاند؛ او حیات هنریاش را با برداشتن گامهای شمرده و درست آغاز کرده و ادامه داده است.
او با توجه به استعداد ذاتیاش در ترسیم شخصیتهای طنزآمیز، میتوانست موقعیتهای خاص و ویژه -و صد البته پولساز- را برای خود فراهم کند، اما او برخلاف جریان اقتصادی حاکم بر فضای سینما و تلویزیون، انتخاب نقشهایش در دایرهای از فیلمهای اجتماعی و جدی بوده است!
امیر جعفری برخلاف خیلی ها که به ورطه دام اختلاسگران افتادند، با شفافیت از دایره بحثانگیز حضور بابک زنجانی در سینما عبور کرد؛ این در حالی بود که به اذعان افرادی که در دفتر این اختلاسگر اقتصادی مشغول بودند، روزی نبود که جمع زیادی از فعالان سینما و تلویزیون، فیلمنامه در دست پشت اتاق زنجانی، به امید دیدن و جلب مشارکت او در پروژههای سینمایی، به صف میایستادند!
رسانههای مجازی بهتر است تلاش کنند تا با ارتقای درک مسئولیتشان، حرمت هنرمندان را نگاه دارند و به آسانی اعتبار حرفهای و جایگاه اجتماعیشان را خدشهدار نکنند…
منبع: بانی فیلم
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «آنها مرا دوست داشتند» از ۱۸ مهر اکران میشود
- «برهوت» آماده نمایش شد/ رونمایی از نخستین تصویر فیلم
- امین حیایی و امیر جعفری با یک کمدی به سینماها میآیند
- رکوردزنی در شبکه نمایش خانگی
- «رقصنده» با حیایى و جعفرى غافلگیرى جدید گیشه
- «مرداب» به شبکه نمایش خانگی میآید/ سریالی معمایی از برزو نیکنژاد
- «مرداب» سریال جدید شبکه نمایش خانگی
- «قهوه ترک» از سوم خرداد به فیلمنت میآید/ معرفی بازیگران سریال
- ادای دین «هوک» به سیستان و بلوچستان/ اولین تصویر از فیلم حسین ریگی منتشر شد
- اکران «آینده» از ۲۳ بهمن قطعی شد
- رونمایی از تصویر امیر جعفری در نقش صدراعظم ناصرالدین شاه در «جیران»
- کارِ سخت یک کارگردان خوش فکر
- سراسر شبی روشن/ نگاهی به فیلم «سراسر شب»
- پایان فیلمبرداری «گشت ارشاد ۳» + عکس
- کاسبی با سوراخ مبل/ درباره فیلم «زیرنظر»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- با موافقت شورای پروانه فیلمسازی؛ ۶ فیلمنامه پروانه ساخت سینمایی گرفتند
- درباره یک خبر بی نهایت وحشتناک و غم انگیز
- یادداشتی بر فلسفه دوستی بر پایه «چشمانت را ببند»/ در جستوجوی دوست
- گفتوگو با محمد مقدم درباره سینمای مستند/ فیلم مستند، جهانی است ساختگی؟
- پس از جنجال حرفهای مدیر جشنواره کمرایمیج؛ استیو مک کوئین رفت/ کیت بلانشت ماند
آخرین ها
- نامزدی ۲ جایزه آمریکایی برای «دوربین فرانسوی»
- «شهر خاموش» بهترین فیلم جشنواره نوستالژیا شد
- فروغ قجابگلی بهترین بازیگر جشنواره ریچموند شد
- «تگزاس ۳»؛ کمدی از نفس افتاده یا موفقیت تکراری؟
- روایتی از سه نمایشنامه از محمد مساوات روی صحنه میرود
- «کارون – اهواز» در مراکش
- رونمایی از پوستر انیمیشن «شنگول و منگول» در آستانه اکران
- درباره «اتاق بغلی» اثر پدرو آلمودووار/ مرز باریک دوستی و مرگ زیر جهانی از زندگی و رنگ
- استادان و کارگاههای «سینماحقیقت۱۸» را بشناسید
- بر مبنای آمار سمفا؛ روند صعودی فروش سینماها در هفته گذشته نزولی شد
- محمد شکیبانیا رئیس سیزدهمین جشن مستقل سینمای مستند شد
- گفتوگو با محمد مقدم درباره سینمای مستند/ فیلم مستند، جهانی است ساختگی؟
- با احکامی جداگانه از سوی رائد فریدزاده؛ حسینی و شفیعی معاون شدند/ ایلبیگی به موسسه سینماشهر رفت
- کارگردان «سه جلد»: اقتصاد سینمای ایران را چند سکانس رقص میگرداند
- نمایش دو مستند از ناصر تقوایی در موزه سینما
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ کونان اوبراین، میزبان اسکار ۹۷ام خواهد بود
- «کارمند جماعت» رونمایی میشود
- یادداشتی بر فلسفه دوستی بر پایه «چشمانت را ببند»/ در جستوجوی دوست
- دنزل واشینگتن از دنیای بازیگری خداحافظی میکند
- تاد هینز رئیس هیئت داوران جشنواره فیلم برلین شد
- پس از جنجال حرفهای مدیر جشنواره کمرایمیج؛ استیو مک کوئین رفت/ کیت بلانشت ماند
- ابوالفضل جلیلی مطرح کرد؛ حضور در کلاس بازیگری عامل موفقیت نیست
- نمایش بلندترین سکانس پلان سینمای مستند ایران در آمریکا
- کدام سینما واقعی تر است ؟
- پیدا شدن جسد یک بازیگر در خانهاش
- دیدار اصغر فرهادی با علاقهمندان فیلمهایش در استانبول
- فیلمی که اطلاعاتش مخفی نگه داشته شده؛ لوپیتا نیونگو به فیلم کریستوفر نولان پیوست
- «کتابخانه نیمهشب» روی صحنه میرود
- سه نمایش برای مستند «۹۹-۱۹» در یک هفته
- با موافقت شورای پروانه فیلمسازی؛ ۶ فیلمنامه پروانه ساخت سینمایی گرفتند