علی اکبر ثقفی که بیشتر به عنوان تهیهکننده در سینمای ایران شناخته میشود بنا دارد پس از ۱۸ سال فیلمنامه «هلن» را خودش کارگردانی کند.
علی اکبر ثقفی درباره جزئیات تولید فیلمنامه سینمایی «هلن» گفت: آخرین فیلمی که در مقام کارگردان داشتم به ۱۸ سال پیش و تولید فیلم «جان سخت» برمی گردد و حال قصد دارم «هلن» را کارگردانی کند.
وی درباره تفاوت نگاه کارگردانی خودش و فرزندش امیرحسین ثقفی که این سالها بیشتر آثار او را تهیهکنندگی کرده است، بیان کرد: همانطور که از فیلمهای امیرحسین ثقفی پیدا است او دنیای خاص خود را در فیلمسازی دارد که من هم به عنوان تهیه کننده فیلم های پسرم، آثاری را که کارگردانی می کند دوست دارم، اما من در فیلمسازی نگاه و روش خاص خودم را دارم و «هلن» را بر اساس دیدگاه خودم کارگردانی می کنم.
تهیهکننده فیلم «مردی که اسب شد» ادامه داد: ناگفته نماند که فیلمنامه «هلن» را امیرحسین ثقفی نوشته است در نتیجه نگاه او در متن تاثیر دارد ولی من به عنوان کارگردان از زاویه دید خود فیلم خواهم ساخت.
ثقفی درباره آغاز فیلمبرداری این فیلمنامه سینمایی گفت: در حال حاضر در مرحله پیش تولید هستیم و با برخی از عوامل هم قرارداد بسته ایم و بنا داریم نیمه شهریور فیلمبرداری «هلن» را آغاز کنیم.
کارگردان فیلم «فوتبالیست ها» در پایان درباره داستان فیلم «هلن» توضیح داد: داستان فیلم درباره دختری است که قرار است به سفری برود اما به علت گرفتاری خانواده، مسیر دیگری در پیش می گیرد. این فیلم پر بازیگر و همه لوکیشن های آن در تهران است.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «های کپی» اکران میشود
- اعتراض تهیهکننده «کوچه ژاپنیها» به عملکرد سالندارها
- صدور پروانه ساخت سینمایی برای پنج فیلمنامه
- علیاکبر ثقفی: عقبنشینی کامل بخش خصوصی در سینما/ دولت شفافسازی کند
- پروانه نمایش برای دو فیلم صادر شد
- علی اکبر ثقفی: تهیهکنندگان سینما دلسرد شدهاند/ تلاش برای تولید ۲ فیلم جدید
- «کوچه ژاپنیها» به نیمه رسید
- چالشهای برگزاری جشنواره فیلم فجر/ شرایط سخت، ایدههای خلاقانه میطلبد
- علی اکبر ثقفی از «کوچه ژاپنیها» و «شباهت خانوادگی» می گوید
- علی اکبر ثقفی خبرداد/ ساخت «کوچه ژاپنیها» مهر ماه آغاز میشود
- توضیحات تهیهکننده “روسی” درباره اکران ناگهانی و تبلیغات این فیلم
- «روسی» مراحل فنی را پشت سر میگذارد
- ثقفی: “هلن” مرا ترغیب کرد/ به جوانها بها بدهیم
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد





