کارگردان فیلم «آذر» که این روزها مراحل فیلمبرداری را پشت سر می گذارد تاکید کرد مساله کیفیت اثر برایشان اهمیت زیادی دارد.به گزارش سینماسینما، محمد حمزه ای کارگردان «آذر» که این روزها مشغول فیلمبرداری است درباره روند پیشروی تولید فیلمش گفت: تاکنون بیشتر از ۵۰ درصد از کار فیلمبرداری شده است و ما این روزها در حال ضبط بخش هایی از فیلم در خیابان های تهران همچون منطقه میدان هروی هستیم که با توجه به سردی هوا شرایط سختی را هم تجربه می کنیم.
وی با اشاره به حضور بازیگران در فیلم عنوان کرد: تاکنون همه بازیگران این فیلم از جمله نیکی کریمی، حمیدرضا آذرنگ، هومن سیدی، لیلا زارع، مایده طهماسبی، مانیا علیجانی و… جلوی دوربین رفته اند و البته طی چند روز آینده بازیگران جدیدی نیز اضافه می شوند.
این کارگردان درباره حضور فیلمش در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر و هدفش از ساخت این فیلم تصریح کرد: طبیعتا من خیلی خوشحال می شوم که فیلم «آذر» در کنار فیلم های دیگر در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر دیده شده و ارزیابی شود ولی مساله من صرفا حضور در جشنواره فجر نیست بلکه تیم تولید تمام تلاش خود را می کند تا یک فیلم آبرومند بسازد.
حمزه ای با اشاره به بازنویسی هایی که روی فیلمنامه صورت گرفته است، یادآور شد: فیلمنامه «آذر» مدام در حال بازنویسی است و امیدوارم ماحصل این بازنویسی خروجی قابل قبولی باشد. از آنجایی که ما پیش تولید کوتاهی داشتیم و فرصت بازنویسی نبود طی فیلمبرداری و با گفتگوهایی که با تهیه کننده و دیگر عوامل داریم، سکانس ها را صحنه به صحنه بازنویسی می کنیم تا همانطور که گفته شد اثری آبرومند به مخاطب عرضه کنیم.
وی درباره کار در این روزها توضیح داد: فیلمبرداری ما بستگی به شرایط نور دارد و چون شرایط هوایی چندان مساعد نیست گاهی روزانه ۱۰ ساعت در صحنه های خارجی و ۱۵ تا ۱۶ ساعت در صحنه های داخلی کار می کنیم.
این کارگردان که ساخت چند تله فیلم را در کارنامه دارد در پایان درباره فیلم سینمایی «آذر» و فضای متفاوت آن بیان کرد: شخصیت آذر با بازی نیکی کریمی نماینده بخشی از زنان جامعه است و ما سعی کردیم به شکل متفاوتی به او نگاه کنیم.
حمزه ای بیش از یک دهه به عنوان دستیار کارگردان در کنار فیلمسازان مختلفی در سینما و تلویزیون فعالیت داشته است و فیلم های کوتاه و بلند دیگری ساخته که جوایزی را هم در جشنواره های داخلی و خارجی برایش به ارمغان آورده است و «آذر» اولین فیلم بلند سینمایی وی است.
عوامل تولید این فیلم عبارتند از تهیهکننده: نیکی کریمی، کارگردان: محمد حمزهای، فیلمنامه: احسان بیگلری با همکاری پریسا هاشمپور، مجری طرح: مازیار میری، مدیر فیلمبرداری: پیمان شادمانفر، فیلمبردار: ادیب سبحانی، صدابردار: پرویز آبنار، طراح لباس: غزاله معتمد، طراح صحنه: مهدی موسوی، طراح گریم: افروز بوجاریا، مدیر تولید: محمد یمینی، دستیار و برنامهریز: روزبه سجادی حسینی، منشی صحنه: شهره فهیمی.
در خلاصه داستان «آذر» آمده است: ادامه زندگی بهای سنگینی دارد.
احسان بیگلری و پریسا هاشم پور که نویسندگی فیلمنامه «آذر» را برعهده داشتند، پیش از این فیلمنامه «برادرم خسرو» را به نگارش در آوردند.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «سوت پایان»؛ فیلمی با بار زنانگی و عاطفی قوی
- «دو زن» در آینه مکتب نقد عمیقگرا/ تصویری ماندگار از زنان
- یادداشت مینا اکبری/ حق انتخاب و قضاوتهای سطحی
- یادداشت نیکی کریمی درباره شیوا ارسطویی
- فیلم جدیدی به جشنواره اضافه نمیشود/ خروج فیلم نیکی کریمی از جشنواره فجر
- معرفی داوران جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی
- رقابت «کاپیتان» در بیست و دومین جشنواره داکا
- مرور آثار نیکی کریمی در ایتالیا
- جایزه بزرگ جشنواره فرانسوی برای فیلمی به تهیهکنندگی نیکی کریمی
- اختصاصی سینماسینما/ نیکی کریمی بر فرش قرمز جشنواره فیلم برلین
- قصه ناتمام سریالی با بازی نیکی کریمی و شهاب حسینی
- پوستر «کاپیتان» رونمایی شد
- پانتهآ پناهیها در نمایی از «کاپیتان»/ اولین تصویر فیلم منتشر شد
- نیکی کریمی، کیارستمی را به جشنواره برلین بُرد
- آغاز اکران «تا فردا» در فرانسه
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت





