سپند امیرسلیمانی که این روزها اجرا در برنامه کودک را تجربه میکند دربارهی شرایط تلویزیون و علت حضورش در مقام مجری نکاتی را مطرح کرد.
به گزارش سینماسینما، این بازیگر اظهار کرد: تلویزیون در پی ماجرایی سالهاست به مشکل افتاده است که کمی بیرون آمدن از آن سخت است و همین باعث میشود که جلوی خیلی از اتفاقات گرفته شود. در حال حاضر نیز بحث اسپانسر یکی از تأثیرگذارترین بخشها برای تولیدات خوب در تلویزیون است. تلویزیون اول باید پول داشته باشد تا آدمهای گران بیایند و کار کنند.
او ادامه داد: طبیعی است که در هر جای دنیا برای کارهای هنری اسپانسرها حضور دارند و باید باشند ولی آنقدر که روی آن تأکید شود نه؛ یعنی به این ضربالمثل میرسیم که هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد. از طرفی یکسری برنامهها میطلبد که اسپانسر نداشته باشند و باید این تفکیک صورت بگیرد؛ بنابراین تلویزیون از این بابت در چند سال اخیر به مشکل افتاده است که همه میدانیم. اما در حال حاضر در تلاش است این مسائل را پشت سر بگذارد و به نظرم به سمت بهتر شدن هم میرود. البته منظورم در ارتباط با مباحث مالی است نه کیفیت کارها و آثار هنری. بالاخره در ابتدا باید پولی باشد تا آدمهای گران بیایند و کار کنند.
امیرسلیمانی در بخش دیگری از گفتوگوی خود درباره علت حضورش در برنامه کودک و مسابقه «بهترین شو» که بخش مربوط به اجرای او قرار است در ایام عید به روی آنتن برود، اظهار کرد: در طول این سالها همیشه کار اجرا به من پیشنهاد میشد و از طرفی با توجه به اینکه برنامههای استعدادیابی بیشتر شده است، برایم جذاب بود که در این برنامه حضور داشته باشم؛ چرا که کار کردن با بچهها برایم جذاب بود. نمیدانم کدام یک از ویژگی اجرای برنامه کودک در من است اما یکی از ویژگیهایی که خودم میدانم این است که برای بچهها میمیرم؛ لااقل این ویژگی را دارم.
این بازیگر درباره شرایط و وضعیت برنامه کودک نیز گفت: هر برنامهای که نوپاست زمان میبرد که جا بیفتد. فکر میکنم برنامه «بهترین شو» نیز زمان میبرد تا جایگاه خودش را پیدا کند. اما به طور کلی فکر میکنم این جنس برنامهها زیاد نباشند، نو بمانند و روتین نشوند، بهتر است.
او با اشاره به وضعیت نامساعد برنامههای بِرَند تلویزیون از جمله «کلاه قرمزی» و شرایطی که برایشان پیش میآید، اظهار کرد: تلویزیون در پی ماجرایی سالهاست به مشکل افتاده و کمی بیرون آمدن از آن سخت است و همین باعث شد که جلوی خیلی از اتفاقات گرفته شود.
امیرسلیمانی در پاسخ به این پرسش علت اینکه یک بازیگر به سمت اجرا در برنامه تلویزیونی روی میآورد و یا اینکه یک مجری بازیگر میشود، چیست و اینکه این اتفاق را چطور ارزیابی میکند، اظهار کرد: به نظرم اتفاق عجیبی نیست که یک بازیگر مجری شود یا یک مجری بازیگر شود. این اتفاق همه جا میافتد و اینگونه نیست که بگوییم بدعتی است که در ایران پیش آمده است. همه جا این اتفاق میافتد که کسی که کار بازیگری میکند، کار موسیقی هم میکند و کارهای دیگری هم میتواند بکند؛ بنابراین اشکالی در آن نیست. به نظرم در بُعد کار هنری، هر کسی هر کاری میتواند بکند و مانعی ندارد. در نهایت مخاطب است که تشخیص میدهد چه کسی خوب اجرا میکند و توانایی آن کار را دارد.
این بازیگر در ادامه این پرسش به این نکته اشاره کرد که همه برای گذران زندگی نیازمند این هستند که کار کنند و مساله نان مساله غیرمهمی نیست.
او درباره پیشنهادهایی که برای بازیگری داشته است به این نکته اشاره کرد که هیچکدام از کارها برایش جذاب نبوده است و گفت: پیشنهادهایی برایم در این زمینه بوده است اما سعی میکنم پیشنهاد بهتر را انتخاب کنم. در حال حاضر نیز پیشنهاد بازی در سریال را دارم ولی حقیقت این است که خیلی از کارها چنگی به دلم نمیزند و تصمیم میگیرم که انجامش ندهم. دو ـ سه ماه پیش بود که در سریال «محکومین» در یک نقش جدی ایفای نقش کردم و برایم بسیار جذاب بود. آرزویم این است که بتوانم کار خوب بازی کنم.
امیرسلیمانی که سال گذشته در «خندوانه» و مسابقه این برنامه حضور داشت، درباره اینکه آیا قرار نیست به این برنامه دعوت شود، اظهار کرد: «خندوانه» فعلا پخش نمیشود و خبری از آمدنش ندارم.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- قناد: مایلم در نمایش خانگی برای بچهها برنامه بسازم
- کمند امیرسلیمانی در گفتوگو با سینماسینما مطرح کرد/ در کار انسانیت و اخلاق برایم حرف اول را میزند
- بیماری مانع حضور رضا رویگری در «دلباخته» شد
- دغدغههای هنرمندی که نیم قرن در عالم بازیگری فعال است
- یوسف صیادی به برنامه «جشن رمضان» پیوست
- ابراز تعجب مهدی پاکدل از «خشونت بیش از حد جوانان»
- سرقت از بازیگران در مراسم تشییع پیکر جمشید مشایخی
- روایت مهدی صباغزاده از جمشید مشایخی/ او بسیار حرفهای و آرام بود
- دیدار نوروزی وزیر ارشاد با داریوش اسدزاده/ بازیگر پیشکسوت درباره خیابان لالهزار کتاب مینویسد
- چرا محمدعلی کشاورز مدتهاست که بازی نمیکند؟
- مرگ بازیگر سرشناس در غربت
- بازگشت رابعه اسکویی به صحنه نمایش
- بازیگر «غلامرضا تختی» چگونه از مشاور املاکی به سینما رسید؟
- انتقاد بهرنگ علوی از تکرار نقشها در تلویزیون
- چرا همه با بهنوش بختیاری بد شدند؟!/ تحلیل یک پژوهشگر درباره حاشیههای بازیگر سینما
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد





