مراسم تشییع جمشید الوندی فردا یکشنبه ۱۷ دی ماه برگزار خواهد شد.
به گزارش سینماسینما، مراسم تشییع جمشید الوندی (فیلمبردار سینما) فردا ۱۷ دیماه ساعت ۹:۳۰ صبح مقابل ساختمان شماره ۲ خانه سینما برگزار خواهد شد.

تورج منصوری از فیلمبرداران پیشکسوت سینمایی با تأکید بر اینکه جمشید الوندی خیلی زود از میان ما رفت، گفت: او از سربازی به ژنرالی رسیده بود و تمام مراحل کار کردن را در یک گروه فیلمبرداری تجربه کرده بود. یعنی به آرامی مراحل را پشت سر گذاشته بود تا پشت دوربین باشد و فکر نمیکنم کسانی که در سینمای ایران سابقه بیش از ۱۰ سال فعالیت دارند جمشید الوندی را نشناسند.
او همچنین بیان کرد: برخی آدمها قبل از اینکه باید، از میان ما میروند، چون از بیتوجهی محیط و کج رفتاری روزگار دق میکنند. امیدوارم محیط سینما کمی با پیشکسوتان مهربانتر باشد و ما هم البته در انجمن فیلمبرداران تلاش میکنیم بیش از آنچه تاکنون توجه داشتیم قدر و شأن و منزلت این سینماگران را بدانیم.
جمشید الوندی متولد ۱۳۲۲ پس از تحمل یک دوره بیماری ۱۵ دی ماه درگذشت. در کارنامه کاریاش فیلمبرداری فیلمهای چون خانواده ارنست (۱۳۸۸)، تیغزن (۱۳۸۷)، زن بدلی (۱۳۸۵)، این ترانه عاشقانه نیست (۱۳۸۴)، نگاه (۱۳۸۳)، باج خور (۱۳۸۲)، شبهای روشن (۱۳۸۱)، بهشت از آن تو (۱۳۷۹)، جانسخت (۱۳۷۶)، بالاتر از خطر (۱۳۷۵)، عروسی مهتاب (۱۳۷۵) و …را دارد.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- حسین ملکی درگذشت
- علیرضا زرین دست: مهمترین عنصر در فیلمبرداری پژوهش است
- فیلم تازه شهریار بحرانی در مرحله آمادهسازی برای جشنواره فجر
- پایان فیلمبرداری “آن دیگری”
- ادامه فیلمبرداری “لامینور” در خیابانهای تهران
- برگزاری جشن سینما در هفته اول شهریور/ آکادمی داوران تشکیل شد
- تورج منصوری: بازیگران، بودجه تولید فیلم را میبلعند
- مجوز ساخت چهار فیلمنامه صادر شد/ پیمان معادی «فردی» را میسازد
- خاطرات ناگفته درباره مخملباف و همکاری با مهرجویی و فرهادی/ گفتوگوی گادفری چشایر با محمود کلاری
- جشن خانه سینما به چه فیلمهایی شانس دیده شدن میدهد؟
- فیلمبردار سرشناس آلمانی در راه جشنواره جهانی فیلم فجر
- فیلمبردار نامزد جایزه امی درگذشت
- سفر هاتف علیمردانی به آمریکا برای فیلمبرداری اثر تازهاش
- دو نظر متفاوت درباره فیلم فرهادی و یک حساسیت خاص/ بازنشر گفتوگویی با عباس کیارستمی
- از ریسک بزرگ در «نرگس» تا شوکه شدن از «درباره الی»/ بازخوانی گفتوگویی با رخشان بنیاعتماد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





