جمعی از سینماگران برای بدرقه خسرو امیر صادقی یکی از قدیمیترین همکاران خود به آرامگاه ابدی در خانه سینما گردهم آمدند.
به گزارش سینماسینما، مهدی فخیمزاده، منوچهر شاهسواری، غلامرضا موسوی، مرتضی شایسته، محمدمهدی عسگرپور، محسن امیریوسفی، مهدی احمدی ( تهیهکننده)، مصطفی شایسته، محمد شایسته، حبیب اسماعیلی، علی قائم مقامی، سعید خانی، جلیل فرجاد، جلیل اکبری صحت، حبیب ایلبیگی (معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی)، کامران ملکی، سید جمال ساداتیان از جمله هنرمندانی بودند که صبح یکشنبه، ۲۵ تیرماه برای وداع با دوست و همکار خود در خانه سینما(ساختمان شماره دو ) حاضر شدند.
در ابتدای این مراسم که در ساختمان خانه سینما در خیابان وصال برگزار میشد، کیوان کثیریان که اجرای مراسم را برعهده داشت به فقدان چند هنرمند اشاره کرد که جامعه سینمایی در روزهای گذشته از دست داده است.
سپس غلامرضا موسوی، رییس اتحادیه تهیهکنندگان مستقل سینمای ایران گفت: امیرخسرو یک همصنفی و همکار خیلی خوب برای ما بود و در هر زمینهای چنان جایگاهی داشت که میتوان در هر بخش جداگانه درباره او صحبت کرد.
وی یادآور شد: این تهیهکننده در دوران کرونا خیلی در تماس با همکاران دیگر بود و احوالشان را پیگیری میکرد. امیدوارم خداوند جای او را در همان جایی که برایش انتظار داریم، قرار دهد.
در ادامه مهدی فخیم زاده در سخنانی بیان کرد: دوستی من با امیرخسرو به بیش از ۳۰ سال قبل و زمان فیلم «مسافران مهتاب» برمیگردد. ما از همان سال همکاری داشتیم تا زمانی که او تهیهکننده شد. از آن زمان همکاری ما سست شد ولی رفاقتمان ادامه پیدا کرد.
وی با بیان اینکه خصلت مهم او مهربانی بود گفت: چند روز قبل از این اتفاق با هم صحبت کردیم و میگفت حالم خوب است و فقط ریهام یاری نمی کند. وقتی خبر را دیدم شوکه شدم. حتی صبح پاهایم یاری نمیکرد که بیایم و امیدوارم خدا به ما صبر بدهد و جای او هم در بهشت باشد.
حبیب اسماعیلی نیز در ادامه با اشاره به سختی های این روزهای زندگی،شرایط اقتصادی و فقدان های اخیر سینما بیان کرد: او انسان بسیار شریف و رفیق خوبی بود؛ در هیچ فیلمی صرفا به عنوان بازیگر حضور نداشت بلکه سعی میکرد به همه یاری برساند.
مرتضی شایسته در بخشی دیگر با تسلیت به خانواده صادقی یادآوری کرد که از سال ۱۳۶۴ با این تهیهکننده آشنا شده بود.
او گفت: خصوصیت بارز اخلاقی ایشان این بود که خیلی به فکر دوستان دیگرش بود. بسیار با اخلاق و بامعرفت بود.
وی با اشاره به صحبتهای فخیمزاده و ابراز تأسف از فقدان از این هنرمند ، افزود: خسرو امیرصادقی خیلی با آقای فخیم زاده رابطه خوبی داشت و در هر کاری اول اسم او را میآورد.
علی رویین تن نیز در ادامه این مراسم بیان کرد: مرگ سینمای ما را دربر گرفته و به جای اینکه این مرگها و خودمرگیها ما را هر روز نزدیکتر کند، با تکبر بیشتر مواجه میشویم تا جایی که وقتی به ما اهانت میشود و اعتراض میکنیم، جمعی دیگر به این اعتراض، اعتراض میکنند.
او گفت: خسرو امیرصادقی یکی از برندهای بازیگری تئاتر لاله زاد بود و این را کمتر کسی میداند و اشاره میکند. او به دوستانش ایمان داشت و ایمان و علاقهاش به مهدی فخیم زاده میتوانست الگو باشد.
رویینتن با بیان خاطرهای از این هنرمند از خصلتهای اخلاقی او سخن گفت.
این مراسم با خداحافظی خانواده و همکاران زنده یاد خسرو امیرصادقی با پیکر وی، به دلیل گرمای هوا سریعتر به پایان رسید تا بعد خاکسپاری در قطعه هنرمندان بهشت زهرا انجام شود.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- خانه سینما به رییس قوه قضاییه نامه نوشت؛ درخواست تشکیل کمیته حقیقتیاب در ماجرای بازداشت بازیگران
- در نشست خانه سینما مطرح شد؛ بازداشت هنرمندان، حذف پروانه ساخت و پویش آب
- حمایت خانه سینما از مطالبه اصناف برای حذف پروانه ساخت
- بدرقه پیکر ناصر تقوایی با نوای موسیقی جنوب/ سکوت کنیم و صدای صداقت و شرافت را بشنویم
- زنجیره بیانیهها درباره اسکار ادامه دارد؛ حمایت۸۰ سینماگر دیگر از تصمیم خانهسینما
- موضع تازه خانه سینما درباره حواشی کمیته اسکار؛ بیانیه کمیته توهین آمیز بود، ولی سکوت میکنیم
- بیانیه تند کمیته انتخاب اسکار؛ انتقاد همزمان از دولت و خانه سینما
- مراسم گرامیداشت روز ملی سینما برگزار شد؛ سینمای متفاوت را خفه نکنید/ صدای ما، صدای مردم است
- حمایت بیش از ۱۳۰ سینماگر از خروج خانه سینما از کمیته اسکار
- اسعدیان: خانه سینما بنگاه کاریابی نیست/ حسینی: سند ملی سینما را قبول نداریم
- خلف وعده سازمان سینمایی/ خانه سینما از حضور در کمیته انتخاب نماینده ایران برای اسکار کنارهگیری کرد
- خانه سینما از کمیته اسکار خارج شد؛ نقشی در این کمیته نداریم/ آرزوی موفقیت برای فیلم معرفی شده
- در انتخاب فیلم برای اسکار، خانه سینما سرِ پیاز است یا ته پیاز؟!
- آیا کمیته اسکار سینمای ایران به خانه سینما بازگشت؟
- پاسخ امینی تیرانی به امیر اثباتی/ مطالبه این باشد؛ چرا خانه سینما سمتِ سینمای مستقل و زیرزمینی نمیایستد؟
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





