فیلم سینمایی «ناهید» اولین ساخته آیدا پناهنده یکی از فیلم های موفق سینمای ایران در عرصه بین المللی بود که توانست جوایز مختلفی را از جشنواره های سینمایی کسب کند و حالا او با «اسرافیل» می خواهد همان روند موفقیت آمیز فیلم های قبلی اش را تکرار کند.
به گزارش سینماسینما، «اسرافیل» به عنوان دومین فیلم سینمایی آیدا پناهنده با همان حال و هوای فیلم اولش شاید بتواند حضور موفقی در جشنواره فیلم فجر داشته باشد.
«اسرافیل» اولین فیلم سینمایی مستانه مهاجر در مقام تهیه کننده خواهد بود که به کارگردانی آیدا پناهنده اوایل مهرماه کلید خورد. فیلمنامه ی «اسرافیل» نوشته ی مشترک آیدا پناهنده و ارسلان امیری است و مستانه مهاجر به عنوان اولین تجربه ی تهیه کنندگی خود این فیلم را تهیه خواهد کرد.
مستانه مهاجر سال هاست به عنوان تدوینگر با فیلم سازان بزرگی مانند عباس کیارستمی، داریوش مهرجویی، محسن مخملباف، تهمینه میلانی و … همکاری داشته است و تدوین آثاری همچون «زندگی خصوصی»، «کارگران مشغول کارند»، «آتشبس»، «کنعان»، «سوپر استار»، «مرگ کسب و کار من است»، «سوت پایان»، «هاری»، «مردی که اسب شد» و«آب نبات چوبی» که در حال اکران است را در کارنامه خود دارد و با اسرافیل پا به عرصه ی تهیه کنندگی در سینمای ایران نهاده است.
این فیلم، دومین فیلم سینمایی پناهنده است که فیلمنامه آن را با همکاری ارسلان امیری به نگارش درآورده است. امیری پیش از این نیز در دیگر فیلم های تلویزیونی و سینمایی آیدا پناهنده به عنوان فیلم نامه نویس و تدوین گر همکاری کرده است.
«اسرافیل» درامی درباره چالش ها و نیازهای عاطفی و روابط انسانی است. پیش تولید این فیلم سینمایی از هفته پیش آغاز شده و مذاکراتی با برخی بازیگران صورت پذیرفته است. پیش بینی می شود تعدادی از عوامل و بازیگران فیلم سینمایی ناهید در دومین پروژه سینمایی آیدا پناهنده نیز همکاری نمایند.
پناهنده سال گذشته با فیلم سینمایی ناهید در بیش از سی فستیوال جهانی حضور موفقی داشت و موفق به دریافت جوایز نوعی نگاه فستیوال کن ۲۰۱۵ ،راجر ایبرت فستیوال شیکاگو، انجمن منتقدین سینمای فرانسه ، بهترین کارگردان فستیوال براتیسلاوا و …شده است.
عوامل و بازیگران فیلم:
پوریا رحیمی سام ، سهیلا رضوی ،علی عمرانی، سودابه جعفر زاده ، علی شیدایی فر، فریماه حسینی پور و یوسف بختیاری دیگر بازیگران اسرافیل هستند.
عوامل و دست اندرکاران فیلم سینمایی «اسرافیل» عبارتند از:
کارگردان: آیدا پناهنده، نویسندگان: ارسلان امیری، آیدا پناهنده،مدیر تولید:حسین بشگرد،مدیر فیلمبرداری:مرتضی قیدی،تدوین: هایده صفی یاری،صدابرداران:جهانگیر میرشکاری،مهدی ابراهیم زاده،طراح صحنه:کیوان مقدم،دستیار اول کارگردان و برنامه ریز: رضا سخایی،طراح گریم: سودابه خسروی،طراح لباس:سارا سمیعی،صداگذار:حسین ابوالصدق عکاس: امید صالحی،منشی صحنه: شیدا باسمه چی،مشاور رسانه ای: منصوره بسمل،تبلیغات فضای مجازی: آریان امیرخان،امور مالی : نساء حشمتی،مدیر صحنه: فرشاد مهد یادگار، دستیاران کارگردان: مهدی فهیمی،مجید حقیقت، میترا یکتافر، دستیاران صحنه : رشید حسینی، ابراهیم ناصری ،فیلمبردار پشت صحنه: هادی احمدی،گروه فیلمبرداری:مجید نعیمی،شاهرخ زمانی،رامتین فروتنیان،امین شهسواری،دستیار صدابردار: امین جعفری،دستیاران لباس: پریسا گلجو،دستیار تدوین:رضا کرد بچه، مجریان گریم: فرزاد شیار کار، آیدین فرضی، تدارکات: مهیار محمدیان ،مهدی زهری، حسین زمانی، همیاران تدارکات: محمد طمیری نژاد،رضا مهری،حمل و نقل:امیر حسین محمدی،حمید قادری،اکبر بیعتی،محسن خسروی،سرمایه گذاران:مستانه مهاجر،مریم خداوردی، مجری طرح : حامد پروین خسروی، تهیه کننده: مستانه مهاجر
نکته مهم و غافلگیرانه فیلم:
اگر «اسرافیل» هم همانند «ناهید» بتواند در شیوه روایت با خط سیر منطقی حرکت کند می تواند در میان جوایز اصلی جشنواره جایی برای خود دست و پا کند. مریلا زارعی با این فیلم زن محور شاید یکی از بخت های اصلی جایزه بازیگری زن از جشنواره امسال باشد.
اخبار فیلم سینمایی «اسرافیل» را می توانید اینجا دنبال کنید.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- سریالهای جدید پیمان معادی، آیدا پناهنده و حامد عنقا در راه است
- یک جایزه برای آیدا پناهنده؛ جشنواره فرانسوی به «در انتهای شب» جایزه داد
- جدیدترین ساخته آیدا پناهنده با بازی پارسا پیروزفر در شبکه نمایش خانگی
- جهل مرکب بیپایان/ نگاهی به فیلم «زالاوا»
- نگاهی به «تیتی» ساخته آیدا پناهنده/ زنی سرخوش و شکننده
- زامپانو وارد میشود/ نگاهی به فیلم «تیتی»
- تقارن و توازن/ نگاهی به فیلم «تیتی»
- منشور طلایی کوروش به آیدا پناهنده اهدا شد/ اعلام اسامی برندگان هشتمین جشنواره فیلمهای ایرانی در زوریخ
- اکران «تیتی» به تعویق افتاد
- «تیتی» بهترین فیلم از نگاه تماشاگران فرانسوی شد
- الناز شاکردوست و هوتن شکیبا در «پرنده آبی» بازی میکنند
- «زالاوا» در جشنواره منتقدین فیلم شیکاگو و آنومالی نیویورک
- معرفی آثار شرکتکننده در جشنواره فیلمهای ایرانی استرالیا
- «تیتی» در فستیوال «مینیاپولیس» آمریکا
- «تیتی» ساخته آیدا پناهنده آغازگر دهمین دوره جشنواره فیلمهای ایرانی استرالیا
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت





