جوایز فیلم مهم ژاپن که به خاطر ترس از ویروس کرونا بدون مهمان و رسانهها برگزار شد، برنده خود را شناخت.
به گزارش سینماسینما، به نقل از ورایتی، فیلم درام «خبرنگار» ساخته میچیهیتو فوجیی درباره یک خبرنگار زن جوان که به بررسی یک رسوایی در بالاترین درجات سیاست ژاپن میپردازد، برنده جایزه بهترین فیلم سال در چهلوسومین مراسم جوایز آکادمی ژاپن شد که روز جمعه در توکیو برگزار شد.
به خاطر نگرانی برای گسترش کروناویروس، هیچ مهمانی به مراسم دعوت نشده بود و هیچ رسانهای در محل حضور نداشت تا مراسم برگزارشده در گرند هتل پرینس نیوتاکاناوا را پوشش دهد.
«خبرنگار» که بر پایه کتاب غیرداستانی ایسوکو موچیزوکی ساخته شده، سال گذشته در باکسآفیس هم فروشی غیرمنتظره داشت و توانست تابوی صنعت فیلم ژاپن علیه دراماتیزه کردن جنجالهای واقعی سیاسی در فیلمهای بازرگانی را بشکند.
شیم یون-کیونگ که نقش خبرنگار کرهای-ژاپنی داستان را بازی میکند، توانست جایزه بهترین بازیگر زن مراسم را از آن خود کند. توری ماتسوکازا که کنار او در نقش بروکراتی نقشآفرینی میکرد که خبرنگار از او به عنوان منبع استفاده میکند، بهترین بازیگر مرد مراسم شد.
فیلم «با تو در معرض هوا» ساخته ماکوتو شینکای که در سال ۲۰۱۹ به پرفروشترین فیلم ژاپن تبدیل شد، توانست جایزه بهترین انیمیشن را از آن خود کند و گروه رادویمپس که موسیقی متن فیلم را تولید کرده بود جایزه بهترین موسیقی را به خود اختصاص داد. این فیلم که جولای پیش در توهو اکران شد، ۱۳۷ میلیون دلار فروخت.
کمدی محبوب «من را به سایتاما ببر» جایزه بهترین کارگردان را به هیدکی تاکئوچی رساند و یویچی توکوناگا هم برای همین فیلم جایزه بهترین فیلمنامه را از آن خود کرد.
ماسامی ناگاساوا بهترین بازیگر زن نقش مکمل شد و ریو یوشیزاوا به عنوان بهترین بازیگر مرد نقش مکمل شناخته شد. هر دو برای فیلم «پادشاهی» ساخته شینسوکه ساتو برنده شدند که یک پروژه اکشن تاریخی در چین باستان بود که بر پایه یک کمیک محبوب ساخته شد. این فیلم همچنین برنده دو جایزه تکنیکی شد و به این ترتیب با چهار جایزه، بیشترین تعداد جوایز را از آن خود کرد.
جایزه بهترین فیلم خارجی به «جوکر» با نقشآفرینی واکین فینیکس رسید. این بازیگر برای این فیلم برنده جایزه اسکار هم شده بود.
منبع: مهر

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- «جگر هندی»؛ نمونهای از یک بازآفرینی موفّق نمایشی
- حضور فیلم کارگردان ایرانی در بخش جنبی جشنواره کن
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- کاراکترهایی مثل «مهندس لقمان» و «مهندس حشمتزاده» در فیلم منصور به مهندس ترکان و مهندس نعمتزاده اشاره دارند
- شهاب سنگ بهتر است یا نقی معمولی؟
آخرین ها
- چشم سینماهای آمریکا به گیشه تابستانی/ هالیوود نگران افزایش قیمت بلیت سینماها شد
- فستیوال «کوچه» برگزار می شود
- حسین سلیمانی داور جشنواره ایتالیایی شد
- «یخ بستگی»؛ نمایشی که شنبهها سانس فوقالعاده دارد
- تأملی بر فیلم «صیاد» و بازنمایی یکی از مؤمنترین فرماندهان ایران/ صیاد در آیینه سینما
- موفقیت بینالمللی نمایش «مستطیل» در امارات
- «دورهمی زنهای دیکتاتورها» در تالار حافظ
- اولین جایزه بهرام/ یادداشت جواد کراچی درباره زندهیاد بهرام صادقیمزیدی
- «غبارزدگان» رونمایی شد
- شروین حاجیپور تیتراژ ابتدایی «وحشی» را خواند
- اولین نمایش جهانی «چشم در برابر چشم» در جشنواره ترایبکا
- با حضور داور ژاپنی جشنواره کن؛ هیات داوران جشنواره فیلم و عکس «پنج» معرفی شدند
- یک «پایتخت» غیرمعمولی/ فصل هفتم «پایتخت» جزو فصلهای موفق نبود
- انصراف شهاب حسینی از انتخابات خانه تئاتر/ هیات مدیره جدید انتخاب شد
- نمایش و نقدِ «مصائب شیرین ۲» در سینما اندیشه
- سوگ، فقدان و زوال با طنز؛ آیا «کفنها» آخرین فیلمِ دیوید کراننبرگ میشود؟
- شهاب سنگ بهتر است یا نقی معمولی؟
- پس از گذشت حدود ۲ ماه؛ فروش اکران نوروزی سینماها به ۲۷۰ میلیارد رسید
- فروش بیش از دو میلیاردی نمایشها در فروردینماه ۱۴۰۴
- پایان تصویربرداری یک روایت کمدی از حضور در آسایشگاه اعصاب و روان
- ۱۲۰ سالگی سینمای چین در جشنواره پکن
- فیلمهای ۱۵ کارگردانان چطور انتخاب شدند؟/ در جستوجوی فیلمهای غافلگیرکننده
- ریاست هیئت داوران دوربین طلایی کن برعهده فیلمساز ایتالیایی
- بزرگداشت فرهنگ جولایی در فرهنگسرای ارسباران
- یادبود «منوچهر والیزاده» در خانه هنرمندان ایران
- «چای با نویسنده» پل میان نویسندگان و مخاطب
- همایون اسعدیان مطرح کرد؛ «پیر پسر» پروانه نمایش دارد ولی قراردادی در شورای صنفی نمایش ندارد
- به یاد آرش کوردسالی؛ فیلمساز نجیبی که جوانمرگ شد
- نگرانی انجمن تهیهکنندگان مستقل از حکم قضایی فیلم «کیک محبوب من»
- «جگر هندی»؛ نمونهای از یک بازآفرینی موفّق نمایشی