نمایشگاه نقاشی «جذابیت پنهان ژان ـ کلود کَریِر» هنرمند فرانسوی در تهران برگزار شد
به گزارش سینماسینما، نمایشگاه بدیع آثار نقاشی «ژان ـ کلود کَریِر» هنرمند مشهور فرانسوی تحت عنوان «جذابیت پنهان ژان ـ کلود کریر» با همکاری سفارت فرانسه در ایران در گالری «دستان +۲» در تهران برگزار شد.
بخش فرهنگی سفارت فرانسه در تهران به اطلاع میرساند؛ نمایشگاه بدیع آثار نقاشی «ژان ـ کلود کریر» Jean-claude Carrière هنرمند فرانسوی تحت عنوان «جذابیت پنهان ژان ـ کلود کریر» Le Charme discret de Jean-Claude Carrière با همکاری سفارت فرانسه در ایران، برای اولین بار در ایران در گالری «دستان +۲» در تهران برگزار شد.
«ژان ـ کلود کریر» نویسنده، فیلمنامهنویس، کارگردان و نقاش در سال ۱۹۳۱ در کشور فرانسه متولد شد. وی خالق فیلمنامههای پرشماری است از جمله؛ «استخر» La Piscine به کارگردانی «ژاک دوره» Jacques Deray (1969)، «زیبای روز» Belle de Jour به کارگردانی «لوئیس بونوئل» Luis Buñuel (1967) و «بازگشت مارتین گر» The Return of Martin Guerre به کارگردانی «دانیل وینی» Daniel Vigne (1982) برنده جایزه سزار César بهترین فیلمنامه در سال ۱۹۸۳ در فرانسه.
«ژان ـ کلود کریر» در سال ۲۰۰۷ فیلمنامه «اولژان» Ulzhan فیلمی به کارگردانی «والکر شوندورف» Volker Schlöndorff را نوشت که در جشنواره بینالمللی فیلم کن به نمایش درآمد. وی در سال ۲۰۱۴ اسکار افتخاری و در سال ۲۰۱۶ نیز جایزه سینمای اروپا را به پاس یک عمر تلاش برای سینما و زندگی حرفهای خود دریافت کرد.
نام بیش از صد اثر سینمایی و تلویزیونی به نام «ژان ـ کلود کریر» پیوند خورده است که بسیاری از آنها فیلمهای مهمی در تاریخ سینمای جهان محسوب میشوند. او کار جدیاش را در سینما با «لوئیس بونوئل» Luis Buñuel کارگردان سرشناس اسپانیایی آغاز کرد. کارییر در تنها تلاشی که برای کارگردانی صورت داد، در سال ۱۹۶۹ فیلم کوتاهی ساخت که توانست با این فیلم، جایزه ویژه هیئت داوران جشنواره بینالمللی فیلم کن فرانسه را از آن خود کند.
از مهمترین افتخارات «ژان ـ کلود کریر» میتوان به دو بار نامزدی اسکار بهترین فیلمنامه اقتباسی برای فیلمهای «بار هستی» The Unbearable Lightness of Being (۱۹۸۸) و «میل مبهم هوس» That Obscure Object of Desire (۱۹۷۷) و یک بار نامزدی اسکار بهترین فیلمنامه اریجینال برای فیلم «جذابیت پنهان بورژوازی» The Discreet Charm of the Bourgeoisie (۱۹۷۳). برنده بهترین فیلمنامه اقتباسی در جایزه «بافتا» برای «بار هستی» (۱۹۸۸) و برنده بهترین فیلمنامه اریجینال در بافتا برای «جذابیت پنهان بورژوازی» (۱۹۷۴) اشاره کرد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- جدیدترین ساخته آیدا پناهنده با بازی پارسا پیروزفر در شبکه نمایش خانگی
- اختتامیه جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی همراه با یک بزرگداشت
- راهیابی فیلم شهاب حسینی به جشنواره بینالمللی فیلم نالیوود تورنتو
- زری خوشکام در کنار علی حاتمی به خاک سپرده شد
- کیانوش عیاری خیلی زود در سینمای ایران صاحب امضا شد/ هیاهو نداشتن به زیان عیاری تمام شد
- ساختار زدایی جنگ و صلح فتحی؛ انسان مست عشق/ نگاهی به فیلم «مست عشق»
- اختصاصی سینماسینما از جشنواره کن/ گزارش محمد حقیقت؛ پس از نمایش مگاپولویس، آخرین فیلم فرانسیس فورد کاپولا
- مجله اسکرین منتشر کرد؛ جدول ستارههای منتقدان به فیلمهای جشنواره کن
- نشان عالی خورشید به ارد عطارپور اهدا شد
- بزرگداشت ایرج راد برگزار شد/ راد: افتخار من کارهایی است که بازی نکردم
- زری خوشکام درگذشت
- «بودن یا نبودن» و تبدیل خشونت به امید/ عیاری نمونهای از عیار شرافت در سینمای ایران است
- برگزاری رویداد «ایرانهلث» با حمایت همراه اول
- میلاد شجره بهترین بازیگر جشنواره آمریکایی شد
- آلیس مونرو، نویسنده کانادایی درگذشت
- اختصاصی سینماسینما از جشنواره کن/ پوسترهایی از سینماگران ایرانی که چهره واقعی از زن در سینما ارائه دادهاند
- اختصاصی سینماسینما از جشنواره فیلم کن/ گفتوگوی سعید نوری با محمد حقیقت دربارهٔ کمپانیهای پخش فیلم
- اختصاصی سینماسینما از جشنواره کن/ گفتوگوی سعید نوری با محمد حقیقت دربارهٔ فیلمهای افتتاحیه در دو بخش مسابقه و ۱۵ روز سینماگران
- مریل استریپ نخل طلای افتخاری کن را از ژولیت بینوش گرفت
- اختصاصی سینماسینما از جشنواره کن/ گفتوگوی سعید نوری با محمد حقیقت/ مزایا و معایب نمایش فیلمها به منتقدان پیش از جشنواره
- عیاری یک شگفتی در سینمای ایران است/ کیارستمی و عیاری پیش از هنر سینما، خود را کشف کردند
- رونمایی از کتاب «یعقوب لیث» اثر مسعود جعفری جوزانی در نمایشگاه کتاب تهران
- وزیر ارشاد: نظارت بر شبکه نمایش خانگی باید برعهده ارشاد باشد/ اجازه اکران فیلم قبل از مجوز را نمی دهم
- «افعی تهران» از حاشیه جدیدش هم گذر میکند؟
- افتتاح پروژههای ارتباطی همراه اول با دستور رییسجمهور/ سایتهای ۵G کشور از مرز ۱۸۰۰ عبور کرد
- «پیانو» به اتریش میرود
- در نشست نقد و بررسی «شبح کژدم» در موزه سینما مطرح شد؛ قدرت و توان بازیگر نباید دیده شود/ فیلمهای عیاری دارای حدیث نفس شخصی است
- نگاهی به نمایش چه کسی جوجه تیغی را کشت؟؛خشم و هیاهو
- رسولاف از ایران رفت
- اعتراض در مقابل مرکز ملی سینمای فرانسه/ جنبش می تو و جشنواره کن ۲۰۲۴