«حبیب ایل بیگی» قائم مقام بنیاد سینمایی فارابی در گفتوگو با رادیو جوان، هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره همه رزمندگان و همین طور فیلمسازان خوبی که در این دوران فیلم ساختند را گرامی داشت.
به گزارش سینماسینما، قائم مقام بنیاد سینمایی فارابی در پاسخ به چگونگی عدم تولید آثار سینمای دفاع مقدس در مقیاس جهانی و شناساندن این سینما به مردم کشورهای دیگر گفت: سینماگران ما بیشتر نگاه داخلی به سینمای دفاع مقدس دارند و متأسفانه برخی از فیلمسازان جز اینکه فیلمهایشان را برای حضور در چند جشنواره داخلی و یا خارجی ارایه دهند هیچ طرح و برنامه خاصی برای عرضه، نمایش و فروش در خارج از کشور ندارند.
ایل بیگی با بیان اینکه رقابت در عرصه جهانی سخت است ادامه داد: هژمونی سینمای هالیوود و احاطهای که بر سینماهای دنیا و اکران فیلم دارد کار را بسیار سخت میکند اما یقینا راهی برای نمایش آثار بر روی پرده سینمای کشورهای دیگر و عرضه در نمایش خانگی آنها وجود دارد.
قائم مقام بنیاد سینمایی فارابی در پاسخ به نحوه دریافت بستههای حمایتی سینمای دفاع مقدس توسط فیلمسازان این حوزه گفت: به هر حال همیشه در دورههای مدیریتی مختلف معاونت سینمایی سابق، سازمان سینمایی کنونی و بنیاد سینمایی فارابی همه دنبال این بودند که بتوانند از فیلمهای دفاع مقدس حمایت کنند و اولویت اول همه بوده است. همه تلاش کردند که در این زمینه فیلمهای خوبی را تولید کنند.
وی روشهای درست حمایتی از سینمای دفاع مقدس را برشمرد و افزود: برای اینکه جزیرهای کار نکنیم در تلاش هستیم تا همه موثرین در حوزه سینمای دفاع مقدس را دور یک میز جمع کنیم. به همین دلیل در دولت دوازدهم نیز شورایی به نام سینمای انقلاب اسلامی، مقاومت و دفاع مقدس در بنیاد سینمایی فارابی با حضور مسئولان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس، موسسه اوج، انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس، حوزه هنری و جمعی از صاحب نظران این سینما تشکیل شده تا هم درخصوص اولویتها و در حوزه حمایت از تولید بتوانیم به یک جمع بندی و نگاه واحد برسیم.
ایل بیگی با تاکید بر اینکه در دورههای گذشته به سختی تجهیزات و وسایل سینمای دفاع مقدس تامین میشد، گفت: در طول این نشستهای تخصصی مسئولان سازمان اوج قول حمایت ویژه از سینمای دفاع مقدس را دادهاند؛ به گونهای که زین پس هیچ فیلم دفاع مقدسی که مورد حمایت شورای مذکور میشود، دغدغه امکانات و تجهیزات سینمایی از جمله: ادوات، مهمات،سلاح و… را نخوهند داشت.
وی در پایان گفت: حمایتهای مالی از سینمای دفاع مقدس از اولویتهای این بنیاد است؛ طوری که اگر به فیلمنامه و فیلم ارزشی برای تولید برسیم حتما از آن اثار حمایت جدی خواهیم کرد
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- سی و هفتمین جشنواره بینالمللی فیلمهای کودکان و نوجوانان برگزیدگانش را شناخت
- وضعیت سینمای کودک مطلوب نیست/ تجلیل از شکوفنده، مسعودشاهی و عمو پورنگ در جشنواره فیلم کودک
- برای رقابت در اسکار ۲۰۲۶؛ «علت مرگ نامعلوم» نماینده ایران شد
- مدیر سابق سازمان اوج، مشاور بنیاد فارابی شد
- سرپرست معاونت فرهنگی بنیاد سینمایی فارابی منصوب شد
- سینمای جنگ در آینده فرضی
- با حکم رئیس سازمان سینمایی؛ حامد جعفری دبیر سی و هفتمین جشنواره بینالمللی فیلمهای کودکان و نوجوانان شد
- با حکم رئیس سازمان سینمایی؛ حامد جعفری مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی شد
- نمایش سه فیلم ایرانی در جشنواره هندی
- پایان کار مجید زینالعابدین؛ سرپرست بنیاد سینمایی فارابی منصوب شد
- موتمن: سردر سینماهای کشور شبیه تئاتر بولینگ عبدو شده است/ فارابی را تعطیل کنید
- بررسی هزینه و درآمد تولیدات ۳ سال اخیر؛ حساب کتاب فارابی جور است؟
- انتشار فراخوان سی و ششمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان
- اکران آنلاین غیرمنصفانه و ناعادلانه است/ چرا «کاپیتان» قربانی شد؟
- محمدرضا شریفینیا و آزیتا حاجیان در «معجزه پروین»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





