بنیامین بهادری معتقد است: «وقتی یک بازی را تازه یاد میگیرید، بهتر است پشت دست دیگران بنشینید.حقیقتا دلم میخواست پشت دست گلزار بنشینم. چون او استانداردهای مناسب برای این کار را داشت.»
بنیامین بهادری در گفتوگویی با شماره ۵۸۵ مجله «همشهری جوان» از چگونگی ورودش به سینما، تجربه بازیگری، انتخاب همسرش به عنوان نقش مقابلش و ماجرای بازیگر شدن خوانندهها گفت.
او در بخشی از این گفتوگو در پاسخ به این سوال که چه چیزی برای بازی در «سلام بمبئی» مجابش کرد گفت: «مهمترین گارانتی برای من در این پروژه حضور گلزار بود. از یک سو رضا گلزار به عنوان کسی که نماد ساختار استاندارد سینمای ایران است در این کار حضور داشت و از سوی دیگر «سلام بمبئی» پروژهای بود که یکی دو سال روی آن زحمت کشیده بودند. بنابراین حس کردم فیلمی است که ساختار استانداردی دارد و در غیر این صورت احتمالا گلزار قبول نمیکرد در آن بازی کند.»
او در مورد ایراداتی که منتقدین از لحاظ تکنیکی بر این فیلم وارد میدانند توضیح داد: «به نظرم این فیلم خیلی صمیمی، ساده و گرم به موضوعی عاشقانه میپردازد و این همان چیزی است که مردم احتیاج دارند. حالا این که از نظر تکنیکال چه درجهای را کسب میکند، واقعا نمیدانم چون در این زمینه تخصص ندارم ولی فکر میکنم مخاطب از این کار خوشش آمده و برایش دلنشین بوده است. نزدیکان و اعضای خانواده من عمدتا نقادانه راجع به کارهایم نظر میدهند اما وقتی «سلام بمبئی» را دیدند خوششان آمد.»
بنیامین در مورد میزان رضایت خودش از بازی در «سلام بمبئی» افزوده است: «راستش خودم را خوب ندیدم. به هر حال ما فرصت خیلی زیادی نداشتیم چون فیلم در شرایط سختی ساخته شد. با این که همه چیز را تدارک دیده بودند و کل اتفاقها را براساس یک استاندارد خوب برنامهریزی کرده بودند ولی به هر حال این گروه در یک کشور غریبه کار میکرد و همین مسئله شرایط را سختتر از حالت عادی کرده بود.»
او در مورد این سختیها تصریح کرده است: «من انتظار داشتم آن جا بتوانیم به تمرینات متعدد برسیم، برداشتهای زیادی داشته باشیم و اصطلاحا صحنه را برای ما نگه دارند ولی چیزی که شما میبینید عمدتا با برداشتهای اول و دوم نهایی شده است. البته دوستان میگفتند نیازی به تکرار و ممارست نیست ولی من فکر میکردم برای بعضی صحنهها باید این اتفاق میافتاد.»
بهادری در مورد کوتاه بودن نقشاش گفته است: «فکر میکنم حضورم بیشتر به عنوان بازیگر مهمان بود. حتی به عوامل فیلم گفتم میتوانید برای نام من در تیتراژ و پوستر از عنوان بازیگر مهمان استفاده کنید ولی آنها سکانسهایم را شمردند و گفتند بیشتر از یک بازیگر مهمان در پروژه حضور داشتهای. از طرف دیگر وقتی شما یک بازی را تازه یاد میگیرید، بار اول یا دوم برای این که مطمئن شوید باید چه کار کنید، بهتر است پشت دست دیگران بنشینید.»
او ادامه داده است: «حقیقتا دلم میخواست پشت دست گلزار بنشینم. رضا گلزار استانداردهای مناسب برای این کار را داشت. متاسفانه خیلی شنیدهام که میگویند او بازی هنری ارائه نمیدهد و بیشتر کاراکتری تجاری دارد اما اصلا این را قبول ندارم و حتی اگر چنین باشد هم، او لیاقتهای خود را ثابت کرده است. گلزار در شرایط خاص و پیچیده این فیلم، خیلی خوب درخشید و ما به او افتخار میکنیم.»
بنیامین بهادری در مورد اضافه شدن همسرش به «سلام بمبئی» هم توضیح داده است: «روزی که میخواستیم از ایران به هند برویم فهمیدم نقش مقابل من هنوز انتخاب نشده است و گفتند برای نقش سونیا چند دختر هندی تست دادهاند. همان زمان به آنها گفتم میخواهید خانم من، این نقش را بازی کند؟ گفتند مگر میتواند هندی حرف بزند؟ گفتم فکر میکنم از پسش برآید.»
او ادامه داده است: «بعد جلسهای گذاشتند و متن هندی را به او دادند و تست گرفتند. من در آن جلسه حاضر نبودم ولی زمانی که به من زنگ زدند گفتند خانم محمودی از شما بهتر بازی میکند! همین طور هم شد و در آن چند سکانسی که حضور دارد خوب بازی کرد و به قول معروف روسفیدم کرد.»
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- تازهترین ساخته پرویز شهبازی روی میز تدوین
- بنیاد ایرانشناسی برگزار میکند؛ نشست تخصصی روایت وطن در سینمای ایران
- امروز، روز ملی سینما نیست!
- پخش مسابقه «پانتولیگ» با اجرای محمدرضا گلزار از امشب
- چاقوکشی برای رسیدن به حق!/ درباره لزوم فاصلهگذاری بین هنرمند و انسان خوب
- سینمای ایران از نفس افتاده است
- از تاریکی گفتن موجب روشنایی نمیشود/ سینمای ایران نیازمند فیلمهایی است با تم امید و جسارت
- ادامه حاشیههای یک واکسن/ بنیامین بهادری ارتباط صحبتهایش با شهاب حسینی را رد کرد
- لیلا حاتمی بازیگر فیلم جدید حمید نعمتالله شد
- چرا سیاهنمایی کارِ سینمای ایران نیست
- سالها پیش بنیامین درباره ترانه “بوی عیدی” در تلویزیون چه گفت؟
- اعتراض شهیار قنبری و اسفندیار منفردزاده به بنیامین بهادری/ شرم کنید! این یک دستبرد است
- سینمای ایران به هوای تازه نیاز دارد
- استقبال تماشاگران و منتقدین از یلدا در جشنواره ساندنس
- نکتههای گمشده سینمای ایران/ اهمیت دکور در سینمای دهه ۳۰ + ویدئو
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- ماجرایِ ظریفِ وزارت خارجهی سوئیس
- فیلم-کنسرت «هری پاتر»و «ارباب حلقهها» به آخرین اجرای پاییزی رسیدند
- پوستر «باد زرد – ونگوگ» رونمایی شد
- مولف بودن در آینه مکتب نقد عمیقگرا
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- «سمفونی باران» کلید خورد
- «ناتوردشت» به باکو میرود
- از جدال اندیشه تا لبخند روی ردکارپت
- گفت وگو با کارگردان مستند «مُک» به بهانه حضور آن در جشنواره سینما حقیقت





