«بدون قرار قبلی»، پنجمین اثر سینمایی بهروز شعیبی در دانشگاه مولتی مدیا مالزی نمایش داده شد.
به گزارش سینماسینما، روز گذشته، پنجشنبه ۱۰ اسفندماه ۱۴۰۲ مصادف با ۲۹ فوریه ۲۰۲۴، فیلم سینمایی «بدون قرار قبلی» با حضور بهروز شعیبی، کارگردان این اثر، در دانشگاه مولتی مدیا مالزی در خلال برگزاری دومین جشنواره فیلم های ایرانی در مالزی، به نمایش درآمد.
پس از نمایش فیلم که با استقبال اعضای هیات علمی دانشکده هنرهای سینمایی و دانشجویان رشتههای هنر و سینما و همچنین چند تن از کارگردانان و استادان این دانشگاه، جلسه نقد و بررسی برگزار شد و حاضران در این جلسه با بهروز شعیبی به پرسش و پاسخ درباره این فیلم و البته سینمای ایران پرداختند.
بهروز شعیبی در بخشی از صحتهای خود با تاکید بر ظرفیتهای سینما برای گفتگو و انتقال پیامهای انسانی، عنوان کرد: در روزگاری هستیم که با وجود اخبار و اتفاقاتی که در کشورهای مختلف دنیا شاهد آن هستیم و باعث ناامیدی انسان امروز شده است، «امید» مهمترین دلیل برای زندگی به شمار میرود و من به عنوان یک سینماگر تلاش دارم بخشهای خوب زندگی را نشان دهم و قطعا سینما ابزاری است که من میتوانم با آن، امید را به دیگران منتقل کنم.
شعیبی با اشاره به فرهنگ مشترک دو کشور ایران و مالزی از استقبال مردم مالزی تشکر کرد و در پاسخ به پرسشهای دانشجویان درباره فعال بودن شخصیت زنان در فیلمهای همچون «دهلیز»، «دارکوب» و «بدونقرارقبلی» پاسخ داد: روابط انسانی برای من اهمیت دارد و در درام به پرداختن به روابط انسانی قائل هستم و با توجه به جایگاه زنان و اینکه نمود زیبای احساسات انسان را می توان در زنان یافت، زنان در آثار من جایگاه ویژهای دارند و معتقدم که قهرمان زن در قصه باعث عمق و همذاتپنداری بیشتر برای مخاطب میشود.
دومین جشنواره فیلمهای ایرانی در مالزی به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و موسسه شرق و غرب آسیا (ASIAWE) در مالزی، از ۸ اسفندماه ۱۴۰۲ و با استقبال علاقهمندان به فرهنگ و هنر ایران در سالن سینمای گلدن اسکرین میدولی کوالالامپور آغاز به کار کرده است و قرار است که شش اثر سینمایی «هناس» ساخته حسین دارابی، «حوض نقاشی» ساخته مازیار میری، «شیار ۱۴۳» ساخته نرگس آبیار، «امروز» ساخته رضا میرکریمی، «بادیگارد» ساخته ابراهیم حاتمیکیا و «بدون قرار قبلی» ساخته بهروز شعیبی در سینماهای سه شهر کوالالامپور، پوتراجایا و پینانگ از تاریخ ۱۰ تا ۲۰ اسفندماه به نمایش گذاشته شوند.
عبدالرضا عالمی دبیر اجرایی این رویداد و مدیر موسسه مطالعاتی پژوهشی شرق و غرب آسیا درباره برگزاری این دوره توضیح داده است: این دومین دوره از جشنواره فیلمهای ایرانی در مالزی است، که با درخواست سینماگران و تماشاگران مالزیایی برنامهریزی شده است و با یک وقفه چند ساله بعد از سال ۲۰۱۸ برگزار میشود، که البته با همت حبیبرضا ارزانی رایزن فرهنگی و سفارت ایران در مالزی برگزار شد و جا دارد از حامیان این هفته فیلم؛ سینماهای گلدی اسکرین مالزی، سینما آنلاین مالزی، مرکز توسعه همکاریهای سینمایی مالزی با حمایت آژانس مسافرتی Better Booking، رستوران کابل دربار و آژانس مسافرتی Pearl Island Holiday که برای برگزاری این هفته فیلم سپاسگزاری کرد.
لازم به ذکر است، اولین دوره این جشنواره با اکران ۶ فیلم و با حضور کارگردانان و بازیگران ایرانی در روزهای ۱۶ تا ۲۶ اسفند ماه سال ۱۳۹۶ به مدت ۱۱ روز در سه شهر مالزی برگزار شده بود.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- آیین بزرگداشت احترام برومند برگزار شد/ حواستان به هنرمندانی که نیستند، باشد
- بهروزشعیبی: فرهادی و مهرجویی سینمای اجتماعی را به یک قشر خاص محدود نکردند
- اکران «آغوش باز» همزمان با روز ملی سینما
- فیلمهای رامبد جوان، بهرام افشاری و گزینه احتمالی اسکار در راه اکران
- «آغوش باز» نیمه شهریور اکران میشود؛ محسن کیایی و حامد کمیلی در سینما
- در نشست «بررسی سینمای اجتماعی» مطرح شد؛ سینمای اجتماعی زاییده تحولات اجتماعی و سیاسی جامعه است
- داوران بخش فیلمهای داستانی کوتاه جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی معرفی شدند
- تضاد معنایی و ساختاری/ نگاهی به فیلم «آغوش باز»
- پر زرق و برق/ نگاهی به فیلم «آغوش باز»
- آنچه اصل است، عشق است/ نگاهی به فیلم «آغوش باز»
- دو جایزه جشنواره کازان برای «بدون قرار قبلی»
- راهیابی «بدون قرار قبلی» به دو جشنواره خارجی
- اکران «بدون قرار قبلی» در بلاروس
- رییس سازمان سینمایی به خانمها تبریک نگفت/ پیام تبریک خزاعی در پی موفقیت سینماگران در ونیز و مسکو
- «بدون قرار قبلی» بهترین فیلم جشنواره مسکو شد
پربازدیدترین ها
- با موافقت شورای پروانه فیلمسازی؛ ۶ فیلمنامه پروانه ساخت سینمایی گرفتند
- درباره یک خبر بی نهایت وحشتناک و غم انگیز
- سومین جشنواره چندرسانهای میراثفرهنگی به پایان رسید/ برگزیدگان دو بخش سینما و تئاتر معرفی شدند
- فشار سیاسی و خروج یک فیلم از داوری آکادمی؛ موافقت اردن با درخواست آذربایجان برای خروج «سرزمین شیرین من» از اسکار
- پس از جنجال حرفهای مدیر جشنواره کمرایمیج؛ استیو مک کوئین رفت/ کیت بلانشت ماند
آخرین ها
- یادداشتی بر فلسفه دوستی بر پایه «چشمانت را ببند»/ در جستوجوی دوست
- دنزل واشینگتن از دنیای بازیگری خداحافظی میکند
- تاد هینز رئیس هیئت داوران جشنواره فیلم برلین شد
- پس از جنجال حرفهای مدیر جشنواره کمرایمیج؛ استیو مک کوئین رفت/ کیت بلانشت ماند
- ابوالفضل جلیلی مطرح کرد؛ حضور در کلاس بازیگری عامل موفقیت نیست
- نمایش بلندترین سکانس پلان سینمای مستند ایران در آمریکا
- کدام سینما واقعی تر است ؟
- پیدا شدن جسد یک بازیگر در خانهاش
- دیدار اصغر فرهادی با علاقهمندان فیلمهایش در استانبول
- فیلمی که اطلاعاتش مخفی نگه داشته شده؛ لوپیتا نیونگو به فیلم کریستوفر نولان پیوست
- «کتابخانه نیمهشب» روی صحنه میرود
- سه نمایش برای مستند «۹۹-۱۹» در یک هفته
- با موافقت شورای پروانه فیلمسازی؛ ۶ فیلمنامه پروانه ساخت سینمایی گرفتند
- درباره فیلم جدید رابرت زمکیس/ «اینجا»؛ یک قرن را طی می کند، اما بدون حرکت دوربین
- سوینا منتشر میکند؛ نسخه ویژه نابینایان «مورد عجیب بنجامین باتن» با صدای مهدی پاکدل
- «پینگو» بعد از ۱۸ سال بازمیگردد
- جوایز اصلی فستیوال فیلم هانوی به «بی سر و صدا» رسید
- درباره یک خبر بی نهایت وحشتناک و غم انگیز
- نمایش وقتی الاغا عاشق میشوند / گزارش تصویری
- تریلر قسمت هشتم منتشر شد؛ «مامویت غیرممکن» با تام کروز پایان مییابد؟
- ستاره اسکندری: ساخت «خورشید آن ماه» مسئولیت اجتماعی من بود
- «سودابه»؛ فیلمی برخلاف ذائقهسازی مرسوم سینمای ایران
- سیزدهمین جشن مستقل سینمای مستند به شیوه «آکادمی» داوری میشود
- یادداشتی کوتاه در مورد تئاترِ ناصدا..
- درباره ساخته جدید علی عباسی/ امتحان نهایی «شاگرد»
- زندگینامه بیتا فرهی منتشر میشود
- هانس زیمر: خلق موسیقی برای فیلم «بلیتز» و چالشهای نوای جنگ جهانی دوم
- شکستِ دنباله «جوکر»؟ «جوکر: جنون مشترک» به نقطه صفر رسید
- فشار سیاسی و خروج یک فیلم از داوری آکادمی؛ موافقت اردن با درخواست آذربایجان برای خروج «سرزمین شیرین من» از اسکار
- رالف فاینز و ژولیت بینوش بار دیگر همبازی می شوند