سینماسینما، علی پاکزاد – بیژن بنفشهخواه بازیگر سینما و تلویزیون با اشاره به اینکه علاقهمند است در زمینه سینمای کودک و نوجوان فعالیت کند٬ تاکید کرد به هیچ وجه مایل نیست فرزندش در خردسالی وارد فضای بازیگری شود.
به گزارش سینماسینما، بیژن بنفشه خواه بازیگر خنده رو و کمدین سینما و تلویزیون عاشق دخترش یاسمین است و میگوید حس پدری بهترین حس دنیاست ، او آرزو دارد ۵ بچه داشته باشد. بنفشهخواه در این سالها فعالیتهای زیادی را برای کودکان انجام داده است. «قهرمانان کوچک» با بازی بنفشهخواه یک ماه قبل در جشنواره کوکان نوجوانان نمایش داده شد.
این بازیگر سینما و تلویزیون درباره اهمیت و لزوم توجه به سینمای کودک گفت: «متاسفانه در این سالها سینمای کودک و نوجوان ضعیف شده است. فیلمهای فوق العادهای را در سالهای دور میدیدیم؛ که امروز شاهد آن نیستیم. دهه شصت و هفتاد زمانی بود که سینمای کودک شاهکار عمل میکرد.»
او در مورد یکی از نخستین کارهایی که برای کودکان انجام داده٬ گفت: «سال ۷۲ با بهروز غریب پور یک کار عروسکی انجام دادم که عروسک گردان بودم و آن کار را خیلی دوست داشتم که در تهران و بسیاری از شهر های دیگر نیز اجرا داشتیم.»
او که خود فرزند خردسالی دارد در مورد فیلمهای کودکی که با فرزند خود تماشا میکند٬ گفت: «این روزها به دلیل اینکه خوراک فرهنگی مناسبی برای فرزندم وجود ندارد. سعی میکنیم انیمیشنهای خارجی را دنبال کنیم زیرا هم جذاب هستند و هم قوه تخیل کودکان را در جهت مثبت ارتقا میدهند. فرزند من عاشق انیمیشن و کارتون است. این انیمیشنها فقط برای فرزند من جذاب نیست بلکه برای خود من هم جالب است یعنی زمانی که مینشینم و نگاه میکنم دیگر نمیتوانم کار دیگری انجام دهم.»
بنفشهخواه درباره ضعف در ساخت فیلمهای کودک گفت: «البته نبود فیلم مناسب کودک تنها معضل ما در داخل نیست زیرا در کشورهای غربی نیز در این امر پیشرو نیستند و امروز انیمیشنها بازار را قبضه کردهاند. فیلم «تنها در خانه» را به یاد دارم که فوقالعاده بود و بعد از آن دیگر چیز خاصی را ندیدم.»
بنفشهخواه درباره فعالیت در سینمای کودک توضیح داد: «من همیشه برای کودکان٬ کار کردهام؛ در جشنواره کودک امسال در اصفهان نیز کار داشتم. فیلم «قهرمانان کوچک» حضور داشتم. علاقهمند هستم برای کودکان کار کنم. تا همین چند وقت پیش نیز این کار را انجام میدادم. اما زمانی به خودم آمدم دیدم همه دوستان٬ به من فقط کار کودک پیشنهاد میدهند به همین دلیل کمی فاصله گرفتم. مایل بودم در ژانرهای دیگر هم کار کنم. کار برای کودک نباید خفت محسوب شود. کودک زمانی که در زندگی هر فرد حضور پیدا میکند شور و نشاط عجیبی را به وجود می آورد.»
او اضافه کرد: «بهترین مخاطبان دنیا کودکان هستند زیرا واقعی قضاوت میکنند و چیزی که دوست دارند را واقعا از آن لذت می برند و بر عکس. فرزند من چهار سال دارد. اما هیچگاه دوست ندارم در این سن و سال در فیلم های کودک حضور پیدا کند. بسیاری به من می گویند که مایل هستند فرزندشان بازیگر شود٬ اما من همواره این موضوع را رد میکنم. زیرا این نوع محیط٬ برای کار کودکان مناسب نیست. دوست ندارم فرزندم با سن پایین وارد چنین محیطی شود.»
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- کارنامهای برای تاریخ؛ آثاری که در سینمای کودک و نوجوان جاودانه شدند
- سهم کودکان و نوجوانان ایرانی از سینمای ایران چقدر است؟
- تهیهکننده فیلم سینمایی «بامبالا»: تیزر تلویزیونی رایگان سینما را نجات نداد/ آموزش و پرورش مطلقاً همکاری نمیکند
- مهر آمد، سینما هم میآید؟!
- حمله عجیب طرفداران گروه موسیقی بی تی اس در فضای مجازی به یک فیلم اکران نشده
- علی انصاریان با بانک زده ها به سینما می آید
- رسول صدرعاملی: در هیچ کدام از دولتهای قبل سینمای کودک و نوجوان جدی گرفته نشد
- سید جواد هاشمی مطرح کرد؛ سوءتفاهم با رقص یک گربه/ با گیشه ۵۰ میلیارد تومانی هم ضرر میکنیم!
- انتقاد بهروز نشان از وضعیت ناعادلانه اکران/ «پسران دریا» متعلق به فارابی است اما در سینمای خودش هم اکران نمیشود
- «چکمه»؛ موفق در راهیابی به دنیای کودکان
- «بانکزدهها» با موسیقی گروه مشهور کرهای «بیتیاس» آماده نمایش شد
- بانک زده ها آماده نمایش شد /رونمایی از پوستر این فیلم با تصویر جالبی از علی انصاریان
- فریال بهزاد؛ کاربلد و دغدغهمند
- گله و درخواست پوران درخشنده از بنیاد فارابی
- «سارقین عتیقه» به پایان فیلمبرداری رسید/ شروع مراحل پس از تولید
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- آیین پایانی یازدهمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی / گزارش تصویری
- شیرین یزدانبخش درگذشت
- افسانهای در حبس؛ سرنوشت «چریکه تارا»
- اقتباس بهمثابه ابزار فهم جامعه/ از روایت تراژیک تا روایت عاشقانه
- «دیدار بلوط»؛ بازگشتی به شکوه یک خاطره
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما





