فیلیپ روسولو فیلمبردار ۷۵ ساله فرانسوی وبرنده جایزه اسکار در جشنواره «کمرایمیج» لهستان تجلیل می شود.
به گزارش سینماسینما، به نقل از ورایتی، جشنواره «کمرایمیج» که تخصصیترین جشنواره فیلمبرداری جهان محسوب میشود، از فیلیپ روسولو فیلمبردار کهنه کار فرانسوی که در کارنامه اش فیلمبرداری بیش از ۷۰ فیلم به چشم می خورد و هیچ نشانه ای از بازنشستگی هم در او هویدا نیست، تجلیل می کند.
روسولو در واکنش به دریافت این جایزه ابراز خوشحالی کرد و گفت تصمیمی برای بازنشسته شدن ندارد.
این فیلمبردار ۷۵ ساله فرانسوی یک جایزه بفتا و دو جایزه سزار دریافت کرده است او همینطور سه بار نامزد جایزه اسکار شده که یک بار برای فیلم «رودخانهای از میان آن میگذرد» ساخته رابرت ردفورد جایزه اسکار را از آن خود کرده است.
روسولو به بهانه دریافت این جایزه با ذکر خاطره ای از گفتگویش با جان بورمن از جایگاه جایزه اسکار در زندگی اش گفت: وقتی در مراسم اسکاری بودم که فیلم «امید و افتخار» حضور داشت از جان بورمن کارگردان فیلم پرسیدم این جایزه چه اهمیتی دارد؟ یک سال دیگر هیچکس نمی داند این جایزه را کی برده. جان نگاهی به من کرد و گفت همه به جز کارگزارت این جایزه را فراموش می کنند.
از شاخص ترین فیلم های روسولو در مقام فیلمبردار می توان به «روابط خطرناک»، «امید و افتخار»، «ما فرشته نیستیم»، «مردم علیه لری فلینت»، «ماهی بزرگ»، «چارلی و کارخانه شکلاتسازی» و «ملکه مارگوت» اشاره کرد.
جشنواره فیلم «کمرایمیج» لهستان امسال بین روزهای ۱۴ تا ۲۱ نوامبر (۲۴ آبان تا ۱ آذر) برگزار می شود.
منبع: صبا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- پس از جنجال حرفهای مدیر جشنواره کمرایمیج؛ استیو مک کوئین رفت/ کیت بلانشت ماند
- استیو مککویین جایزه کارگردان برجسته را از کمرایمیج میگیرد
- کمرایمیج از یرژی اسکولیموفسکی تجلیل میکند/ برنده کن روی صحنه
- بهترینهای عرصه فیلمبرداری معرفی شدند/ جدیدترین فیلم واکین فینیکس، برنده جشنواره کمرایمیج
- مهدی آزادی در بخش مستند کوتاه جایزه قورباغه طلایی «کمرایمیج» را گرفت
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- درباره اهمیت خواندن فیلمنامه اشغال بیضایی پس از جنگ ۱۲ روزه /بیگانه آزادی نمی آورد
- بهرام بیضایی درگذشت
- «موبهمو»؛ خط به خط، نفس به نفس، چهره به چهره
- در بیست و چهارمین دوره جشنواره؛ ۱۴ اثر از سینماگران ایرانی در داکا نمایش داده میشود
- از ۱۰ دیماه؛ «مرد خاموش» به سینماها میآید
- «بامداد خمار»؛ در منزلت فرودستی
- در ستایش سینمای بیچیز؛ همه چیز داشتن در عین بی چیزی
- آیین پایانی یازدهمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی / گزارش تصویری
- شیرین یزدانبخش درگذشت
- افسانهای در حبس؛ سرنوشت «چریکه تارا»
- اقتباس بهمثابه ابزار فهم جامعه/ از روایت تراژیک تا روایت عاشقانه
- «دیدار بلوط»؛ بازگشتی به شکوه یک خاطره
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد





