نشست «اقشار آسیب پذیر و حقوق شهروندی در محدودهها و محلههای هدف بازآفرینی شهری» با موضوع زنان و حقوق شهروندی در شرکت عمران و بهسازی شهری ایران برگزار شد.
به گزارش سینما سینما ،در این نشست، متخصصان و کارشناسانی از جمله لیلا ارشد (موسس انجمن خانه خورشید)، دکتر حبیب الله مسعودی فرید، دکتر معظمی و دکتر رویا نوری حضور داشتند و به زوایای مختلف موضوع زنان در محلات آسیب پذیر پرداختند.
لیلا ارشد، مددکار اجتماعی و موسس خانه خورشید که مرکزی ویژه زنان معتاد است، با بیان این که زنان، اقشار آسیب پذیر در مناطق بی دفاع شهری هستند و مشکلات زیادی را تجربه میکنند، گفت: زنان از زندگی در این مناطق تجربیات ناخوشایندی دارند و من در طول سالهایی که در یکی از این مناطق محروم تهران فعالیت کرده ام از نزدیک شاهد سختی ها و قربانی شدن آنها هستم.
ارشد با اشاره به نقش پلیس در چنین شرایطی تاکید کرد: یکی از مهمترین موارد احساس امنیت است در حالی که در این مناطق آسیب پذیر، زنان احساس ناامنی زیادی دارند و حضور پررنگ و کارآمد پلیس میتواند به آنها اطمینان بیشتری ببخشد.
این مددکار اجتماعی ادامه داد: ضمن این که باید به نقش تفریحگاه ها تاکید کرد. افرادی که در چنین مناطقی زندگی میکنند امکانات تفریحی زیادی ندارند و همین موضوع میتواند آنها را به سمت رفتارهای پرخطر مانند اعتیاد سوق دهد. در میدان شوش تنها یک سینما وجود داشت که همان سینما هم در حال تبدیل شدن به یک مرکز فروش شیشه و بلور است. واقعا مردم در این شرایط باید چطور اوقات فراغتشان را پر کنند و چقدر میتوان به دور بودن آنها از مواد مخدر اطمینان داشت؟
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





