تا جشنواره سیوهشتم فیلم فجر زمان چندانی باقی نمانده است. ثبت درخواست سینماگران برای حضور در این رویداد آغاز شده و این روزها اغلب اهالی سینما به سرعت مشغول کار هستند تا فیلم خود را هر چه زودتر به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.
به گزارش سینماسینما، اولینبار که نام سازمان «اوج» رسانهای شد درست در بحبوحه مذاکرات هستهای بود. وقتی بیلبوردهای «صداقت آمریکایی» با واکنش منتقدانه رسانهها و افکار عمومی روبهرو شد و سازمان زیباسازی شهرداری تهران از خصوصی بودن بیلبوردهای مذکور خبر داد. سازمان اوج بیانیهای داد و در آن اعلام کرد با سازمان زیباسازی شهرداری تهران قرارداد دارد. فعالیتهای سینمایی این سازمان هم از جشنواره فجر همان سال آغاز شد. با «ایستاده در غبار» و «بادیگارد»، اولی با یک کارگردان جوان و فیلم اولی و دومی کار یک کارگردان کارکشته و قدیمی سازمان «اوج» در میان اهالی سینما عرض اندام کرد. انیمیشن «فهرست مقدس» را هم در نظر بگیرید تا مشخص شود اوج در اولین حضورش در سینمای ایران سه فیلم به سیوچهارمین جشنواره فیلم فجر ارائه کرد. «به وقت شام» و «تنگه ابوقریب» هم فیلمهایی هستند که اوج با حاتمیکیا و بهرام توکلی به جشنواره سیوششم ارائه داد تا نشان دهد همانطور که مدیرش در یک گفتوگو بیان کرده بود برای همکاری با فیلمسازان از طیفهای مختلف فکری آمادگی دارد و تنها برایش المانهایی مثل سبک زندگی و خانواده و آرمانهای انقلاب و دفاع مقدس اهمیت دارند.
«خروج» ابراهیم حاتمیکیا
این شاید پرسروصداترین فیلم در دست ساخت «اوج» باشد. فیلمی که کارگردانش سومین همکاری با این سازمان را تجربه میکند و در آخرین همکاریش در «به وقت شام» پس از دریافت جایزه مشترک بهترین کارگردانی را دریافت کرد فریاد اعتراضش بلند شد و از افتخارش به وابسته بودن اینطور گفت: «من فیلمساز وابستهام من فیلمساز این نظامم. من ۳۰ سال است که روی این سن میآیم و میروم، بار اولم نیست!»
حاتمیکیا حالا در جدیدترین فیلمش قرار است روایت یک اعتراض را به تصویر بکشد. کشاورزانی که محصولشان را سیل از بین برده و حالا به سمت تهران راهی میشوند تا به دولت اعتراض کنند. فرامرز قریبیان اولین بازیگری بود که نامش برای بازی در این فیلم رسانهای شد و پس از او پانتهآ پناهیها، جهانگیر الماسی، گیتی قاسمی، محمدرضا شریفینیا، مهدی فقیه، سام قریبیان، فرزاد حسنی، اکبر رحمتی، آتش تقیپور، محمد فیلی، محسن صادقی نسب و رامین پورایمان دیگر بازیگران این فیلم هستند. آنچه از مصاحبه بازیگران این فیلم در طی زمان فیلمبرداری نشان میدهد این است که حاتمیکیا در بیستمین فیلمش فیلمنامهای متفاوت و قوی دارد. نکتهای که باید منتظر ماند و دید تا چه حد درست است.
«روز بلوا» بهروز شعیبی
شعیبی کارگردان جوان اما در عین حال باتجربهای است که در جشنواره فیلم فجر هم پرافتخار بوده است. او با «دهلیز» جایزه بهترین فیلم را دریافت کرد و حاصل تلاشش در ساخت «دارکوب» سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی بود. بهروز شعیبی که شبهای گذشته با ایفای نقش میرزا کوچک خان در سریال «گیلهوا» به تلویزیون هم آمد و همکاری با «اوج» را تجربه کرد این روزها در حال ساخت «روز بلوا» است. فیلمی که بابک حمیدیان نقش اصلی آن را ایفا میکند و داستان یک استاد دانشگاه و چهره مطرح تلویزیونی است که از سوی پلیس با اتهامهایی روبهرو میشود که زندگیش را دچار چالش میکند.
«لباس شخصی» امیرعباس ربیعی
«لباس شخصی» با موضوعی سیاسی به کارگردانی امیرعباس ربیعی در دست ساخت است. کارگردانی که در سابقهاش ساخت فیلم با موضوع مرتبط با حوادث سال۸۸ به چشم میخورد و حالا موضوعی را دستمایه ساخت فیلم قرار داده که از اسمش و خلاصه داستانش برمیآید که فضای ملتهبی دارد. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «بهترین حربه برای ضربه، دوستی است. چون پیچیدگی در سادگی اوست. به لباس شخصیها بیشتر شک کن!»
«تورقوزآباد» علی شاهحاتمی
در میان لیست فیلمهای اجتماعی و سیاسی و دفاع مقدسی که سازمان «اوج» به عنوان سرمایهگذار در دست ساخت دارد، «تورقوزآباد» فضای کمدی دارد. فیلمی که به کارگردانی علی شاهحاتمی کارگردان باسابقه سینما و تلویزیون در حال ساخت است. کارگردانی که عموما با سریالهای «خوش رکاب» و «خوش غیرت» شناخته میشود اما از سال۶۷ سابقه فیلمسازی دارد و چندسالی است در سینما و تلویزیون کمکار شده است.
در خلاصه داستان «تورقوزآباد» آمده است: دروغ هیچوقت کارساز نیست! عمدتا دردسرساز میشود…» نیما شعباننژاد، محمد بحرانی، هومن حاجی عبداللهی، سیما تیرانداز و مجید مظفری بازیگران این فیلم کمدی را تشکیل میدهند که در مرکز فیلم و سریال «عصر» ساخته میشود.
«اوج۱۱۰» سیاوش سرمدی
«سالهای پایانی جنگ است؛ ایران درگیر کمبود تسلیحات نظامی است؛ سرتیپ ستاری بر یک پروژه مهم کار می کند…» این خلاصه داستان «اوج ۱۱۰» است. فیلمی که اولین تجربه کارگردانی سیاوش سرمدی است که در حوزه مستندسازی چهرهای شناخته شده است و با مستندهای «ادواردو»، «امام موسی صدر»، «چمران به روایت دختر جبل عامل» و … جوایز زیادی کسب کرده است. «اوج ۱۱۰» یکی از اولین محصولات مرکز فیلم و سریال «عصر» جدیدترین زیرمجموعه موسسه رسانهای «اوج» است.
«آبادان یازده ۶۰» مهرداد خوشبخت
فیلم سینمایی «آبادان یازده۶۰» همین دو روز پیش کلید خورد. فیلمی که حسن معجونی، علیرضا کمالی و نادر سلیمانی را در لیست بازیگرانش دارد. این فیلم تازهترین محصول مرکز فیلم و سریال سازمان اوج است که گفته میشود اثری متفاوت در حوزه دفاع مقدس است و شروع جنگ ایران و عراق را دستمایه روایت قرار داده است.
در خلاصه داستان این فیلم سینمایی آمده است: «مردم غیور آبادان … شهر در آستانه سقوط قرار گرفته است!»
«کارو» احمد مرادپور
«کارو» بعد از فیلمهای سینمایی«سجاده آتش» و «رنجر» و سریال «رقص پرواز» چهارمین فیلم بلند احمد مرادپور خواهد بود. این فیلم که تازهترین اثر سازمان هنری رسانهای اوج و اولین محصول «مرکز فیلم و سریال عصر» است، هم در لیست فیلمهایی است که در تدارک رونمایی در سیوهشتمین جشنواره فیلم فجر هستند.
در خلاصه داستان این فیلم سینمایی آمده است: «کارو نوجوان کرمانشاهی بعد از سالها تمرین به تیم ملی کشتی دعوت میشود؛ اما او …».
منبع: خبرآنلاین/ مهسا بهادری
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- معرفی هیأت انتخاب بخش سینمای ایران در جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
- معرفی داوران بخش مسابقه تبلیغات سینمای ایران در فجر۴۳
- آیا فیلم حاتمیکیا به جشنواره فجر میرسد؟
- آغاز بازبینی آثار متقاضی رقابت در جشنواره فیلم فجر از ۲۲ آذر
- داوران هفتمین جایزه پژوهش سال سینمای ایران معرفی شدند
- علیرضا رئیسیان مطرح کرد؛ مرگ مغزی سینمای ایران بر اثر یک شوک غیرعادی
- انتشار فراخوان مسابقه تبلیغات سینمای ایران چهل و سومین جشنواره فیلم فجر
- تاکید بر سمزدایی از سینما و جشنواره فجر/ علیرضا شجاع نوری: ادغام جشنوارهی ملی و جهانی فجر سیاسیکاری بود
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ از فرصت ثبت نام فیلمها تا داوری عوامل بخش نگاه نو
- اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم فجر معرفی شدند
- با حکم رئیس سازمان سینمایی؛ منوچهر شاهسواری دبیر جشنواره چهل و سوم فیلم فجر شد
- با حکم وزیر ارشاد؛ رییس سازمان سینمایی، دبیر جشنواره فیلم فجر چهل و سوم شد
- گفتوگو با علیرضا رئیسیان درباره مهمترین رویداد سینمایی کشور؛ جشنوارهای که انحصاری بود
- چه بودیم و چه شد!
- چرا سیمرغ فیلمنامه حذف شد؟/ نامه سرگشاده کانون فیلمنامهنویسان به رئیس سازمان سینمایی
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- آنونس رسمی عاشقانه «عزیز» رونمایی شد
- با نظرسنجی از ۱۷۷ منتقد فیلم؛ نشریه ایندی وایر برترینهای سال ۲۰۲۴ سینما را معرفی کرد
- احمد رسولزاده و «بنهور» در بیست و هفتمین قسمت «صداهای ابریشمی»
- درباره «بی همه چیز»؛ درامی پیچیده با شخصیتهایی چندلایه
- نگاهی به فیلم «هفتاد سی»/ در بستر واقعیت
- موقعیت فیلمهای ایران و سینماگران فراملی در فرانسه
- قهوه دمنکشیده/چرا سریال مهران مدیری نتوانست انتظارات را برآورده سازد؟
- سرقتهای سریالی ۳زن به سبک «تسویه حساب»
- با اعلام آکادمی داوری؛ نامزدهای اولیه اسکار معرفی شدند/ یک انیمیشن ایرانی در میان آثار
- انیمیشنی درباره لیونل مسی؛ پخش «مسی و غولها» از تلویزیون دیزنی
- کدام شبکههای تلویزیونی ادغام یا منحل میشوند؟
- جشنوارۀ ملی تئاتر اقتباس افتتاح شد/ امید به حضور در خانوادۀ جهانی تئاتر با شناسنامه خاص خود
- فوت بازیگر سرشناس اسپانیایی؛ ماریسا پاردس درگذشت
- معرفی هیأت انتخاب بخش سینمای ایران در جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
- معرفی داوران بخش مسابقه تبلیغات سینمای ایران در فجر۴۳
- «کیک محبوب من»، رابطهای رویایی اما تراژیک
- لغو نمایش فیلم “آخرین تانگو در پاریس”
- اسطوره موسیقی هند و یکی از برجستهترین نوازندگان طبلا در جهان درگذشت
- بررسی «ازازیل» و «انجمن اشباح» در شورای صدور مجوز ساترا
- «عزیز» از چهارشنبه اکران میشود/ رونمایی از پوستر فیلم
- مرور آثار سینمایی، تئاتری و مستند «اینگمار برگمان» در سینماتک خانه هنرمندان ایران
- از ۵ دی ماه؛ «علت مرگ: نامعلوم» روی پرده سینما میرود
- بازگشت ژان کلود ون دام با کمدی اکشن/ «باغبان»، ژانویه، انحصاری در فرانسه اکران میشود
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ نیکول کیدمن: در سال ۲۰۰۸ بازیگری را رها کردم/ فکر میکردم کارم تقریباً تمام شده است
- انتقاد روزنامه جام جم از تمسخر نام مریم و مسیحیت در فیلم صبحانه با زرافه ها
- بر اساس اعلام سامانه نمایش آنلاین نتفلیکس؛ کمک ۵۲ میلیون دلاری «صد سال تنهایی» به کلمبیا
- معرفی برگزیدگان جشنواره سینماحقیقت هجدهم/ وزیر ارشاد: ما مسئولان خودنظامپنداری را کنار بگذاریم
- نگاهی به جذابیت های ماندگار «ریوبراوو» وسترن با طعم شکلات
- به هر داستانی نباید اطمینان کرد
- وزیر ارشاد : بعضی مسئولان خودنظام پنداری را کنار بگذارند