خانه تهران (خانه اتحادیه) میزبان آثار بخش ویژهی جشن تصویر سال میشود.
به گزارش سینماسینما، به نقل دبیرخانه تصویر سال، «چهل سال، تهران» بخش ویژه هفدهمین نمایشگاه تصویر سال و جشنواره فیلم تصویر بود که در پی شیوع پاندمی کرونا، برنامهی گشایش نمایشگاه این بخش با تاخیر ناگزیر مواجه شد.
حالا خانه تهران (اتحادیه) از چهاردهم اسفندماه جاری، میزبان بیش از ۲۰۰ اثر منتخب در بخشهای عکس، کاریکاتور و گرافیک (پوستر) است.
«چهل سال، تهران» که با حمایت و همراهی سازمان زیباسازی شهرداری تهران برگزار شده، دربر گیرنده آثار تجسمی هنرمندان سراسر کشور از شهر تهران در طی سالهای ۱۳۵۷-۱۳۹۸ است. این رویداد فرهنگی در بخش فیلم، تابستان ۱۳۹۹، فیلمهای مستند ارایهشده به هفدهمین جشنواره فیلم تصویر را نمایش داد و نفرات برگزیده را معرفی و جوایز آنها را اهدا کرد.
آثار راهیافته به نمایشگاه «چهل سال، تهران» را در بخش پوستر رضا عابدینی، مسعود سپهر، فرزاد ادیبی، فاطمه کرکهآبادی و نوشین ناظمان، در بخش کاریکاتور کامبیز درمبخش، جواد علیزاده، سیدمسعود شجاعیطباطبایی، کیارش زندی و آروین و در بخش عکس، مجتبی آقایی، کیارنگ علایی، آرش خاموشی، مجید ناگهی و مجتبی موسوی داوری کردهاند.
داوران بخش فیلم نیز مرتضی پورصمدی، مهرداد اسکویی، احمد محیططباطبایی،شادمهر راستین و علیرضا قاسمخان بودند.
علاوه بر نمایش فیلمهای منتخب راهیافته به بخش ویژه فیلمهای مستند «چهل سال، تهران»، ۵۰ فیلم از فیلمسازان شاخص ایرانی از عباس کیارستمی و امیر نادری گرفته تا محمدرضا اصلانی و رخشان بنیاعتماد، پیروز کلانتری، محسن امیریوسفی و… نخستینبار یکجا در جشنواره فیلم تصویر اکران شد.
در مراسمی که ساعت ۱۶ روز ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ در سینما تک خانهی تهران با حضور محدود میهمانان برگزار میشود، به هر یک از ده برگزیدهی بخش عکس، پنج برگزیده بخش پوستر و پنج منتخب بخش کاریکاتور، علاوه بر تندیس ویژه ودیپلم افتخار، مبلغ بیست میلیون ریال جایزه اهدا میشود.
نمایشگاه «چهل سال، تهران» فعلا تا پایان سال ۱۳۹۹ در خانه تهران (اتحادیه) در خیابان لاله زار، کوچه اتحادیه، برپاست و ادامه نمایشگاه در بهار سال ۱۴۰۰ بستگی به شرایط کرونایی در کشور دارد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- بانیپال شومون و رویا جاویدنیا به «خاکستر خیال» پیوستند
- داوران ایرانی معرفی شدند؛ افتتاح جشنواره جهانی فیلم فجر با فیلمی از عباس کیارستمی
- یادداشت امیر نادری درباره «سامی»/ روح جنوب در فیلم موج میزند
- فوت بازیگر فیلم عباس کیارستمی/ احمد احمدپور درگذشت
- رنجِ «شطرنج باد»
- صدور پروانه ساخت سینمایی برای ۶ فیلمنامه
- ماجرای نافرجام یک کنسرت خیابانی/ شهرداری تهران آرزوی همایون را دفن کرد
- یک اتفاق تاریخی که نیفتاد؛ لغو کنسرت شجریان در میدان آزادی/ زاکانی از برگزاری در ورزشگاه آزادی خبر داد
- نگاهی به «پیرپسر» و تطابق آن با جهان سینمای کیارستمی/ اول به پیرامون، بعد به دوردستها
- فهرستی از ۱۰۰ فیلم برتر دهه ۱۹۷۰ میلادی/ «شطرنج باد» در رتبه ۳۳
- «خانه دوست کجاست؟» یک فیلم صلح طلب است
- جشنواره فیلم ارمنستان به پایان رسید؛ اهدای زردآلوی طلایی و نقرهای به دو سینماگر ایرانی/ تقدیر از امیر نادری
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶





