دبیر جشنواره تجسمی فجر از اصلاح این رویداد در دوره بعد و تلاش برای افزودن بخش مردمی و انتخاب برترین اثر از نگاه مردمی در این جشنواره خبر داد.
به گزارش سینماسینما، سید عباس میرهاشمی دبیر جشنواره تجسمی فجر در برنامه در انتهای الوند که از شبکه دوم سیما پخش شد اظهار کرد: این رویداد در ۳۰ استان کشور برگزار شد و در هر استان یک نماینده به عنوان دبیر، مدیریت برگزاری جشنواره را برعهده داشت.
وی با اشاره به نحوه انتخاب آثار در جشنواره تجسمی فجر در استان ها و نمایش این آثار در هر استان یادآور شد: در هر استان ۳۰ تا ۴۰ اثر به نمایش در آمد و افتتاحیه و اختتامیه استانی جشنواره هنرهای تجمسی فجر نیز همزمان با تهران برگزار می شود.
دبیر جشنواره تجسمی فجر توضیح داد: در این دوره تلاش کردیم هنرمندان استان ها در کنار هنرمندان تهرانی دیده شوند از اینرو برخی آثار هنرمندان شهرستان در تهران به نمایش در آمد و در عین حال تعدادی از آثار تهران را در شهرستان ها نمایش دادیم.
میرهاشمی با بیان اینکه در دوره بعدی جشنواره با اصلاح ساختار این رویداد روبرو هستیم به مردمی بودن جشنواره اشاره کرد و گفت: سعی کردیم نگاه مردمی در جشنواره باشد و این مهم در طراحی موضوعات مختلف همچون بحث کادر درمان، آتش نشان ها و گروه های جهادی نگاهی روزآمد داشت.
وی تصریح کرد: یکی از بحث های پیشنهادی برای دوره های بعد، انتخاب بهترین اثر از نگاه مردمی است و تلاش می کنیم از هنرمندی که اثرش بیشترین بازدید کننده را دارد تقدیر کنیم.
لازم به ذکر است برنامه تلویزیونی «درانتهای الوند» شنبه تا چهارشنبه هر هفته به تهیه کنندگی امیرحسین آذر، کارگردانی مسعود مرعشی و با اجرای مجید یحیایی، حامد مهربانی، غزاله کفاش طلب، فرشته علیپور و پدرام ابدان ساعت ۰۷:۰۰ صبح روی آنتن شبکه دوسیما میرود.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- چرا به دو سؤال بزرگ جشنواره فجر پاسخی داده نشد؟/ هنر پشت گوش انداختن
- آکادمی اسکار به بهترین فیلم از نگاه مردم جایزه میدهد
- اعلام پنج فیلم صدرنشین آرای مردمی در جشنواره چهلم
- جزئیات اخذ آرای مردمی در جشنواره فیلم فجر
- معرفی نامزدهای بخش مردمی جشنواره جامجم/ مردم به کدام بازیگران و مجریان رأی دادند؟
- در جشنواره فیلم فجر، به کی بگیم «مردم»؟!
- قیمت بلیتهای جشنواره فیلم فجر در سینماهای مردمی اعلام شد
- چگونه از تخلف در آرای مردمی فیلم فجر جلوگیری میشود؟
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





