کارگردان سرشناس مکزیکی از «انگل» (پارازیت) به عنوان فیلمی یاد کرد که نشان میدهد مردم امروز چطور در بیرحمی سیستم کاپیتالیستی و جنگ طبقاتی اسیر شدهاند.
به گزارش سینماسینما به نقل از ورایتی، الخاندرو گونزالس ایناریتو کارگردان مکزیکی برنده جایزه اسکار مطلبی نوشته و در آن درباره فیلم «انگل» ساخته بونگ جون هو صحبت کرده است. این فیلم امسال جوایز بسیاری از جمله جایزه نخل طلای فستیوال فیلم کن را از آن خود کرد.
به باور این کارگردان صاحب سبک، این فیلم مانند رمانی که آداب و رسوم را به تصویر میکشد آغاز و در ادامه تبدیل به یک کمدی تیره، داستان ارواح، تریلر روانشناختی و فیلم ژانر وحشت میشود و در نهایت به شیوهای غیرمنتظره اما ناگزیر با یک تراژدی به پایان میرسد.
این کارگردان که رئیس هیأت داوران کن امسال بود گفت همه داوران به این فیلم رأی دادند و او هرگز چهره اعضایی که افتخار تماشای آن برای نخستین بار را داشتند را فراموش نمیکند.
ایناریتو گفت: این فیلم یک ترکیب داغ ژانری با نگاه و نظردهی اجتماعی است که با همهمان صحبت میکند.
این فیلمساز اضافه کرد: فیلم تنها دو موقعیت یعنی یک خانه ثروتمند و یک خانه فقیر دارد و تقریباً مانند یک نمایش تئاتر است؛ اما بونگ جون هو یک جنگ طبقاتی سهمگین، تأثیرگذار و شرمآور بین دو خانواده مشابه اهل کره جنوبی راه میاندازد که نمایانگر یکی از بزرگترین چالشهایی است که در سراسر جهان، بشر در حال حاضر با آن مواجه است.
به گفته او، در «انگل» هیچ فرد خوب و بد یا قهرمان و شخصیت منفی وجود ندارد. فقط شخصیتهایی به نمایش کشیده میشوند که در بیرحمی سیستم کاپیتالیستی کشندهای گیر افتادهاند؛ وضعیتی که همه ما در آن قرار گرفتهایم و دارد بشریت را میبلعد.
ایناریتو میگوید چیزی که درباره فیلم بونگ جون هو دوست دارد این است که بدون توجه به ژانر، این کارگردان نه تنها فضا را تحت تسخیر خود در میآورد، بلکه با انسانیت و نظردهی اجتماعی صادقانه خود چیزی جدید به آن اضافه میکند.
کارگردان «بردمن» در پایان نوشت: اما خارقالعاده و خاص بودن این فیلم نه تنها مرتبط به این حقیقت است که ژانرها را به زیبایی با هم ترکیب میکند، بلکه در هر سکانس، زاویه و عملکرد دوربین به طور شگفتانگیزی دقیق است و ما را به زیرزمین میبرد و آرامآرام با پایینترین حلقه جهنمی آشنا میکند که آنجا وجود دارد. این چیزی است که درست جلوی چشمانمان است و همهمان نمیخواهیم آن را ببینیم، حتی در حالی که عدم استشمام بوی آن غیرممکن است.
منبع: خبرگزاری مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- با بازی تام کروز؛ فیلم بعدی ایناریتو ۲ سال دیگر اکران میشود
- فیلم ایناریتو با بازی تام کروز در بریتانیا ساخته میشود
- سریال «انگل» چه تفاوتی با نسخه سینمایی دارد
- درخواست کارگردان «اَنگل» از فیلمسازان
- پروژه جدید کارگردان «انگل» به تولید نزدیک شد
- مدعیان پرفروش اسکار ۲۰۲۰ چقدر فروختند؟
- ایناریتو از جشنواره سارایوو جایزه گرفت
- ایناریتو بر صندلی ریاست هیات داوران جشنواره فیلم کن مینشیند
- اسکار افتخاری به پنج چهره مطرح دنیای سینما رسید
- «بازگشته» نامزد ۱۲ جایزه اسکار شد / ۱۰ نامزدی برای «مکس دیوانه؛ جاده خشم»
- لئوناردو دیکاپریو در اولین آنونس رسمی فیلم جدید ایناریتو
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





