داریوش یاری کارگردان سینما ضمن گلایه از وضعیت اکران عنوان کرد که این روزها تنها سلبریتی های دست به اسلحه در سینمای کمدی حمایت می شوند.
به گزارش سینماسینما، داریوش یاری کارگردان سینما درباره زمان اکران فیلم سینمایی «فصل شکار» بیان کرد: در حال حاضر مشغول مذاکره با پخشکننده هستیم تا در صورت امکان «فصل شکار» را در فصل زمستان به نمایش بگذاریم.
سینمای ایران چند سال پیش به وضعیت اکران خوبی رسیده بود.
وی با اشاره به وضعیت اکران در سینمای ایران گفت: سینمای ایران چند سال پیش به وضعیت اکران خوبی رسیده بود برای مثال زمانی که «ابد و یک روز» ساخته سعید روستایی و چند فیلم دیگر روی پرده رفتند به فیلم های جدی اجتماعی توجه شد و مخاطبانِ خسته از فیلم های دم دستی به سینماها کشیده شدند، اما متاسفانه این روزها اکران وضعیت مناسبی ندارد و تنها به برخی از فیلم های کمدی توجه می شود و مخاطب چندان حق انتخاب ندارد و سرخورده شده است.
یاری عنوان کرد: این روزها برخی از فیلم های خوب که حرفی برای گفتن دارند راهی گروه «هنر و تجربه» می شوند در حالی که برخی از سلبریتی های دست به اسلحه با ساخت فیلم های بامزه حمایت می شوند! البته من می پذیرم که ممکن است برخی از فیلم های کمدی خوب و خوش ساخت باشند اما سوالی که پیش می آید این است که آیا فقط باید به فیلم های کمدی توجه شود و ما فقط همین یک ژانر را داریم؟ متاسفانه این روزها به دفتر هر تهیه کننده ای که می رویم تنها به فیلمنامه های کمدی توجه می کند و معلوم نیست سهم موضوعات دیگر مانند فیلم های دفاع مقدس و اجتماعی چه می شود؟
این مستندساز اظهار کرد: در چنین شرایطی باید به صورت خودجوش به سمت ساخت فیلم های متفاوت برویم که در جامعه بحران زده اخلاقی ما که آلوده به دروغ، ریاکاری، بی اعتمادی و … شده است، این امر جای تعجب ندارد و گویا دولت هم این جریان را می پسندد چراکه با ساخت و تماشای فیلم های کمدی توسط مردم می تواند بگوید مردم ما شاد هستند و خنده در جامعه جریان دارد.
وی با اشاره به اکران «فصل شکار» اظهار کرد: با همه این اوصاف من امیدوارم با پیدا کردن یک پخش کننده خوب بتوانیم این اثر را به نمایش بگذاریم چرا که «فصل شکار» فیلمی مختص به جامعه ایرانی است و افراد می توانند خود را در آن ببینند.
یاری درباره دیگر فعالیت های خود مطرح کرد: گویا این روزها تلویزیون در نظر ندارد شروع به ساخت هیچ فیلم و سریالی کند زیرا زمانی که ما با مسئولان تلویزیون صحبت می کنیم مدام می گویند که بودجه ندارند از همین رو من و بسیاری از همکارانم بیکار شده ایم. به نظرم درایتی در مدیران ما وجود ندارد که تشخیص دهند چه کسی در چه حوزه ای تخصص دارد تا او را در تخصصش سر کار بگذارند.
کارگردان مستند «کربلا جغرافیای یک تاریخ» در پایان اظهار کرد: من احساس می کنم چیزی به نام مدیریت و برنامه ریزی در کشور ما وجود ندارد و افرادی که به سرعت به سِمَتی نایل می شوند به سرعت هم لابی های خود را تشکیل می دهند و به شایستگی های افراد توجه نمی کنند از همین رو تنها عده خاصی موفق می شوند که در این عرصه فعالیت داشته باشند. باید پرسید پس سهم بچه های فیلم کوتاه، مستند و … چه می شود؟ آیا فقط باید دوستان این مدیران در سینما فعالیت داشته باشند؟
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- امروز، روز ملی سینما نیست!
- خوابِ شیرینِ درختِ سیب های سرخ!/ نگاهی به فیلم «شور عاشقی»
- چاقوکشی برای رسیدن به حق!/ درباره لزوم فاصلهگذاری بین هنرمند و انسان خوب
- سینمای ایران از نفس افتاده است
- از تاریکی گفتن موجب روشنایی نمیشود/ سینمای ایران نیازمند فیلمهایی است با تم امید و جسارت
- واگذاری پلتفرمها به ساترا نتیجه ضعف ارشاد بود
- سادهانگاری؛ فصل مشترک مجموعههای تلویزیونی
- پخش سریال محرمی «در کنار پروانهها» از امشب از شبکه دو
- چرا سیاهنمایی کارِ سینمای ایران نیست
- سینمای ایران به هوای تازه نیاز دارد
- استقبال تماشاگران و منتقدین از یلدا در جشنواره ساندنس
- نکتههای گمشده سینمای ایران/ اهمیت دکور در سینمای دهه ۳۰ + ویدئو
- پوستر دوم فیلم سینمایی «لیلاج» رونمایی شد
- رونمایی از پوستر فیلمی با بازی مهران احمدی و حامد کمیلی
- آزمون بزرگ «خانه پدری»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- بخش رسمی جشنواره کن شروع به کار کرد
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- بیست و سومین جشن حافظ برگزیدگانش را شناخت/ تقدیر از یک عمر فعالیت هنری مرتضی عقیلی
- «انسان سالم»؛ زنِ سالم
- «لیلی و مجنون»؛ داستانی که در هر عصر روایان خویش را میطلبد
- جشنواره فیلم جهانی آسیایی به «در آغوش درخت» جایزه داد
- انتشار اولین تصویر سعید آقاخانی و آناهیتا افشار در «خاتی»
- نمایش مستند «کارون – اهواز» در جشنواره نیجریهای
- مراسم رونمایی از کتاب «بیتا؛ درختها ایستاده میمیرند» / گزارش تصویری
- درباره آثار ایرج رامینفر/ تکیه بر پشتوانه نظری، برای رسیدن به نقاط قوت
- در آستانه سالگرد درگذشت بیتا فرهی؛ «بیتا؛ درختها ایستاده میمیرند» رونمایی شد
- پایان کار مجید زینالعابدین؛ سرپرست بنیاد سینمایی فارابی منصوب شد
- موتمن: سردر سینماهای کشور شبیه تئاتر بولینگ عبدو شده است/ فارابی را تعطیل کنید
- مستند لهستانی از جشنواره هلندی جایزه گرفت/ ایدفا برندگان خود را شناخت
- بخش رسمی جشنواره کن شروع به کار کرد
- نکوداشت مقام فرهنگی و هنری علی اکبر صادقی؛ هنرمندی که هنر و اندیشه اش رنگ کهنگی نمی گیرد
- چهاردهمین حضور بینالمللی «آخرین حرکت»؛ فیلم شهاب حسینی در بخش اصلی فستیوال بزرگ سالرنو ایتالیا
- انتخاب هیات رییسه جدید انجمن تهیهکنندگان مستقل سینما
- رقابت ۲۸۵ فیلم در ۳ بخش انیمیشن، مستند و بینالمللی اسکار نود و هفتم
- حضورهای بین المللی فیلم کوتاه تامینا
- گلدن گلوب اعلام کرد؛ وایولا دیویس جایزه سیسیل بی دمیل ۲۰۲۵ را میگیرد
- درباره «قهوه پدری»؛ قهوه بیمزه پدری
- «کارون – اهواز» در راه مصر
- اختتامیه جشنواره «دیدار» ۱۷ دی برگزار خواهد شد
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «مجمع کاردینالها»؛ موفقیت غیرمنتظره در گیشه و جذب مخاطبان مسنتر
- مدیر شبکه نسیم توضیح داد؛ مهران مدیری، جنابخان، فرزاد حسنی و چند برنامه دیگر
- تاکید بر سمزدایی از سینما و جشنواره فجر/ علیرضا شجاع نوری: ادغام جشنوارهی ملی و جهانی فجر سیاسیکاری بود
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ جادوی «شرور»؛ داستانی از دوستی، تفاوتها و مبارزه با تبعیض
- برای پخش در سال ۲۰۲۵؛ پسر شاهرخ خان برای نتفلیکس سریال میسازد
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «گلادیاتور ۲»؛ بازگشتی باشکوه به کُلُسیوم و سنت حماسههای سینمایی
- اعلام نامزدهای چهلمین دوره جوایز انجمن بینالمللی مستند/ محصول مشترک ایران و انگلیس در شاخه بهترین مستند کوتاه