سینماسینما، علی پاکزاد – امیر سیدزاده تهیهکننده فیلم «مادر قلب اتمی» واکنشها نسبت به این فیلم را حاصل برخوردهای سیاسی دانست.
به گزارش سینماسینما، فیلم «مادر قلب اتمی» به کارگردانی علی احمدزاده و تهیهکنندگی امیر سیدزاده در جریان اکران با چالشهایی روبهرو شد و از چهارشنبه هفته گذشته سالنهای اصلی اکران از آن گرفته شد. به گفته مسئولان در سازمان سینمایی اکران این فیلم به دلیل پایان یافتن مهلت نمایش آن از پرده پایین آمده است. این فیلم به دلیل تصمیم مسئولان حوزه هنری از اکران در سالنهای این سینما محروم ماند. سیدزاده در مدت زمان اکران این فیلم سه نامه به حوزه هنری نوشت که هیچ کدام از این نامهها جوابی به همراه نداشت.
سیدزاده تهیهکننده فیلم «مادر قلب اتمی» درباره حواشی اخیر گفت :«بعد از آنکه دو نامه به حوزه هنری نوشتم و جوابی دریافت نکردم٬ این بار نامهای به آقای مومنی رئیس حوزه هنری نوشتم و طبق انتظار آقای مومنی هم جواب نداد. بعد از این سه نامه٬ تصمیم گرفیتم با همان سینماهای محدود فیلم را نمایش دهیم. دهم خرداد شروع نمایش فیلم ما در سینما ها بود. تا دیروز فیلم ما اکران بود که نزدیک به سی و پنج روز فیلم ما نمایش داده شد.»
او ادامه داد: «در این ایام پنج روز تعطیلی سینماها بوده است.به دلیل شب های قدر و تعطیلی نیمه خرداد ما چند روزی را از دست دادیم. دو هفته هم در ماه رمضان فیلم ما اکران شد که شرایط بلیت نیمبها و بسیاری از مسائل دیگر دخیل بود تا فیلم ما به خوبی دیده نشود. مخاطبان در ماه مبارک رمضان کمتر به سینماها میروند و در اصل میتوانیم بگوییم با این شکل اکران سر فیلم ما را بریدند.»
تهیهکننده فیلم «مادر قلب اتمی» درباره فروش فیلم توضیح داد: «هفته دوم نمایش فیلم به فروش خوبی رسیدیم و به رقمی نزدیک به یک و نیم میلیارد تومان دست پیدا کردیم. یعنی در شانزده روز ما فروش خیلی خوبی داشتیم. به نوعی روزی ۹۰ میلیون تومان.»
سیدزاده درباره بیانیه اخیر نمایندگان مجلس گفت:«وزیر فرهنگ٬ رئیس سازمان سینمایی یا خانم سیاوشی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس حرف من را میفهمند٬ اما چند نفری هستند بدون اینکه فیلم ما را ببینند از آن انتقاد میکنند و فیلم ما را به نابودی میکشند. این نمایندههای محترم هیچ کدام فیلم ما ندیدهاند زیرا نوع نامهای که نوشته بودند کاملا واضح بود بدون تماشای فیلم است. در فیلم ما توهینی به ادیان نمیشود. با این یک بام و دوهوا ما چه کاری میتوانیم انجام دهیم. نمایندههای محترم تشریف بیارند و با ما صحبت کنند.»
این تهیه کننده درباره پایان اکران فیلم گفت: «دلیل اینکه دیگر فیلم روی پرده نیست و در اصل از پرده پایین کشیده شده٬ را متوجه نمیشوم. به وزیر محترم هم در اینباره نامه نوشتهام. ما کف فروش را هم از دست ندادهایم که شورای صنفی نمایش بخواهد ما را کنار بگذارد. با سیاسی کاری سر فیلم را بریدند. ما باید بدانیم تا چه حد اعتبار داریم٬ زیرا فیلمی که مجوز نمایش میگیرد دیگر با اعتزاض برخی نباید از پرده پایین کشیده شود.»
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- در چهارمین شب سینمایی سوره برگزار شد؛ تجلیل از کمال تبریزی، محسن شاهابراهیمی و محمدعلی فارسی
- نمایش ده فیلم از فیلمسازان دفاع مقدس در محوطه باز موزه سینمای ایران
- قیمت بلیت سینماهای حوزه هنری شناور میشود/ اجرای طرح با«هناس»
- ۸۶ سالن به چرخه اکران سینمای ایران میپیوندند/ آغاز به کار ۲۰ سالن
- بزرگداشت علی سلیمانی / گزارش تصویری
- ۶۵ سالن سینمایی تازه تاسیس حوزه هنری افتتاح میشوند
- یک انیمیشنساز جوان: در صورت حمایت، تولیدات فاخر و ارزشمندی در ایران شکل خواهد گرفت
- مهلت دریافت آثار جشنواره استاپ موشن تمدید شد
- سینما آفریقا به حوزه هنری تحویل داده شد
- اختتامیه جشنواره فیلم عمار / گزارش تصویری
- از پخش گشت ۲ تا تحریم گشت ۱ !/انتقاد روزنامه جام جم از تناقضهای عجیب درعملکرد حوزه هنری
- تصویری از زندگی آیت الله جنتی بر پرده سینما
- دسته گل «آشغالهای دوست داشتنی» برای تحریم حوزه هنری
- پخش کدام فیلمها به حوزه هنری رسید؟
- انتقاد غلامرضا موسوی از انفعال اصناف سینمایی در برخورد با حوزه هنری
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





