نیما شعباننژاد همان کاراکتر طنز «خندوانه» است که این روزها با یک کاراکتر جدی در مجموعه رمضانی ایفای نقش میکند.
به گزارش سینماسینما، این بازیگر که با «خندوانه» در تلویزیون شناخته شد، دربارهی علت حضور در یک سریال رمضانی و در کاراکتری جدی اظهار کرد: به خاطر آقای عسگرپور آمدم؛ وگرنه هدفم دیده شدن نبود؛ چرا که به اندازه کافی دیده شدهام. فکر میکنم بازیگر از یک جایی به بعد باید کمتر دیده شود.
او درباره همکاری با محمد مهدی عسگرپور در سریال رمضانی «دستت را به من بده» گفت: برای حضور در این مجموعه به من اعتماد شد و به من نقش یک کاراکتر جدی را دادند؛ البته پیش از این نقش جدی در تئاتر داشتهام و تاکنون طنز کار نکرده بودم، اما در «خندوانه» شش نقش کمدی بازی کردم؛ به هر حال آنجا اینگونه تعریف شده بود.
وی در پاسخ به اینکه واکنش مخاطب را پس از دیدن شما در یک سریال رمضانی و نقش جدی چگونه ارزیابی میکنید، اظهار کرد: مخاطب برایش جذاب خواهد بود؛ البته کاراکتری که بازی میکنم خیلی تلخ نیست اما خب قصد بامزگی هم در این مجموعه ندارم. مراقب بودم که یک دفعه هم سراغ نقش تلخ نروم. این نقش جدی است اما تلخ نیست و زمانی که در موقعیتها قرار میگیرد، شاید گاهی هم کمدی شکل بگیرد اما به طور کلی نقشم جدی بود.
شعباننژاد در پاسخ به این پرسش که آیا برای حضور در مجموعههای نمایشی و تلویزیون تصمیم جدی گرفتهاید، اظهار کرد: این مجموعه اولین و آخرین کارم در مجموعه نمایشی خواهد بود. مجموعه «دستت را به من بده» قطعا خروجی خوبی دارد، خروجی خوب آن هم بابت تیمی است که با آنها کار میکنم. اما واقعیت این است که تلویزیون همان قدر که تو را چهره میکند و مورد توجه مخاطب قرار میدهد، همانگونه هم از ذهن مردم دور میکند. اما به طور کلی برنامهریزی من سینما بوده است و نه کار در سریال. موضع من هم به دلیل تلویزیون نیست، بلکه دلیل آن فرسایشی شدن سریال کار کردن است.
بازیگر «خندوانه» در پاسخ به این پرسش که آیا پیشنهادهای دیگری برای حضور در مجموعههای نمایشی داشتهاید؟ بیان کرد: پیشنهادهایی داشتم حتی سریالی را هم قرارداد بستم اما نکته این است که برنامهریزی من این نیست که در بازی سریالهای تلویزیونی بیفتم. از میان پیشنهادهایی که داشتم فکر میکنم در تلویزیون آقای عسگرپور واقعا استثنا بود. ترجیح میدهم کمدی را حتما در سینما خرج کنم تا سیما چرا که در تلویزیون تا زمانی که همکاری کنم «خندوانه» را دارم و بهترین جا برای آزمون و خطای خلق کاراکترهای کمدی است که ساخته میشود و برنامهای است که تعریف خودش را دارد و شبیه به چیز دیگری نیست.
شعباننژاد در پاسخ به اینکه آیا پیشنهاد بازی در مجموعههای طنز را داشتهاید، اظهار کرد: راستش را بخواهید این چند وقت سریالهای خوبی خلق نشده است، چه طنز و چه جدی. برای همین آدم را به ترس میاندازد. اما درباره خروجی و کیفیت کار با آقای عسگرپور مطمئن هستم.
او درباره کاراکتر امیر که در مجموعه «دستت را به من بده» ایفای نقش میکند، توضیح داد: من هنوز تصوری از خوب بودنم در این مجموعه ندارم؛ چرا که سخت است خودم را از بیرون ببینم. اما قطعا در کمدی دستم بازتر است و میتوانم خودم را از بیرون ببینم. از طرفی ریسک کمتری هم دارد. در این مجموعه ریسک بالاست اما از سوی کارگردان و دستاندرکاران تأیید میشوم و این تأیید شدن کمی آرامترم میکند.
او با بیان اینکه در مجموعه «دستت را به من بده» نقش پسر کاراکتر امین تارخ را ایفا میکند، گفت: امیر در این مجموعه جوان اول قصه است همان جوان معمول سردرگم امروزی. کاراکتری که خیلی به واقعیت نزدیک است و فکر میکنم این ژانر جزو بهترین ژانرهای نمایشی در رابطه پدر و پسر تا به امروز باشد. واقعا پدرها و پسرها همدیگر را دوست دارند اما اختلاف دو نسلی و دیدگاههای متفاوت باعث کلکل کردن این دو شخصیت میشود. خیلی از جوانها به دلیل سردرگمی و فاصله گرفتن با نسل قبلیشان با والدین خود بگو مگو میکنند. این داستان نیز به این مساله پرداخته است.
بازیگر «خندوانه» دربارهی کاراکترهای طنزی که در این مجموعه تلویزیونی داشته است و تفاوت آن با ایفای نقشی جدی در یک مجموعه رمضانی گفت: در این سریال همه چیز از روی فیلمنامه است اما بازیگر به هر حال باید دیالوگهایی را از آن خود کند. بهگونهای که امضای بازیگر در آن کاراکتر باشد و خوب نیست که مدام دیکته بگوییم و از روی دیالوگها حرف بزنیم. کاراکتر باید از بازی بیفتد و زندگی هم کند.
شعباننژاد در بخش پایانی گفتوگوی خود درباره پخش «خندوانه» و سری جدید آن اظهار کرد: همکاری با رامبد جوان برایم جذاب است. ما چهار سال با هم بودیم. او آدمی است که به شدت دوستش دارم و هم ادای دین به او دارم. در ارتباط با ساخت سری جدید هنوز صحبتی نشده است. در حال حاضر نیز دو کار دیگر در شبکه نمایش خانگی دارم، یکی «گلشیفته» بهروز شعیبی و دیگری کار مربوط به آقای پورکیان.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- سرنوشت «کلاه قرمزی» در انتظار «جناب خان»؟
- آینده مبهم «خندوانه» از نگاه رامبد جوان
- رامبد جوان و پله فوتبالیست افسانهای
- بازگشت «خندوانه» به تلویزیون از عید فطر
- فینالیستهای خندانندهشو۳ مشخص شدند
- بازگشت جنابخان از پنجشنبه به «خندوانه»
- یک استاد دانشگاه : خنداندن درخندوانه بسیار تصنعی است/خندوانه در این سالیان رقیب خوب نداشته
- فصل هشتم «خندوانه» در راه است + تیزر
- نسیم سرد تابستانی/ درباره برنامههای شبکه «نسیم»
- برشهای کوتاه/ ترانهای که برادران هاشمی به یاد مادر خود خواندند
- برشهای کوتاه/ شوخی جناب خان با شبنم مقدمی در برنامه خندوانه/ بازیگری که فوتبالیست میشود
- روایتهایی از استودیو «خندوانه» در «حالا برعکس»
- زمان پخش مسابقه «دورهمی» مشخص شد
- اینک آخرالزمان
- نویسندگان بیکار ایرانی و شومنهای پرکار
نظر شما
پربازدیدترین ها
- حتی نام ایران او را به گریه میانداخت/ داور زنده زنده دق کرد
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- عشق و پساعشق/ چند نکته درباره فیلم سینمایی «نبات» به کارگردانی پگاه ارضی
- اختصاصی سینماسینما/ تازهترین فیلم کارگردان افغانی تبار در مسابقهی جشنواره برلین
آخرین ها
- معرفی نامزدهای تمشک طلایی؛ «جوکر ۲» با ۷ نامزدی پیشتاز بدترینهای سال شد
- غولی که دنیای سرگرمی را میبلعد/ آیا درآمد نتفلیکس در سال جدید بیشتر از ۴۰ میلیارد دلار میشود؟
- نشریه ورایتی پیشبینی کرد؛ انیمیشن ایرانی نامزد جایزه اسکار میشود
- مراسم رونمایی و اکران فیلم مستند «آواز باد» / گزارش تصویری
- به بهانه سریال «زخم کاری»/ فقط خشونت است و حرص و آز
- فوت برنده جوایز اسکار، کن و سزار؛ برتراند بلیه درگذشت
- نشان ویژه «روابطعمومی پیشگام در کاربرد هوش مصنوعی» به همراه اول اعطا شد
- «جن زدگان» ایبسن روی صحنه تئاتر شهرزاد میرود
- با موافقت شورای پروانه فیلمسازی؛ مجوز ساخت سینمایی برای ۶ فیلمنامه صادر شد
- صداپیشه «مهمونی» به «۱۰۰۱» پیوست
- تنها یک فیلم کوتاه، سهم سینمای ایران در برلین؛ فیلمهای جشنواره برلین ۲۰۲۵ اعلام شد
- جوایز سینمایی لومیر اهدا شد؛ ۵ جایزه به «امیلیا پرز» رسید/ «دانه انجیر معابد» بهترین محصول مشترک اروپا شد
- به بهانه تبلیغات «کیولین» و «بنمانو» در سریال «قهوه پدری» مهران مدیری؛ جایی که برندها به قلب داستان میرسند
- هتتریک دیزنی در ۲۰۲۴/ فروش «موآنا ۲» از مرز یک میلیارد دلار گذشت
- نمایندگان جدید وزارت ارشاد در شورای صدور مجوز ساترا معرفی شدند
- «تاری» در راه لهستان
- نکوداشت خسرو سینایی برگزار شد؛ سینماگری که فردگرا و خودنما نبود
- مراسم جوایز «جوی» برگزار شد/ هاپکینز، فریمن و دیگر ستارهها در عربستان
- هوشنگ مرادی کرمانی: هیچ وقت مُهر سیاسی نخوردم و نمیخورم
- آغاز به کار نخستین نمایشگاه «اهواز پترواکس» با حضور همراه اول
- جزئیاتی درباره «۱۰۰۱ قاب»؛ قصه شهرزاد و هزار و یک شب در جشنواره برلین
- ویژگیهای تفکری که سینما را از بنبست و سکون نجات داد
- «خائن کشی» آنلاین میشود
- مستند «در میان امواج» و روایتی زنانه از جنوب ایران
- جوآن پلورایت درگذشت
- معرفی داوران دو بخش چهل و سومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر
- شهرام میراب اقدم درگذشت
- «عزیز»؛ عاشقانهای با طعم آلزایمر/ مجید توکلی: شورای پروانه ساخت منحل شود
- انجمن منتقدان آثار چهل و سومین جشنواره فیلم فجر را داوری میکند
- یک برنده اسکار، رئیس هیات داورانِ جشنواره فیلم کوتاه عباس کیارستمی شد