دبیر انجمن عالی هنرها و فنون سینمایی ایران با تاکید بر شفافیت روند رایگیری جشن بزرگ سینمای ایران درباره آرای باطله و شمارششده توضیح داد.
به گزارش سینماسینما، تورج منصوری دبیر انجمن عالی هنرها و فنون سینمایی ایران درباره رای های نوزدهمین جشن بزرگ سینمای ایران گفت: تعداد برگ رای های جشن چه آنهایی که به دست افراد رسیده است و آنها رای های خود را ثبت کرده اند و چه آن تعداد از آرای اندکی که به دبیرخانه برنگشته و چه تعداد برگه رای هایی که به دست افراد نرسیده، مشخص است و روند کار هم به این شکل است که برگه رایی هایی که به دست افراد نرسیده یا برگه رای هایی که به دبیرخانه تحویل داده نشده است، باطل می شود.
او افزود: آرای ماخوذه شب گذشته ۱۸ شهریور ماه ساعت ۲۴ به شورای صیانت از آرا تحویل داده شد و دوستان همه این موارد را شب گذشته چک کرده اند. طبیعتا هر برگه رایی که به دبیرخانه برنگشته یا برگه رای هایی که به هر دلیلی به دست افراد نرسیده است، باطل می شود و آنچه که دریافت شده در نتایج پایانی لحاظ می شود.
منصوری بیان کرد: شورای صیانت از آرا بعد از شمارش همه آرا، تعداد آرای باطله و صحیح را به صورت دقیق اعلام می کند. هرچند من هم از تعداد این رای ها خبر ندارم اما می توانم این موضوع را با اطمینان بگویم که آن تعداد از برگه رای هایی که به دبیرخانه برنگشته به اندازه انگشت های دست هم نیست و این برگه رای ها به علاوه آن برگههایی که به افراد ارسال نشده است در نتیجه پایانی لحاظ نمی شود.
منصوری در پایان درباره حذف «نفس» به کارگردانی نرگس آبیار و «برادرم خسرو» از بخش رقابت بهترین فیلم نوزدهمین جشن بزرگ سینمای ایران بیان کرد: باید از صاحبان این آثار دلجویی شود البته من همان موقعی هم که مغایرت حضور این فیلم ها را با آیین نامه اعلام کردیم گفتم این دو فیلم با ارزش هستند و تردیدی در آن نیست و حتی با آیین نامه دیگری می توانستند جزو کاندیداها باشند و به عنوان بهترین فیلم شناخته شوند اما باید بپذیریم که هر زمین بازی قوانین خود را دارد و وقتی چیزی با آن قواعد همخوانی ندارد شامل آن شرایطی می شود که آیین نامه ذکر می کند. آن دو فیلم با آیین نامه مغایرت داشتند و هنگامی که این موضوع مشخص شد، عکس العمل شورای سیاستگذاری معلوم بود. البته طبیعی است صاحبان فیلمی که به اشتباه نامی از آنها برده می شود، دلخور شوند. من این حق را به صاحبان این دو فیلم می دهم و می دانم که آنها کاملا حق دارند و باید از آنها دلجویی شود اما به هر حال این شرایط آیین نامه است البته باید موارد را بیشتر بررسی کنیم تا سال آینده این اشتباه تکرار نشود.
بر اساس تبصره هشتم از آیین نامه جشن نوزدهم خانه سینما فیلمی می تواند نامزد بهترین فیلم جشن سینما شود که الزاما در بخش بهترین کارگردانی یا بهترین فیلمنامه و نیز دو شاخه از سه شاخه تدوین، بازیگری و فیلمبرداری نامزد شده باشد.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- محمدمهدی عسگرپور دوباره رئیس هیات مدیره خانه سینما شد
- اختتامیه پاسداشت فرهنگی روز ملی سینما؛ یادبود کیومرث پوراحمد و داریوش مهرجویی برگزار شد
- فراخوان سیزدهمین جشن مستقل سینمای مستند منتشر شد
- کتاب «داریوش خنجی» رونمایی شد؛ فرهنگ در برنامه هفتم توسعه بسیار ضعیف است/ سینمای ایران گوهر نایاب هستند
- حضور جمعی از سینماگران در قطعه هنرمندان
- از «طوقی» تا «قیصر» در موزه موسیقی بتهوون؛ جلد موسیقی فیلم «قیصر» را کیارستمی طراحی کرده است
- امروز، روز ملی سینما نیست!
- میان مردم و سینما فاصله افتاده است/ زنان را فراموش نکردیم
- پاسداشت فرهنگی روز ملی سینما در یک هفته
- واکنش خانه سینما به تصویب یک سند؛ سند ملی سینما مورد تایید جامعه اصناف سینمای ایران قرار نگرفته است
- شب سعید راد با توضیحی برای رفع حاشیهها
- ابراز شگفتی هیأت رئیسه خانه سینما از انگیزههای تنظیم کنندگان سند ملی سینما
- یادبود سعید راد در شبهای بخارا
- در یک نامه به سرپرست ریاست جمهوری مطرح شد؛ نگرانی خانه سینما نسبت به انتشار آئیننامهای جدید
- درخواست ایسفا از خانه سینما درباره پیگیری علت فوت بهاره للهی، فیلمساز
نظر شما
پربازدیدترین ها
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- گفتوگو با محمد مقدم درباره سینمای مستند/ فیلم مستند، جهانی است ساختگی؟
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- حضورهای بین المللی فیلم کوتاه تامینا
- گلدن گلوب اعلام کرد؛ وایولا دیویس جایزه سیسیل بی دمیل ۲۰۲۵ را میگیرد
- درباره «قهوه پدری»؛ قهوه بیمزه پدری
- «کارون – اهواز» در راه مصر
- اختتامیه جشنواره «دیدار» ۱۷ دی برگزار خواهد شد
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «مجمع کاردینالها»؛ موفقیت غیرمنتظره در گیشه و جذب مخاطبان مسنتر
- مدیر شبکه نسیم توضیح داد؛ مهران مدیری، جنابخان، فرزاد حسنی و چند برنامه دیگر
- تاکید بر سمزدایی از سینما و جشنواره فجر/ علیرضا شجاع نوری: ادغام جشنوارهی ملی و جهانی فجر سیاسیکاری بود
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ جادوی «شرور»؛ داستانی از دوستی، تفاوتها و مبارزه با تبعیض
- برای پخش در سال ۲۰۲۵؛ پسر شاهرخ خان برای نتفلیکس سریال میسازد
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «گلادیاتور ۲»؛ بازگشتی باشکوه به کُلُسیوم و سنت حماسههای سینمایی
- اعلام نامزدهای چهلمین دوره جوایز انجمن بینالمللی مستند/ محصول مشترک ایران و انگلیس در شاخه بهترین مستند کوتاه
- اصغر افضلی و انیمیشن «رابینهود» در تازهترین قسمت «صداهای ابریشمی»
- جایزه جشنواره آمریکایی به پگاه آهنگرانی رسید
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ از فرصت ثبت نام فیلمها تا داوری عوامل بخش نگاه نو
- نمایش بچه / گزارش تصویری
- اهمیت «باغ کیانوش» در سینمای کمدی زدهی این روزها
- برای بازی در فیلم «ماریا»؛ نخل صحرای پالم اسپرینگز به آنجلینا جولی اهدا میشود
- اکران فیلم علی زرنگار از اواخر آذر؛ «علت مرگ: نامعلوم» رفع توقیف شد
- مانور آمادگی همراه اول برای رویارویی با بحران؛ تمرینی برای پایداری ارتباطات
- بررسی هزینه و درآمد تولیدات ۳ سال اخیر؛ حساب کتاب فارابی جور است؟
- در اولین روزهای اکران بینالمللی؛ «گلادیاتور۲»، ۸۷ میلیون دلار فروخت
- اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم فجر معرفی شدند
- نامزدی ۲ جایزه آمریکایی برای «دوربین فرانسوی»
- «شهر خاموش» بهترین فیلم جشنواره نوستالژیا شد
- فروغ قجابگلی بهترین بازیگر جشنواره ریچموند شد
- «تگزاس ۳»؛ کمدی از نفس افتاده یا موفقیت تکراری؟
- روایتی از سه نمایشنامه از محمد مساوات روی صحنه میرود
- «کارون – اهواز» در مراکش