فیلم سینمایی «شماره ۱۷ سهیلا» ساخته محمود غفاری جایزه اول فیفوگ طلایی جشنواره فیلمهای شرقی ژنو را دریافت کرد.
به گزارش سینماسینما، فیلم سینمایی “شماره ۱۷ سهیلا” به کارگردانی محمود غفاری و تهیهکنندگی سید امیر سیدزاده که به بخش رسمی جشنواره بینالمللی “فیلمهای شرقی ژنو” در سوییس راه پیدا کرده بود، جایزه اول فیفوگ طلایی این جشنواره را از آن خود کرد.
در این جشنواره فیلم سینمایی “شماره ۱۷ سهیلا” با شش فیلم دیگر از کشورهای فرانسه، لبنان، مراکش، مصر و تونس به رقابت پرداخت.
این جایزه را الهه نوبخت مدیر کمپانی الی ایمیج که به عنوان یکی از اعضای هیات داوران فیلمهای کوتاه سیزدهمین جشنواره بینالمللی فیلمهای شرقی ژنوِ سوییس نیز در این جشنواره حضور داشت و پخش بینالمللی فیلم “شماره ۱۷ سهیلا” را نیز بر عهده دارد، به نمایندگی از تهیهکننده در مراسم اختتامیه دریافت کرد.
جشنواره فیلمهای شرقی ژنو با موضوع امید و با هدف بررسی موضوعات و مسائل زنان در جامعه و تلاش آنها برای زندگی بهتر در جوامعِ خود و نیز اعتباربخشی به جایگاه زن در سینما از نگاه کارگردانان خلاق، امسال از ۲۱ تا ۲۹ آوریل (یکم تا نهم اردیبهشت ماه) در شهر ژنو سوییس برگزار شد.
“شماره ۱۷ سهیلا” پیش از این در بخش سودای سیمرغ سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و مورد توجه منتقدان و سینماگران قرار گرفت. پس از آن در جشنواره فیلم سلامت و جشن تصویر سال حضور داشت و در جشن انجمن منتقدان نیز در بخش کارگردانی و بازیگر نقش اول زن کاندید بود.
زهرا داوودنژاد، بابک حمیدیان، مهرداد صدیقیان، احسان امانی، فریدون محرابی و حکیمه فیوجی بازیگران فیلم سینمایی “شماره ۱۷ سهیلا” هستند.
“شماره ۱۷ سهیلا” روایتکننده داستان دختری میانسال است که زمان ازدواج او به تاخیر افتاده و با توجه به مشکل ژنتیکی که دارد در تلاش است که هر چه سریعتر ازدواج کند تا بچهدار شود.
در خلاصه داستان این فیلم آمده است: دختری در آستانه میانسالی تصمیم میگیرد که هر طور شده ازدواج کند.
دیگر عوامل فیلم عبارتند از: نویسنده و کارگردان: محمود غفاری، تهیهکننده: سید امیر سیدزاده، سرمایهگذاران: سید محمد سیدزاده و محمود غفاری، مدیرتولید: محمد سیدزاده، مجری طرح: مهدی پورموسی، مدیر فیلمبرداری: اشکان اشکانی، صدابردار: مهدی ابراهیمزاده، حمید محمودی، طراحی و ترکیب صدا: حسین ابوالصدق، طراح صحنه: مهدی پورموسی، طراح لباس و دستیار کارگردان: مهناز جارچی، موسیقی: علی منصور، تدوین: محمود غفاری، محمد توکلی، مدیر تدارکات: حامد آزادی، اتالوناژ: احسان واثقی، عکاس: رویا حسینی، مشاور رسانهای: مریم قربانینیا.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- ای مرگ بیا که زندگی کشت مرا؛ سریال «ازازیل» و آغازی بر یک پایان
- اکران «شهسوار» از چهارشنبه
- «داریوش» ۲۷ تیر میآید
- مسابقه استندآپ کمدی «رینگو» به نمایش خانگی میآید/ کشف استعدادها در فضایی متفاوت
- هممسیر، با عشق و حرمان/ نگاهی به فیلم «تصور»
- چهل سال غریب/ نگاهی به فیلم «غریب»
- متن قربانی اجرا/ نگاهی به فیلم «غریب»
- وقتی نقش مدیون بازیگر میشود/ نگاهی به بازی علیرضا کمالی در «پوست شیر»
- آن دقایق جانکاه/ نگاهی به سریال «پوست شیر»
- به نام پدر/ نگاهی به سریال «پوست شیر»
- «روز سیب» پروانه نمایش گرفت
- فرصت از دست رفته/ نگاهی به فیلم «مغز استخوان»
- «مغز استخوان»؛ فاقد هسته مرکزی دراماتیک
- یک فیلم ایرانی در بخش هفته منتقدین کن/ «تصور» با بازی لیلا حاتمی و مهرداد صدیقیان در کن
- «خاتون» و زنده کردن حس وطن پرستی
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت





