مراسم اختتامیه جشنواره فیلم «هات داکس» به عنوان بزرگترین رویداد سینمایی مستند در آمریکای شمالی با معرفی برندگان به کار خود پایان داد.
به گزارش سینماسینما به نقل از هالیوود ریپورتر، این جشنواره مستند معتبر کانادایی در حالی به کار خود پایان داد که جایزه هیأت داوران برای بهترین فیلم به مستند انگلیسی «برای ساما» به کارگردانی «واد الکاتب» رسید. این فیلم روایتگر مادری است که خاطرات خود را در جریان درگیریها در سوریه به صورت ویدئویی برای دخترش ثبت میکند.
هیأت داوران جشنواره «هات داکس» مستند «برای ساما» را به سبب روایت بیپرده از وحشتهای جنگ و همزمان به تصویر کشیدن یک زندگی نوپا که در دل این درگیریها شکل گرفته، مورد تحسین قرار داد.
همچنین جایزه بهترین مستند بینالمللی جشنواره هاتداکس ۲۰۱۹ به «افق امید» ساخته «پایلین ودل» کارگردان تایلندی-آمریکایی اعطا شد که درباره یک خانواده داغدار در تایلند است که تصمیمی غیرمعمول برای نگهداری از دختر کوچک فرد فوتشده میگیرند.
«ما ایستادهایم» به کارگردانی «تاشا هوبارد» نیز برنده جایزه بهترین مستند کانادایی این رویداد سینمایی شد و در انتها جایزه فیلمساز نوظهور بینالمللی جشنواره نیز به «نونو اسکودریو» برای فیلم «دره» رسید که روایتی از تلاش مهاجران برای گذر از مرز فرانسه و ایتالیا از میان مسیرهای بسیار دشوار کوهستانی ارائه میدهد.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»





