مهدی امیری عکاس ایرانی که موفق به کسب جایزه جهانی «سینه بوک» شده است، درباره این جایزه و ویژگیهای مجموعه عکس «خبر فوری» توضیحاتی ارائه کرد.
به گزارش سینماسینما، جایزه جهانی «سینه بوک» هفته گذشته به یک عکاس ایرانی رسید. مهدی امیری که با اثر خود با عنوان «خبر فوری» در این رویداد شرکت کرده بود و توانست جایزه نخست را از آن خود کند.
کمپانی سینه بوک فعال در زمینه تولیدات سینمایی، فیلمنامه و کتاب داستانهای سینمایی، این مسابقه سالانه را در راستای ترویج پروژههای سینمایی با نگاه عکاسانه در سراسر دنیا برگزار میکند و هر عکاس متقاضی شرکت باید فیلمنامهای را با استاندارهای جهانی نوشته و طوری عکاسی کند که با دیدن ۶۰ فریم عکس، مفهوم کامل داستان سینمایی به تصویر کشیده شود و تمامی تکنیکهای کارگردانی، نورپردازی، کادر بندی و اصول عکاسی در آن مشهود و حفظ شود.

پروژه عکس سینمایی «خبر فوری» (Breaking News) توسط سیدمهدی امیری انجام شده ونوشتن فیلمنامه، دکوپاژ، کارگردانی، نورپردازی، عکاسی و ادیت این پروژه نیز کار خود اوست، که در تاریخ ۸ ژانویه از سوی هیات انتخاب کمپانی cine-books جایزه بزرگ و مقام اول مسابقه را کسب کرد.
مهدی امیری درباره سابقه حرفهای خود در حوزه عکاسی به خبرنگار مهر گفت: عکاسی حرفهای را از سال ۱۳۷۹ در یک خبرگزاری آغاز کردم و در بیش از ۵۰ رویداد ملی و بینالمللی عکاسی، حضور داشتم. همزمان به فیلمسازی هم مشغول بودم. فارق التحصیل رشته عکاسی از هنرستان دکتر قندی مشهد هستم و درجه هنری هم از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کردهام.
امیری درباره فرآیند حضور پروژه «خبر فوری» در رویداد «سینه بوک» ادامه داد: کمپانی سینه بوک فعال در تولیدات سینمایی، فیلمنامه و کتاب در کشور اوکراین فراخوانی را در سطح جهانی برای تولید اثر سینمایی با نگاه عکاسانه انتشار داد که پروژه «خبر فوری» را پس از نوشتن فیلمنامه در قالب ۶۰ فریم عکس، عکاسی و با زیرنویس دیالوگ به این جشنواره ارسال کردم.
وی افزود: از بین ۴۰ اثر فینال و ۱۵ اثر کاندیدای جایزه بزرگ جهانی این رویداد خوشبختانه توانستم مقام اول را کسب کنم. پیش از این کاندیدای جایزه محمد آلمکتوم کشور امارات در سال ۲۰۱۲ شده بودم و به عنوان نماینده ایران در نمایشگاه رمضان در امارات هم حضور داشتم.

امیری درباره سابقه حضور عکاسان ایرانی در این رویداد هم گفت: جایزه «سینه بوک» برای اولین بار در این سطح برگزار شد که دو عکاس دیگر در بخش مستند از جمله عکاس ایرانی رویترز حضور داشتند اما آثارشان موفق به کسب جایزه نشد.
این عکاس ایرانی در پایان درباره ویژگیهای پروژه «خبر فوری» توضیح داد: «خبر فوری» در واقع داستان افرادی است که خارج از قانون به دنبال انتقامجویی هستند اما سرنوشت اقدامات آنها جز آسیبهای اجتماعی برای جامعه ثمرهای دیگر به همراه ندارد. این اثر با ساختاری کاملا سینمایی شامل از فیلمنامه، دکوپاژ و عوامل صحنه عکاسی شد و قابلیت این را دارد که اگر مورد حمایت قرار بگیرد، فیلم سینمایی آن هم با پشتوانه این افتخار جهانی تولید و در دیگر رویدادهای بینالمللی حضور داشته باشد.
مجموعه کامل عکسهای پروژه «خبرفوری» را روی سایت رسمی «سینه بوک» میتوانید اینجا مشاهده کنید.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- رقابت ۶ مستند برای دریافت تندیس غزال جشنواره فیلمهای پارسی
- «دارکوب» بهترین فیلم جشنواره ایرانی سانفرانسیسکو شد
- «آسک» بهترین فیلم جشنواره زعفران طلایی شد/ جایزه ۱۵ هزار لیری
- «اوسیا» به ۲ جشنواره اروپایی میرود
- شیلیاییها «آخرین داستان» را بهعنوان بهترین انیمیشن برگزیدند
- حضور ۴ فیلم کوتاه ایرانی در جشنواره ارمنستانی
- معرفی هفت فیلم دیگر بخش «جام جهاننما» جشنواره جهانی فجر
- جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره ایتالیا برای مهراوه شریفینیا
- نمایش «در جستجوی فریده» در جشنواره ایتالیایی
- فیلمنامه «خوابِ بیدار» در فینال یک جشنواره آمریکایی
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





