«کلاس رانندگی» به کارگردانی مرضیه ریاحی جایزه ویژه هیات داوران سیزدهمین جشنواره جهانی فیلمهای زنان سئول را دریافت کرد.
به گزارش سینماسینما به نقل از پایگاه خبری فیلم کوتاه، فیلم کوتاه «کلاس رانندگی» به کارگردانی مرضیه ریاحی جایزه ویژه هیات داوران سیزدهمین جشنواره جهانی فیلمهای زنان سئول کره جنوبی را گرفت.
این جشنواره که مختص به رقابت گذاشتن آثار زنان فیلمساز از سراسر جهان است؛ جایزه ویژه هیات داورانش را به ایران داد.
در بیانیه هیات داوران جشنواره آمده است:
«کلاس رانندگی یک اثر درخشان است که به سادگی روایت شده. هیات داوران جشنواره بدون هیچ گونه اختلاف نظر با تمام آرا جایزه ویژه خود را به این اثر اهدا میکنند.»
«کلاس رانندگی» پیش از این جایزه بهترین فیلم کوتاه شانزدهمین جشنواره فیلم «زردآلوی طلایی» ارمنستان، جایزه بهترین فیلم کوتاه بخش بینالملل ششمین جشنواره فیلمهای زنان دوبلین ایرلند، جایزه بهترین فیلم کوتاه درام سیزدهمین جشنواره جهانی فیلم I will tell انگلستان، جایزه بهترین بازیگر زن دوازدهمین جشنواره فیلمهای ایرانی سانفرانسیسکو آمریکا برای لیندا کیانی، جایزه هیات داوران هجدهمین جشنواره فیلمهای زنان «توپاز» آمریکا و جایزه بهترین فیلم کوتاه بیست و دومین جشنواره جهانی فیلم «مذهب امروز» ایتالیا را به دست آورده است.
سیزدهمین جشنواره جهانی فیلمهای زنان سئول کرهجنوبی ۲ تا ۶ اکتبر برگزار شد.
منبع: خبرگزاری مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- نفسهایی که به شماره افتاده/ راهکارهایی برای بقای سینمای مستقل
- رقابت «سامپو» در اسپانیا و کانادا
- «سامپو» از جشنواره ترکیهای جایزه گرفت
- راهیابی «سامپو» به ۳ جشنواره جهانی
- «سامپو» بهترین فیلم کوتاه جشنواره «مالاگا» شد
- راهیابی «سامپو» به جشنواره سیاتل
- راهیابی «سامپو» به جشنواره نیکل کانادا
- راهیابی فیلم کوتاه «سامپو» به جشنواره مورد تایید اسکار
- در نشست فیلم کوتاه در دهه ۹۰ مطرح شد/ فیلم کوتاه را چگونه بهتر پخش کنیم
- اسامی داوران و فیلمهای کوتاه پذیرفته شده در جشنواره فیلمهای ایرانی زوریخ اعلام شد
- لیندا کیانی بهترین بازیگر نقش مکمل زن جشنواره هندی شد
- سه جایزه هندیها برای «کلاس رانندگی»
- مرضیه ریاحی داور جشنواره «آسیاتیکا» ایتالیا
- مرجان ریاحی برنده جایزه بهترین فیلمنامه فیلم کوتاه جشنواره فیلمهای زنان بیروت شد
- راهیابی «کلاس رانندگی» به سه جشنواره جهانی
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





