جایزه بهترین مستند کوتاه جشنواره «لاریوخا»ی اسپانیا به فیلم «چیزی شبیه چشمهایم» رسید.
به گزارش سینماسینما، سازندگان فیلم مستند کوتاه «چیزی شبیه چشمهایم» ساختهی هوشنگ میرزایی اعلام کردند که این فیلم در بخش مسابقهی فیلمهای کوتاه مستند «جشنوارهی بینالمللی فیلمهای مستقل لاریوخا» در اسپانیا به نمایش درآمد و جایزه بهترین فیلم کوتاه مستند این جشنواره را از آن خود کرد.
داستان این فیلم دربارهی با عبدالواحد اسماعیلپور است که در هفتسالگی یک مین خنثی نشده از زمان جنگ را پیدا میکند و با تصور اینکه اسباببازی است، با سنگ روی آن میکوبد و انفجار مین باعث نابینا شدن کامل او و قطع هر دو دستانش میشود. عبدالواحد تصمیم میگیرد به کمک حس لبهایش به مطالعهی کتابهای درسی بریل نابینایان بپردازد و با ابتکاری که معلم او بخرج داده و کمک گرفتن ازحس لبهایش بتواند همهی کارها و فعالیتهای درسیاش را با موفقیت به پیش ببرد.
«چیزی شبیه چشمهایم» یکی از بخشهای سهگانهای است که هوشنگ میرزایی با موضوع اشخاص کمتوان ساخته و این سهگانه تاکنون حضورهای موفقیت آمیزی در جشنوارههای مختلف فیلم مستند دنیا نظیر «سینما دورئل» فرانسه، «هات داکس» کانادا و شفیلد انگلستان و جشنوارهی «کرالا» در هند داشته و جوایزی نیز به دست آوردهاند. در جشنوارهی «لاریوخا» سه فیلم کوتاه داستانی دیگر از ایران نیز در بخش مسابقه حضور داشتند.
جشنوارهی «لاریوخا» یکی از جشنوارههای سینمایی اسپانیاست که در کنار نمایش فیلمهای بلند سینمایی، فیلمهای کوتاه داستانی و مستند را نیز به نمایش میگذارد و از فیلمسازان مستقل نیز حمایت مالی میکند. این جشنواره بصورت تخصصی در همهی بخشها جوایزی را به فیلمهای بلند و کوتاه داستانی، مستند و انیمیشن اهدا میکند.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست





