معاون سیما که به تازگی اظهاراتی را درباره برنامه «هفت» مطرح کرده بود، دوباره در پی برخی حواشی به توضیح موضع خود در قبال این برنامه سینمایی پرداخت.
به گزارش سینماسینما، مرتضی میرباقری در حاشیه بازدید از پروژههای شهرک تلویزیونی، سینمایی به سخنان خود در جمع خبرنگاران اشاره و تاکید کرد: «هفت» برنامهای پربیننده و نقد سینمای ایران است. طی سالها این برنامه با واکنشهای متعدد روبه رو بوده و در سری جدید «هفت» تلاش میکنیم با برنامهریزی دقیق، کاری ماندگار و بدون حاشیه تولید کنیم.
او افزود: بدیهی است، برای رسیدن به برنامه مطلوب در مورد سینما ابتدا باید بر اساس نسبت تلویزیون و سینما راهبرد عملی تدوین کرد. سپس اقدامات لازم انجام و کار میان شبکههای مختلف تقسیم خواهد شد. به این ترتیب هر یک از شبکهها این فرصت را خواهند داشت، تا در مورد سینما براساس هدف شبکه، برنامهای داشته باشند.
معاون سیما محوریترین شبکه برای تولید برنامهای با موضوع سینما را شبکه سه نام برد و گفت: قطعا محوری ترین برنامه تلویزیونی درباره سینما، برنامه «هفت» خواهد بود که در شبکه سه سیما تولید میشود. در گفتوگوی خود با خبرنگاران تاکید کردم تا زمانی که راهبرد ما درباره برنامههای سینمایی و مخصوصا «هفت» مشخص نشود، انتخاب مجری کاری بیهوده است و اگر شخص یا اشخاصی نامی را در رسانهها مطرح کنند؛ قطعا این فرد شانس خود را برای اجرا از دست میدهد.
مرتضی میرباقری خاطرنشان کرد: در همان گفتوگو تاکید کردم برای تولید یک کار تیمی ابتدا باید تیم، راهبردها و عملکرد خود را مشخص کند و پس از آن فردی مناسب برای اجرای این راهبردها انتخاب شود. چگونه میتوان اول فردی را برای اجرا انتخاب کرد و سپس براساس نوع اجرا و روش او راهبردهای برنامه را تدوین کرد.
او افزود: براساس آنچه گفته شد به مدیران شبکهها تاکید شد، تا زمانی که سهم هر شبکه و راهبرد هر برنامه تدوین نشده، در مورد حاشیههایی همچون مجری صحبت نشود. همچنین مقرر شد در صورتی که نامی به عنوان مجری اعلام شود، به منظور جریمه؛ آن نام از فهرست اجرا خط زده شود.
معاون سیما در ادامه دلیل اصلی جریمه فرد یا افراد خاطی را آموزش کار تیمی عنوان و اضافه کرد: متاسفانه در جلسه قبل، انتشار مخدوش توضیحات من اجحاف نسبت به مهدی کرمپور بود. در گفتوگوی قبل همین توضیحات را مطرح کردم و زمانی که خبرنگاری به گفته برخی از مسؤولان شبکه برای انتخاب کرمپور به عنوان مجری این برنامه اشاره کرد، در پاسخ آن خبرنگار گفتم: به دلیل تخلف برخی از مسؤولان شبکه در اعلام نام مجری قبل از نهایی شدن، این نام حذف شد.
او در پایان گفت: متاسفانه در این خبر آمده که من نام کرمپور را از آن جهت خط خورده میدانم که او کار تیمی بلد نیست و این موضوع اصلا صحت ندارد و ایشان از همکاران ما هستند.
معاون سیما در پایان از رسانهها خواست در تشریح اخبار و رویدادها جانب انصاف و امانت را رعایت کرده و تلاش کنند به سبب اخبار آنها فرد یا افرادی دچار خسارات مادی و معنوی نشوند.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- نقدی علمی بر عملکرد صدا و سیما
- «ذهن زیبا»؛ اتفاقی زیبا در تلویزیون
- حرفهای تازه رییس اسبق سازمان سینمایی؛ ایوبی: پشتم را خالی کردند/ دولت باید پایش را عقب بکشد
- لطفا از نردبان «فسیل» بالا نروید
- شبنشینی غیرایرانی در هفتِ یلدایی
- افخمی: «بی بدن» را به جای «صبح اعدام» وارد مسابقه کنید
- سروش صحت و کتاب باز با سالن پر در کانادا؛ آقای تلویزیون! کی ضرر میکند، من یا تو؟
- کانون کارگردانان سینما بیانیه داد؛ نمایش خانگی تعطیل خواهد شد/ هشدار کانون کارگردانان سینما به مجلس
- دفاع تلویحی جبلی از اظهارات ابوالقاسم طالبی؛ واکنشی به اظهارنظرهای این چند ماه بود
- له له زدن برای تیتر شدن/ درباره اظهارات ابوالقاسم طالبی
- واکنش کانون کارگردانان به توهین طالبی و افخمی به زنان در برنامه «هفت»/ این مضحکه را تعطیل کنید
- واکنش بدیعی و ضیاییپرور به حرفهای طالبی؛ دیده شدن به هر قیمت/ توهین به نیمی از جمعیت کشور
- بهروز افخمی مجری «هفت» شد
- رفتار غیرمرسوم صداوسیما در قبال یک سریال نمایش خانگی
- آیا سیر تطور نمایش خانگی، کابوسی برای تلویزیون و سینماست؟
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- خط به خط، نفس به نفس، چهره به چهره
- در بیست و چهارمین دوره جشنواره؛ ۱۴ اثر از سینماگران ایرانی در داکا نمایش داده میشود
- از ۱۰ دیماه؛ «مرد خاموش» به سینماها میآید
- در منزلت فرودستی
- در ستایش سینمای بیچیز؛ همه چیز داشتن در عین بی چیزی
- آیین پایانی یازدهمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی / گزارش تصویری
- شیرین یزدانبخش درگذشت
- افسانهای در حبس؛ سرنوشت «چریکه تارا»
- اقتباس بهمثابه ابزار فهم جامعه/ از روایت تراژیک تا روایت عاشقانه
- «دیدار بلوط»؛ بازگشتی به شکوه یک خاطره
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک





